Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuuluuko uudessa ahtimessa olla..?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    Kuuluuko uudessa ahtimessa olla..?

    Eli kuuluuko käyttämättömässä turboahtimessa olla seuraavia asioita:

    1) Pystyklappia?
    2) Rälläkän jälkiä turbiinissa?
    3) Kuvassa näkyvä punaisella ympyröity juttu (mikä se on? Näyttää kovasti että sinne on katkennut jokin tappi jota on koitettu porata)

    Tässä kuva ahtimesta (SCHWITZER S2B):
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-
  • Tapsa.k
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2676
    • Oulu

    #2
    No tokkopa kuuluu olla.. :lol:
    Mistä oot ostanu tuon??
    -Official member of BTCF-Sauna Team-

    Comment

    • VNT
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1410
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by Jekku
      No tokkopa kuuluu olla.. :lol:
      Mistä oot ostanu tuon??
      Eräältä klubilaiselta..
      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        No uudeltahan toi näyttää, ja ulkoohan ne on rostoi-tekosia. Valujäysteet laikalla otettu pois. Kyllä sitä klappia on aina, ku ei se kestäs jos ois jämpti. Pura pesät ja kato turbiinit.
        Itestäni tuo näyttää kuvassa uudelta.
        ...

        Comment

        • VNT
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1410
          • Tuusula

          #5
          Kyllä se uudelta näyttääkin.
          Seissyt vain jonkin aikaa.

          Mutta eniten minua hämää toi millin parin pystyklappi, kai se sitten on normaalia?
          Päittäisvälystä en havainnut.

          Mutta mikä ihme on tuo alumiinipalanen joka näkyy kuvassa ympyröitynä?
          Ihan kun siihen olis katkennut jokin tappi.
          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

          Comment

          • levari
            Bimmer Rookie
            • Jul 2003
            • 160
            • VAASA

            #6
            Kylläpä sitä ollaan epäileväistä. Myin sinulle tuon ahtimen ja voin sanoa että kaikki on ok. SCHWITZERIN ahtimissa on suurempi pystyväläs kuin muilla merkeillä ja päittäisvälystä siinä ei olekaan kun se on käyttämätön. Valujälkiä olisi ehkä voinut hioa vähän hienommalla kivellä, mutta kyllä noita aina on. Ympyröidyssä kohdassa on joskus ollut ahtimen tyyppikilpi joka on poistettu poraamalla niitti irti. Jos turbiinipuolella on jotain hiottu niin se on mutteri josta on hiottu tasapainotuksen takia. Että kyllä siinä on kaikki kunnossa, että kiinni vain.

            Comment

            • Daa Daa
              BTCF Member
              • Aug 2004
              • 908
              • Jyväskylä

              #7
              Sen mitä hyrristä tajuan, ni öljy keskittää akselin jolloin pysty-klappi häviää poies..

              Valussa jää aina reunoja jotka otetaan yleensä pois laikalla..

              Tappilosta en sano mitään, pitäis saada ahdin hypistely etäisyydelle..

              Comment

              • VNT
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1410
                • Tuusula

                #8
                Levari ok kiitos tiedoista.
                Eiköhän sinuun voi luottaa

                Rupesi vain ihmetyttämään nuo ensimmäisessä viestissä mainitut asiat.
                Sitä kun kerran ihmistä kusetetaan kunnolla, on todella vaikea enää luottaa kehenkään tuntemattomaan.

                Tämän topicin voi siis lukita. Asia on loppuunkäsitelty :juo
                -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎