elikkäs laatikko toiminut tähän päivään asti mutta nyt teki tiltin!laitoin pakinpäälle kuului ikäänkuin kolahdus ja mittaristoon tuli vikamerkkivalo(rattaankuva) ja eteenpäin ajaessa se on juminut isonvaihteenpäälle varmaan 4vaihde!pakilla toimii edelleen normaalisti!uskaltaako auton ajaa vikamuistinlukuun?onkos ollut vastaavia tapauksia että mikä vika olisi mahdollista!
steptronic vikatilassa?
Collapse
X
-
Originally posted by tipe82 View Postelikkäs laatikko toiminut tähän päivään asti mutta nyt teki tiltin!laitoin pakinpäälle kuului ikäänkuin kolahdus ja mittaristoon tuli vikamerkkivalo(rattaankuva) ja eteenpäin ajaessa se on juminut isonvaihteenpäälle varmaan 4vaihde!pakilla toimii edelleen normaalisti!uskaltaako auton ajaa vikamuistinlukuun?onkos ollut vastaavia tapauksia että mikä vika olisi mahdollista!
-
Originally posted by tipe82 View Postlaatikon mallia en tiedä! auto on vm:2001 330da ajettu 250 000km
Comment
-
Mulla on tuo sama ongelma ollut läpi talven, tosin bensamallin laatikossa.
Ongelman kesto tuntuu liittyvän lämpötilaan, siis ulkoläpötilaan. Toisena vaihtoehtona on akun jännite. Tosin kylmällä ilmalla jännitekin laskee helpommin auton seisoessa.
Itse en ole keksinyt mitään edes vähänkään järkevää syytä vialle tai sen korjaamiselle.VW Jetta D Mk I
VW CC
Ford Anglia '64
ex: E90 318iA '09
ex: E38 735iA '97
ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
ex: E34 520i '88
ex: VW Golf Mk II
ex: VW Scirocco Mk III
ex: Wintermode - Audi 80
ex: A3 1.8T '00
ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
ja jotain muita...
Comment
-
Originally posted by Janitor View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=steptronic
Mulla on tuo sama ongelma ollut läpi talven, tosin bensamallin laatikossa.
Ongelman kesto tuntuu liittyvän lämpötilaan, siis ulkoläpötilaan. Toisena vaihtoehtona on akun jännite. Tosin kylmällä ilmalla jännitekin laskee helpommin auton seisoessa.
Itse en ole keksinyt mitään edes vähänkään järkevää syytä vialle tai sen korjaamiselle.
Uudelleen startatessa valo sammui mutta pienen ajon jälkeen syttyi uudestaan.
Sama toistui myös seuraavien päivien koeajolenkeillä.
Koska vaihteisto toimi loistavasti ennen remonttia oli todennäköistä että kyseessä on joku kosketushäiriö yms. mutta ei mitään mekaanista.
Luettiin vikakoodit ja löytyi ilmoitus imuilman lämpöanturin toiminnasta sekä nokka-akselin asentotunnistimesta.
Tutkin asian ja kas vaan... imuilman lämpöanturin piuha ei ollut pohjassa saakka vaan vain liittimen "huulilla". Painoin kiinni.
Nokka-akselin asentotunnistimen olin näköjään jo vuosi sitten vaihtanut uuteen samalla kun Vanosta tutkittiin, siis tuskin mitään vikaa -hetkellinen kosketushäiriö on tietysti voinut olla, vaihdoin kuitenkin vanhan takaisin niin voi katsoa tuleeko vikailmoitusta enää.
Ajo koeajoon ja ei mitään vikailmoituksia enää, kaikki toimii.
Loppupäätelmä: Kun moottoriin tulee häiriö jota auto pitää toiminnalle vakavana se laittaa moottorin käymään vikamoodissa, se tarkoittaa myös vaihteiston siirtymistä käyttämään vain isompia vaihteita. "Ratasvalon" syttyminen kertoo vaihteiston asetetun tähän tilaan, ei siis mistään vaihdelaatikon viasta tässä tapauksessa.Last edited by JD; 07-05-2010, 10:13.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
Originally posted by JD View PostTutkin asian ja kas vaan... imuilman lämpöanturin piuha ei ollut pohjassa saakka vaan vain liittimen "huulilla". Painoin kiinni.
Loppupäätelmä: Kun moottoriin tulee häiriö jota auto pitää toiminnalle vakavana se laittaa moottorin käymään vikamoodissa, se tarkoittaa myös vaihteiston siirtymistä käyttämään vain isompia vaihteita. "Ratasvalon" syttyminen kertoo vaihteiston asetetun tähän tilaan, ei siis mistään vaihdelaatikon viasta tässä tapauksessa.
Joo varsinaiseen vaihdelaatikkovikaan en itsekään omassa ongelmassani usko. Tosin vaihdatin sinne jo oljyt ja vähän sähköosiakin samalla.
Onko JD tuo imuilmanlämpöanturin piuha jossain mistä sen saisi helposti tarkistettua onko se kiinni kunnolla. Joltain tuollaiselta oma vikani juuri vaikuttaa.VW Jetta D Mk I
VW CC
Ford Anglia '64
ex: E90 318iA '09
ex: E38 735iA '97
ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
ex: E34 520i '88
ex: VW Golf Mk II
ex: VW Scirocco Mk III
ex: Wintermode - Audi 80
ex: A3 1.8T '00
ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
ja jotain muita...
Comment
-
Originally posted by Janitor View PostJoo varsinaiseen vaihdelaatikkovikaan en itsekään omassa ongelmassani usko. Tosin vaihdatin sinne jo oljyt ja vähän sähköosiakin samalla.
Onko JD tuo imuilmanlämpöanturin piuha jossain mistä sen saisi helposti tarkistettua onko se kiinni kunnolla. Joltain tuollaiselta oma vikani juuri vaikuttaa.
Irrottamalla ilmamassamittarin ja ilmanputsarin sinne näkee parhaiten & pääsee käsiksi.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
Comment