Vaihdoin peltisatsin e36 328:siin ja tuntuis että kulutus olis ajotietokoneen mukaan vähän noussut sen myötä.. ja alavääntökin vähän heikompi 2-3 tonnin välillä, mutta yli 4000 kierroksen jälkeen potkasee kivasti. Ja tyhjäkäynti muuttui vähän tärsistävämmäksi, mutta käy tasaisesti kuitenkin. Onko kokemuksia miten on vaikuttanut peltisarja muilla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Peltipakosarjan vaikutukset
Collapse
X
-
Selvähän se on että pakosarjaa muuttamalla myös moottorin ominaisuudet muuttuvat. Kyllä niitä putkia on mietitty tehtaalla hieman enemmän kuin 15min..ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Jos (ja kun) kyseessä on kone, missä katalysaattorit ovat auton alla, ei peltisarjoista ole odotettavissa juuri minkäänlaista hyötyä. Jos taas katit ovat integroituna pakosarjoihin, on vaihdolla saatavissa 15-20hv (koneen tilavuudesta ja pakosarjoista riippuen) lisää tehoa ja vähän parantunut polttoainetalous. Noissakin insinööri on todellakin raapinut päätään, mutta tavoitteena on tainnut olla ainoastaan pienet kylmäpäästöt hinnalla millä hyvänsä.
Comment
-
-
Ne vaikutukset riippuvat aika pitkälti siitä, millainen moottori ja millainen peltisarja on kyseessä, itse valmistustekniikka ei pakopulssia kiinnosta.
Oikein mitoitettuna ja moottorinonjaus ko. kokoonpanon mukaan säädettynä voivat vaikutukset olla huomattavat ja sen suuremmat, mitä korkeavireisempi moottori on kyseessä. Ei kai se ihme ole, että aaaivan vakio kone puutuu, kun hengityksen parantuessa alkaa vakio-ohjelma heittää volttia.Last edited by r.w.; 11-05-2010, 19:44.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by bemupoika View PostVaihdoin peltisatsin e36 328:siin ja tuntuis että kulutus olis ajotietokoneen mukaan vähän noussut sen myötä.. ja alavääntökin vähän heikompi 2-3 tonnin välillä, mutta yli 4000 kierroksen jälkeen potkasee kivasti. Ja tyhjäkäynti muuttui vähän tärsistävämmäksi, mutta käy tasaisesti kuitenkin. Onko kokemuksia miten on vaikuttanut peltisarja muilla?
-Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Joo, niissä kiinasarjoissa on ollut liian pitkiä lambdan holkkeja. Omissa kiinasarjoissa holkki oli viistetty niin, että kaasuvirtaus ei osunut ollenkaan anturiin. No onneks jotain tällaista osasin odotella ja asia korjattiin ennen asennusta. M54 kone ei mene sekaisin sarjojen vaihdosta. Sen moottorinohjaus pystyy säätämään itsensä suht hyvin kohdalleen. Jos menisi laihalle siitä tulisi vikakoodi ja CEL valo syttyisi palamaan. Vanhemmista en osaa sanoa.
Noita kiinasarjoja (schmiedmann mukaan luettuna) en alkaisi asentamaan mihinkään vehkeeseen, ellei työkalut (tiggi ja muut vehkeet) ole saatavilla asennuspaikalla. Ilman nosturia en myöskään lähtisi tuohon hommaan. Kahteen autoon olen laittanut peltisarjat (e46 325ti ja e46 330i) ja molemmat asennukset veivät kyllä reilusti aikaa eivätkä olleet likimainkaan bolt on. Ebay sarjoista piti vaihtaa lambdan holkkien paikat ja schmiedmannin sarjoista piti rakentaa puolet uusiksi.
325ti
330i
Mulla taisi olla aika paska tuuri noiden kiinalais/saksalais/tanskalaisten pakosarjojen kanssa. Kuulemma muita yhtä huonoja Schmiedmannin settejä ei ole tullut vastaan Suomessa. Olis ne saanut vissiin vaihdettuakin, mutta auto oli pakko saada liikenteeseen ja alkuperäisiä ei huvittanut enää laittaa takaisin.
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostKyllä niitä putkia on mietitty tehtaalla hieman enemmän kuin 15min..- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
Comment