Announcement

Collapse
No announcement yet.

tuplalasien kalvo "irtoilee"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seiskanelikymppi d
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 8
    • Tampere

    tuplalasien kalvo "irtoilee"?

    Olisikohan mitään muuta ratkaisua kuin uusien lasien vaihto, kun seiskan sivulasit alkaa näyttää kamalilta.. Kellään mitään kotikonstia?
    Turvakalvo siellä lasien välissä jotenkin irtoilee ja lasit näyttää siltä kuin ne olis päin v....a tummennettu. Katsastukseen ne kyllä vielä kelpas.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Oletko varma että se on siellä välissä? Meillä on ainakin tuollainen kalvo ihan lasin sisäpinnalla, pitäis pois nyppiä kohta kun irtoilee ja näyttää hirveältä. Toivottavasti siellä välissä ei nyt sitten toista ole :think
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Kiree äMMä
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 309
      • Jyväskylä

      #3
      Aivan sama ongelma mulla e39:ssä vm.2000. Tosin lasit ei ole normaalit tuplalasit vaan 2-4x kalliimmat "protective glazing"-tyyppiset. Melkein jokaisessa lasissa (eli 4x sivulasit + takalasi, tuulilasissa ei ole koska on vaihdettu ilmeisesti normaaliin yksinkertaiseen lasiin) on huurteen näköistä kosteutta lasin välissä, siten, että lasin keskikohta on vain "auki" huurteesta ja näyttää ihan kuin lasin sisällä olisi joku kalvo irti tms. Tästä on ilmeisesti aiemminkin ollut juttua, mutta minusta vaikka auto on 10 vuotta niin kyse on selkeästi viasta, jota ei laseissa saisi olla tuon ikäisinäkään. Ymmärtäisin jos yhdestä lasista olisi tiiviste mennyt ja kosteus päässyt lasin väliin, mutta näihin kaikkiin laseihin tuo kosteus on nyt ilmaantunut hyvin lyhyen ajan sisällä ja jopa takalasi on kohta huurteesta tukossa samoin kuin ovien lasit, jos ei noille saa pian jotain tehtyä. Sanokaa mitä sanotte, mutta minusta on törkeää, että varaosana realoemin mukaan jopa 1600 US dollaria/kpl maksavat lasit on tuossa kunnossa hieman yli 10 vuoden ja 200tkmn jälkeen. Minusta auton laseista ainoastaan tuulilasi on sellainen jonka voi luokitella ns. kulutusosaksi, muiden lasien tulisi kyllä kestää koko auton käyttöiän.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎