Announcement

Collapse
No announcement yet.

taka-akselin lisätuenta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kahvakuula
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 40
    • k-suomi

    taka-akselin lisätuenta

    Jossain oli kuvia bemarin erillisjousitetusta taka-akselista mihin oli asennettu/rakennettu lisätuennat pitämään pyöränkulmia kohdallaan.
    E30 korimallin akselista kyse siis.. haku ei tuottanu tulosta
    tarkoitus ois saada maksimaalinen pito renkaille tuolla akselikonstruktiolla mitä on vaan saatavissa ennen jäykkään taka-akseliin ja linkkeihin siirtymistä.
    Last edited by kahvakuula; 05-05-2010, 17:29.
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Originally posted by kahvakuula View Post
    Jossain oli kuvia bemarin erillisjousitetusta taka-akselista mihin oli asennettu/rakennettu lisätuennat pitämään pyöränkulmia kohdallaan.
    E30 korimallin akselista kyse siis.. haku ei tuottanu tulosta
    tarkoitus ois saada maksimaalinen pito renkaille tuolla akselikonstruktiolla mitä on vaan saatavissa ennen jäykkään taka-akseliin ja linkkeihin siirtymistä.
    Mihin käyttöön olet rakentamassa autoa? kolmekympin erillisjousitettua ei saa tieliikennekäyttöön muuttaa jäykäksi..

    3kympin akselipalkin kiinnitystä ei yleensä vahvisteta , sinne jotkut rakentelee auraus ja camber säädön laittamalla epäkeskopultit ja niille soikeat tukivarren kiinnityspisteet ja sellaset hahlolätkät.

    Kattele tämä läpi
    Last edited by petrolhead; 05-05-2010, 17:43.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • kahvakuula
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 40
      • k-suomi

      #3
      kiihdytys kilpuria street-b luokkaan.ajateltiin hommaa niin jotta tällekesälle ei vielä linkkiakselia laitettas niin ois hyvät mahikset päästä keski tai loppukesän kahinoihin mukaan

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Nimimerkilta Freak muistaakseni ostin e39 M5 epäkeskopulteille sopivat hahlolätkät .

        Niin ja kerros vähän auton tekniikasta.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • kahvakuula
          Bimmer Rookie
          • Dec 2009
          • 40
          • k-suomi

          #5
          toi oli hyvä linkki, pystyn tekemään noi lätkät itsekkin no problem mutta hain nyt enssijaisesti uniball tyylisillä tukitangoilla tuettuja ratkasuja.

          tekniikka tulee 2.1 16v bemarin neloskone. laatikko on vielä toistaiseks w-sarjalainen cr-manuaali toyotalta ( supra,lexus) powergliden automaatti tulee tilalle. kori e30 316 sääntöjen mukainen.
          Last edited by kahvakuula; 05-05-2010, 18:05.

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            #6
            Millway tekee ainakin näitä.

            edit. en tosin kyllä ymmärtänyt mitä noilla tukitangoilla tarkoitit
            Last edited by Jasu; 05-05-2010, 18:08.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • kahvakuula
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 40
              • k-suomi

              #7
              Varmaan joku laittaa kuvat esiin niin ne kertoo sitten

              Comment

              • Rekoil
                Newbiemmer
                • Jun 2007
                • 5
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Nipsu View Post
                Plug 'n' play palikoita on varmaan vaikea löytää noin radikaaleille säätövaroille. En tiedä onko Gustaven e30m3 sivu tuttu, mutta sieltä löytyy rakenteluohje eteen "gruppe A" tukivarsille. Sivuilla ei kyllä mainita paljonko säätövaroja löytyy. Tuossa linkki:


                Samoilta sivuilta löytyy myös ohje takatukivarsien kiinnityspisteiden modaamiseen. Gustaven sivuilla epäkeskopultit ovat e39:stä. Itse rakensin takapään kulmat säädettäviksi e34 m5:n epäkeskopulteilla. Erona noilla pulteilla on ainakin e39:n suurempi prikan halkaisija, sitä en taas tiedä kuinka paljon eroa pulttien epäkeskeisyydellä on. Jonskulta kannattanee takapäästä kysellä, taisi tapella takapään säätöjen rakentelussa cabrion kanssa. Linkki Gustaven sivuille:


                Valitettavasti mulla ei ole tietoa kuinka paljon näillä konsteilla pystyy säätämään kulmia, takana TODENNÄKÖISESTI max ~2 asteen luokkaa (omat pyöränkulmat vasta odottaa säätöä). Lisäksi on toinen asia saada katsastusmies ymmärtämään, että kyseinen etupään konstruktio on hyvä ja kestävä. Ainakin osan noista jutuista varmaan jo tiesitkin, mutta laitetaan nyt muillekin näytille.

                EDIT: muistin sopukoista löytyi vielä uksi linkki "gruppe A" alustaratkaisuihin


                P.S. Tuolla Gustaven sivuilla on muutakin varmasti e30 kansaa kiinnostavaa juttua.

                EDIT: Gruppe A/DTM valokuvia rakenteista: http://www.s14.net/forums/showthread.php?t=34256 Sieltä ensimmäisestä viestistä klikkailee linkkejä.
                Näistä apua? :think

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4646
                  • Tuusula

                  #9
                  Alumiinipuslat takapalkin päihin, perän kiinnitys molemmilta puolilta & jäykkä kiinnitys, alumiinipuslat tukivarsiin & kulmasäädöt.
                  Lisäksi turvakaariin kiinnitys perästä sekä takapalkista niin luulisi pysyvän takapään jotenkin ruodussa.

                  Tukivarsien vahvistus on myös paikallaan (varmasti löytyy noista edellä mainituista linkeistä malleja), kannattaa tutustua www.pure-pf.com / forum / projekt niin löytyy 1000hp E30:n alustaratkaisuja..
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • kahvakuula
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 40
                    • k-suomi

                    #10
                    Taisikin olla just tuolla ppf.n sivuilla ne kuvat. tutkitaan

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎