Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynaaminen puristussuhde???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Dynaaminen puristussuhde???

    Onkos joku tuota laskeskellut? Ja mitä tuo oikeastaan tarkoittaa?

    edit. omasta laskin että jos staattinen olisi 10.0:1 niin dynaaminen olisi 7.6:1. ( ja 11.0:1 -> 8.3:1)
    Last edited by Jasu; 17-04-2010, 21:49.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    Wallace Racing,calculators,compression ratio calculator,automotive calculators,compression ratio, static, dynamic, effective, altitude, turbo, boost, cam timing,Pontiac,Firebird,Trans Am,drag racing


    Laskuri + lyhyt selitys. Njetistä löytyy aikas paljon erilaisia DCR-laskureita sun muita.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • racing02
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2043
      • Riihimäki

      #3
      Eli pointti suomeksi ja lyhyesti: Dynaamista puristussuhdetta aletaan laskemaan siitä kun imuventtiili on sulkeutunut eli puristus oikeasti alkaa. Pelkkä staattinen suhdehan ei kerro oikeastaan juuri mitään.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Eikös mittaamalla puristuspaineen saa jotain osviittaa siitä missä mennään? Kun samat jututhan siihen vaikuttaa , puristussude ja venttiilien aukiolo.
        ?
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • MrBubbles
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 799
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by petrolhead View Post
          Eikös mittaamalla puristuspaineen saa jotain osviittaa siitä missä mennään? Kun samat jututhan siihen vaikuttaa , puristussude ja venttiilien aukiolo.
          ?
          Siinä kohtaa pitää tietää ohivuodon määrä
          No life, no friends, just motorsport!

          -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
          -jokunen e30.
          -e28

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by MrBubbles View Post
            Siinä kohtaa pitää tietää ohivuodon määrä
            No totta munassa joka jätkällä on ohivuotomittari käytössään JA_osaa_käyttää_sitä

            Mulle vaan on toitotettu tuota puristusPAINETTA ja sen mittailua kun pohdin minkänäköistä puristussuhdetta ja nokkaa laittaisi.
            Eikö tässä nyt samoilla vesillä kumminkin liikuta? Vai oliko liian tyhmä kysymys?


            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • metake
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 331
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by petrolhead View Post
              Eikös mittaamalla puristuspaineen saa jotain osviittaa siitä missä mennään? Kun samat jututhan siihen vaikuttaa , puristussude ja venttiilien aukiolo.
              ?
              Sitä puristuspainettahan sillä haetaan, joten mittaamalla saa hyvinkin osviittaa, eikä siihen tarvitse edes tietää hitustakaan niistä ohivuodoista.

              Ongelmaksi tuleekin yleensä se, että dynaamista puristussuhdetta mietitään yleensä silloin kun aletaan konetta rakentamaan, eli mietitään niitä osia, ja virtuaalisesti on paha mitata kun ei ole pannua mistä mitata.

              Toinen asia on se, että jos pelkän nakutuksen pelossa tuota mietitään, niin siihen vaikuttaa taas moni muukin asia. Yhtenä esimerkkinä ammepalotilalla liian suuri dekki pahentaa nakutusta, eli karkeasti sanottuna puritussuhteen lasku saa aikaan herkemmin nakuttavan koneen..

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                #8
                Originally posted by racing02 View Post
                Pelkkä staattinen suhdehan ei kerro oikeastaan juuri mitään.
                Eli mitä dynaaminen suhde kertoo? Voiko tuon dynaamisen suhteen nostaa esim. 10.5:1 - 11.0:1 tasolle (tarkoittanee noin 14.0:1 staattista)? Tuo tosin tuntuu olevan aika hankalaa M20 moottorissa.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  #9
                  Unohtakaa edellinen.
                  Suunnitelmat pysyy samana, oli dynaaminen suhde mikä tahansa. En vaivaa päätäni tällä enää. Eli staattinen puristussuhde on se minkä mukaan mennään eteenpäin.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎