memebuy23buy

Bilstein iskunvaimentimet juttua/takuuasiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5151
    • Kouvola, Savisto

    #16
    Ja jokainen ei välttämättä laita sitä pientä tippaa sinne sitä öljyä vaan niiden asentajahan on voinut laittaa sinne "piri pintaan" öljyä
    Joten eiköhän se iskaria painelemalla selviä onko ne rikki vai ei.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • metake
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 331
      • Janakkala

      #17
      Bilsteinin takaiskariin ei saa laittaa varteen pohjaanlyöntikumia. Eipä se siihen kuulukaan, mutta olen nähnyt sellaisen virityksen jossa takapään pohjaanlyöntikumit oli korvattu iskarin varteen tulevalla pohjaanlyöntikumilla. Bilstein korkaa jos tekee tuollaisen asennuksen.

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7060
        • Turenki

        #18
        Originally posted by duuk View Post
        Kävin painelemassa niitä. Melko reilusti edellinen asentaja on sinne sitte öljyä kaadellut koska se iskarin varsikin joka siis stefan läpi menee sinne iskariin sisään on ihan öljyssä. Mutta ihan normaalisti ne mielestäni toimii.. No pesen ne huomenna kunnolla ja tutkin lisää..
        Kyllä ne ehjät on
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #19
          Originally posted by metake View Post
          Bilsteinin takaiskariin ei saa laittaa varteen pohjaanlyöntikumia. Eipä se siihen kuulukaan, mutta olen nähnyt sellaisen virityksen jossa takapään pohjaanlyöntikumit oli korvattu iskarin varteen tulevalla pohjaanlyöntikumilla. Bilstein korkaa jos tekee tuollaisen asennuksen.
          Riippuu varmaan minkä mallin bilstein, mutta ainakin normaalipäin olevaan saa/pitää laittaa, asennusohjeen mukaan ainakin
          USD taitaa olla eriasia.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • metake
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 331
            • Janakkala

            #20
            Originally posted by JJT View Post
            Riippuu varmaan minkä mallin bilstein, mutta ainakin normaalipäin olevaan saa/pitää laittaa, asennusohjeen mukaan ainakin
            USD taitaa olla eriasia.
            Ei taakse taida muita ollakkaan kuin noita normaalipäin olevia. Ainakin nuo mitkä mulla on taakse, niin niistä varoitettiin laittamasta iskarin varteen kumia, koska sitä ei siihen ole tarkoitettu, ja iskarin kansi ei sitä kestä. En tiedä onko E30:een rakenteeltaan erilaisia bilsteineja takapäähän. Monissa muissa autoissa se kumi taas siihen väliin tulee, koska se on siinä alunperinkin, E30:ssahan taas ne pohjaanlyöntikumit on jousen sisällä.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #21
              Originally posted by metake View Post
              Ei taakse taida muita ollakkaan kuin noita normaalipäin olevia. Ainakin nuo mitkä mulla on taakse, niin niistä varoitettiin laittamasta iskarin varteen kumia, koska sitä ei siihen ole tarkoitettu, ja iskarin kansi ei sitä kestä. En tiedä onko E30:een rakenteeltaan erilaisia bilsteineja takapäähän. Monissa muissa autoissa se kumi taas siihen väliin tulee, koska se on siinä alunperinkin, E30:ssahan taas ne pohjaanlyöntikumit on jousen sisällä.
              Joo e30:ssähän niitä kumeja ei ole takaiskarin varressa.
              e36:ssa taas on.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Freak
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 2565
                • .

                #22
                Originally posted by metake View Post
                Ei taakse taida muita ollakkaan kuin noita normaalipäin olevia. Ainakin nuo mitkä mulla on taakse, niin niistä varoitettiin laittamasta iskarin varteen kumia, koska sitä ei siihen ole tarkoitettu, ja iskarin kansi ei sitä kestä. En tiedä onko E30:een rakenteeltaan erilaisia bilsteineja takapäähän. Monissa muissa autoissa se kumi taas siihen väliin tulee, koska se on siinä alunperinkin, E30:ssahan taas ne pohjaanlyöntikumit on jousen sisällä.
                E36:ssa pohjaanlyöntikumi tulee iskarin varteen jopa tehtaan omassa Bilstein-iskarissa. "Tarvike"-Bilsteineilla tein samoin käyttäen Z3:n H&R -alustasarjan mukana tulleita suojia/pohjaanlyöntikumeja. H&R -alustassa oli käytössä siis myös Bilsteinit.

                Myös taakse on saanut USD-Bilsteineja joihinkin malleihin. Itse olen omistanut pari sarjaa tällaisia takaiskareita.

                Mitä tuohon etupään öljyämiseen tulee niin käsittääkseni tolppaan ei tarvitse eikä saa laittaa öljyä silloin, kun käytetään USD-Bilsteineja.:think Eipä se öljy siellä enää teekään sitä tehtävää mitä varten se on sinne normi-iskareilla suunniteltu eli lämmönsiirto vaimentimesta tolppaan.
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10519
                  • Saaressa

                  #23
                  Alkuperäiseen aiheeseen. Pesin pamput ja painelin niitä, niin kyllä toimivat normaalisti eivätkä vuoda öljyä. Oli kyllä edellinen asentaja kaatanut tolpat piripintaan, varsinkin toisen holkin kun avas, sitä öljyä oikeen suihkus sieltä ulos.

                  No tästä on hyvä jatkaa D2:lle tolppaa värkkäämään..

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #24
                    Originally posted by Freak View Post
                    Mitä tuohon etupään öljyämiseen tulee niin käsittääkseni tolppaan ei tarvitse eikä saa laittaa öljyä silloin, kun käytetään USD-Bilsteineja.:think Eipä se öljy siellä enää teekään sitä tehtävää mitä varten se on sinne normi-iskareilla suunniteltu eli lämmönsiirto vaimentimesta tolppaan.
                    OT:
                    Itse kyllä laitan USD tolppiinkin sen öljyn. Pitää ruosteen loitolla


                    Joskus on alkuperäisten iskareiden mukana tullut sellaisia käteviä "kerta-annos" öljypusseja. Taitaa vain tämä maksimaalisen voiton tavoittelu olla jo aikoja sitten karsinut sellaiset pois.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #25
                      Niin, tota ei varmaan tuohon USD iskarin ja tolpan väliin kannata aivan järkyttäviä määriä lotrata öljyä, siellähän on sen keltaisen putken ja varsinaisen iskarin välissä, alapuolella aika iso ilmatila ja jos sekin täyttyy öljyllä, niin silloinhan on jo kyseessä "tuplaiskari" ja taatusti on keula lähes yhtäpuuta.
                      Olli.

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17573
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by Laku View Post
                        Täällä myös hajonnut B8 takaiskari toukassa. 3 vuotta sitten asennettu kierros, samalla kun Eibachin jouset. Ei ole sikalintta, vaan käyttömukava. Paitsi, että alusta on aina ollut sikakova, johtuneeko jousista vai tolpista? Juuri tilasin uudet takaiskarit (B8) ja toki olen kiinnostunut, miten takuut hoidetaan vanhoista...?
                        Tänään tuli taas katseltua noita takaiskareita, kun tehdas on luvannut vasta heinäkuussa toimittaa niitä . Nyt on toinenkin vuotanut mehut ulos eli kyllä usko alkaa mennä tuohon laatumerkkiin. 3 vuotta ja 90tkm: Molemmat takaiskarit finaalissa!
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • convert
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2007
                          • 57
                          • Susiraja

                          #27
                          Itsellänikin korkkasi e36:n takaa kummatkin bilsteinit b8:t noin 6kk käytön jälkeen, tein ilmoituksen liikkeeseen josta iskarit ostin ja lähetin ne postissa sinne. Sain uudet takuuseen ihan mitään naputusta.

                          Myin auton, ja alle vuosi iskareiden vaihdosta ne korkkasivat takaa taas. Otin yhteyttä kaverin puolesta samaan liikkeeseen ja sanoivat ottavansa yhteyttä kaveriin. Nyt sävy liikkeessä oli suoraan erilainen; ensin syyttivät, että iskarit olisivat asennettu väärin(?!) ja sittemmin syy oli olevinaan jo se, että pohjaanlyöntikumit olivat puuttuneet. Sanoivat, että ei näitä bilsteinin iskareita kukaan muu ole takuuseen vaatinut.. Noh, lähettivät sitten uudet ja sanoivat, että jos iskarit eivät mene takuuseen niin sitten ne uudet on maksettava. Noh, eiväthän ne menneet takuuseen ja nyt kaverilla on taas bilsteinin takatolpat käsissä

                          Eipä paljon enää tee mieli bilsteinin kanssa asioida, saati ostaa heidän tuotteitaan.

                          Nyt autossa on paikallaan tautisen vanhat monroet, jotka tuossa välillä kävi jo peltoautonkin alla. Silti niistä irtosi katsastuksessa n. 75% kummastakin ja ne on asennettu aivan samojen ihmisten toimesta alle ja niissä ei ole ollut mitään pohjaanlyöntikumejakaan. Bilsteinin etuiskarit on kyllä toimineet vielä loistavasti vaikka nekin on itse asennettu
                          Last edited by convert; 13-05-2010, 00:21.
                          e91 330d m-sport saphirschwarz-metallic -07, e46 320da schwarz II -03
                          ex: e36 ///m3 3.0 avusblau -93, e30 318i -86 maston,
                          e39 530i m-sport imolarot II -01, e36 325i sedan diamantschwarz -91

                          Comment

                          Working...
                          X