Terve
Mikä mahtaa olla vikana? Termostaatti ? Vesipummppu?
Auto on 316 vm-87, moottori M10B18. Ajettu n.170000 km.
Tekee sellaista, että silloin tälloin lämpö nousee, ja/kun on laskenut vedet pihalle. Tänään viimeksi, kun oli ehkä noin 10 min tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla paikallaan. Vettä oli tullut ikään kuin ylöspäin paineella (konepellin etuosa märkä), tai oisko tuuletin heittänyt? Oli mukana nestettä, lisäsin, ja ajoin ongelmitta n. 10 km kotiin.
Samoin mm. eilen ajoin noin 150 km ongelmitta, sekä aikaisemmin viime viikolla. Lämpömittarin "normaali" näyttö on tässä tapauksessa pykälän alle keskiasennon.
Talvella oli etumaski peitettynä, ja ilmojen lämmittyä en heti ottanut sitä pois. Lämmöt nousi kerran tuonne lähelle punaista, ja otin peitteen pois. Toimi normaalisti kunnes sitten viikon parin päästä tästä oli n. 5 km matkalla jäähdytin tyhjentynyt, ja meni lähelle punaista. Tutkin jäähdytyssysteemiä amatöörin silmin, ja oli mahdollisesti pientä vuotoa. Laitoin sellaista paikkausjauhetta, ja tuntui auttavan vuotoon. Auton ollessa pihalla, laitoin paperin muutamaksi tunniksi jäähdyttimen alle, josko paljastaisi vuodon, mutta paperissa ei jälkiä.
Uusi 1.2 bar korkki on vaihdettu (BMW varaosa). Neste vaihdettu pari vuotta sitten. Tiedän auton historian vuodesta -90, eikä siinä ole ollut ongelmia jäädytyksen kanssa.
Kiitos vastauksista.
Mikä mahtaa olla vikana? Termostaatti ? Vesipummppu?
Auto on 316 vm-87, moottori M10B18. Ajettu n.170000 km.
Tekee sellaista, että silloin tälloin lämpö nousee, ja/kun on laskenut vedet pihalle. Tänään viimeksi, kun oli ehkä noin 10 min tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla paikallaan. Vettä oli tullut ikään kuin ylöspäin paineella (konepellin etuosa märkä), tai oisko tuuletin heittänyt? Oli mukana nestettä, lisäsin, ja ajoin ongelmitta n. 10 km kotiin.
Samoin mm. eilen ajoin noin 150 km ongelmitta, sekä aikaisemmin viime viikolla. Lämpömittarin "normaali" näyttö on tässä tapauksessa pykälän alle keskiasennon.
Talvella oli etumaski peitettynä, ja ilmojen lämmittyä en heti ottanut sitä pois. Lämmöt nousi kerran tuonne lähelle punaista, ja otin peitteen pois. Toimi normaalisti kunnes sitten viikon parin päästä tästä oli n. 5 km matkalla jäähdytin tyhjentynyt, ja meni lähelle punaista. Tutkin jäähdytyssysteemiä amatöörin silmin, ja oli mahdollisesti pientä vuotoa. Laitoin sellaista paikkausjauhetta, ja tuntui auttavan vuotoon. Auton ollessa pihalla, laitoin paperin muutamaksi tunniksi jäähdyttimen alle, josko paljastaisi vuodon, mutta paperissa ei jälkiä.
Uusi 1.2 bar korkki on vaihdettu (BMW varaosa). Neste vaihdettu pari vuotta sitten. Tiedän auton historian vuodesta -90, eikä siinä ole ollut ongelmia jäädytyksen kanssa.
Kiitos vastauksista.
Comment