Autoni on 535 D E60 vm 2004. Hiljaisilla vauhdeilla auto kiihtyy OK ja toimii kohtuu hyvin. Kun antaa maantiellä vähän kaasua niin siitä ne ongelmat alkaa. Kun lähtee suht rivakkaasti moottoritiellä kiihdyttämään niin autossa lyö joku rajoitin päälle 190 km/t vauhdissa. Tasaisella kiihdytyksellä rajoitin iskee päälle jo 170 km/t. Kun rajoitin lyö päälle, niin auton vauhti laskee n. 110 km tunnissa ja kaasupolkimesta painamalla ei juuri mitään tapahdu. Nopea kaasun painallus nostaa kierroslukumittarin neulaa mutta kone ei oikeasti kierrä sen enempää kuin ennen kaasun painamista. Autossa pitäisi olla rajoitin joka lyö päälle 250 km/t mutta ei jää päälle. Minun rajoittimeni jää päälle kunnes sammutan auton. Uudelleen käynnistyksen jälkeen taas mennään (mutta ei kovaa.
Veljekset Laakkosella (virallinen BMW paja) sanottiin, että moista vikaa ei ole niillä aiemmin näkynyt ja haluisivat kokeilla auton softan päivitystä. Maksaa yleensä vaatimattomat 300-600 Euroa (voi kuulemma maksaa tuhansiakin Euroja.....) ja niillä ei ollut mitään varmuutta auttaako asiaan vai ei. Ihan kun eivät olisi ennen Bemareita korjailleet…. Eivät suostuneet tiedustelemaan valmistajalta mikä voisi olla vika vaan minun pitäisi ottaa taloudellinen riski siitä, että he eivät tiedä mitä ovat tekemässä. Kysymykseen mitäs jos vika ei softan päivityksellä lähde vastattiin olkapäiden kohotuksella ja ilmoituksella maksat meille siitä tuntiveloituksemme mukaisen hinnan saatiin kuntoon tai ei.
Minulla on vikakoodien lukulaitteet ja ne ei anna mitään vikailmoitusta asiasta. Samoiten auton mittaristoon ei tule mitään valoa tai tekstiä joka viittaisi olemassa olevaan ongelmaan.
Onko jollain kokemusta vastaavasta viasta? Voiko ton auton käyttöjärjestelmän päivitää itse. 100 Euroa tunnissa siitä, että tietokone tekee hommia ei kuulosta kohtuulliselta.
Netissä on myytävänä rajoittimienpoistamiseen tarkoitettuja boxeja hintaan 500 Euroa+. Niillä muuten saa M5:n kulkemaan 320 km/t) Siinä on jo vauhtia.....
Olis kiva jos joku tietäis mikä tuossa autossani edes todennäköisesti voisi olla vikana.
Veljekset Laakkosella (virallinen BMW paja) sanottiin, että moista vikaa ei ole niillä aiemmin näkynyt ja haluisivat kokeilla auton softan päivitystä. Maksaa yleensä vaatimattomat 300-600 Euroa (voi kuulemma maksaa tuhansiakin Euroja.....) ja niillä ei ollut mitään varmuutta auttaako asiaan vai ei. Ihan kun eivät olisi ennen Bemareita korjailleet…. Eivät suostuneet tiedustelemaan valmistajalta mikä voisi olla vika vaan minun pitäisi ottaa taloudellinen riski siitä, että he eivät tiedä mitä ovat tekemässä. Kysymykseen mitäs jos vika ei softan päivityksellä lähde vastattiin olkapäiden kohotuksella ja ilmoituksella maksat meille siitä tuntiveloituksemme mukaisen hinnan saatiin kuntoon tai ei.
Minulla on vikakoodien lukulaitteet ja ne ei anna mitään vikailmoitusta asiasta. Samoiten auton mittaristoon ei tule mitään valoa tai tekstiä joka viittaisi olemassa olevaan ongelmaan.
Onko jollain kokemusta vastaavasta viasta? Voiko ton auton käyttöjärjestelmän päivitää itse. 100 Euroa tunnissa siitä, että tietokone tekee hommia ei kuulosta kohtuulliselta.
Netissä on myytävänä rajoittimienpoistamiseen tarkoitettuja boxeja hintaan 500 Euroa+. Niillä muuten saa M5:n kulkemaan 320 km/t) Siinä on jo vauhtia.....
Olis kiva jos joku tietäis mikä tuossa autossani edes todennäköisesti voisi olla vikana.
Comment