Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nopeusrajoitin lyö päälle turhan aikaisin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhapac
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 10
    • helsinki

    Nopeusrajoitin lyö päälle turhan aikaisin

    Autoni on 535 D E60 vm 2004. Hiljaisilla vauhdeilla auto kiihtyy OK ja toimii kohtuu hyvin. Kun antaa maantiellä vähän kaasua niin siitä ne ongelmat alkaa. Kun lähtee suht rivakkaasti moottoritiellä kiihdyttämään niin autossa lyö joku rajoitin päälle 190 km/t vauhdissa. Tasaisella kiihdytyksellä rajoitin iskee päälle jo 170 km/t. Kun rajoitin lyö päälle, niin auton vauhti laskee n. 110 km tunnissa ja kaasupolkimesta painamalla ei juuri mitään tapahdu. Nopea kaasun painallus nostaa kierroslukumittarin neulaa mutta kone ei oikeasti kierrä sen enempää kuin ennen kaasun painamista. Autossa pitäisi olla rajoitin joka lyö päälle 250 km/t mutta ei jää päälle. Minun rajoittimeni jää päälle kunnes sammutan auton. Uudelleen käynnistyksen jälkeen taas mennään (mutta ei kovaa.


    Veljekset Laakkosella (virallinen BMW paja) sanottiin, että moista vikaa ei ole niillä aiemmin näkynyt ja haluisivat kokeilla auton softan päivitystä. Maksaa yleensä vaatimattomat 300-600 Euroa (voi kuulemma maksaa tuhansiakin Euroja.....) ja niillä ei ollut mitään varmuutta auttaako asiaan vai ei. Ihan kun eivät olisi ennen Bemareita korjailleet…. Eivät suostuneet tiedustelemaan valmistajalta mikä voisi olla vika vaan minun pitäisi ottaa taloudellinen riski siitä, että he eivät tiedä mitä ovat tekemässä. Kysymykseen mitäs jos vika ei softan päivityksellä lähde vastattiin olkapäiden kohotuksella ja ilmoituksella maksat meille siitä tuntiveloituksemme mukaisen hinnan saatiin kuntoon tai ei.


    Minulla on vikakoodien lukulaitteet ja ne ei anna mitään vikailmoitusta asiasta. Samoiten auton mittaristoon ei tule mitään valoa tai tekstiä joka viittaisi olemassa olevaan ongelmaan.


    Onko jollain kokemusta vastaavasta viasta? Voiko ton auton käyttöjärjestelmän päivitää itse. 100 Euroa tunnissa siitä, että tietokone tekee hommia ei kuulosta kohtuulliselta.


    Netissä on myytävänä rajoittimienpoistamiseen tarkoitettuja boxeja hintaan 500 Euroa+. Niillä muuten saa M5:n kulkemaan 320 km/t) Siinä on jo vauhtia.....


    Olis kiva jos joku tietäis mikä tuossa autossani edes todennäköisesti voisi olla vikana.
    Last edited by juhapac; 08-06-2010, 22:46. Reason: kirjoitusvirhe
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by juhapac View Post
    Autoni on 535 D E60 vm 2004. Hiljaisilla vauhdeilla auto kiihtyy OK ja toimii kohtuu hyvin. Kun antaa maantiellä vähän kaasua niin siitä ne ongelmat alkaa. Kun lähtee suht rivakkaasti moottoritiellä kiihdyttämään niin autossa lyö joku rajoitin päälle 190 km/t vauhdissa. Tasaisella kiihdytyksellä rajoitin iskee päälle jo 170 km/t. Kun rajoitin lyö päälle, niin auton vauhti laskee n. 110 km tunnissa ja kaasupolkimesta painamalla ei juuri mitään tapahdu. Nopea kaasun painallus nostaa kierroslukumittarin neulaa mutta kone ei oikeasti kierrä sen enempää kuin ennen kaasun painamista. Autossa pitäisi olla rajoitin joka lyö päälle 250 km/t mutta ei jää päälle. Minun rajoittimeni jää päälle kunnes sammutan auton. Uudelleen käynnistyksen jälkeen taas mennään (mutta ei kovaa.


    Veljekset Laakkosella (virallinen BMW paja) sanottiin, että moista vikaa ei ole niillä aiemmin näkynyt ja haluisivat kokeilla auton softan päivitystä. Maksaa yleensä vaatimattomat 300-600 Euroa (voi kuulemma maksaa tuhansiakin Euroja.....) ja niillä ei ollut mitään varmuutta auttaako asiaan vai ei. Ihan kun eivät olisi ennen Bemareita korjailleet…. Eivät suostuneet tiedustelemaan valmistajalta mikä voisi olla vika vaan minun pitäisi ottaa taloudellinen riski siitä, että he eivät tiedä mitä ovat tekemässä. Kysymykseen mitäs jos vika ei softan päivityksellä lähde vastattiin olkapäiden kohotuksella ja ilmoituksella maksat meille siitä tuntiveloituksemme mukaisen hinnan saatiin kuntoon tai ei.


    Minulla on vikakoodien lukulaitteet ja ne ei anna mitään vikailmoitusta asiasta. Samoiten auton mittaristoon ei tule mitään valoa tai tekstiä joka viittaisi olemassa olevaan ongelmaan.


    Onko jollain kokemusta vastaavasta viasta? Voiko ton auton käyttöjärjestelmän päivitää itse. 100 Euroa tunnissa siitä, että tietokone tekee hommia ei kuulosta kohtuulliselta.


    Netissä on myytävänä rajoittimienpoistamiseen tarkoitettuja boxeja hintaan 500 Euroa+. Niillä muuten saa M5:n kulkemaan 320 km/t) Siinä on jo vauhtia.....


    Olis kiva jos joku tietäis mikä tuossa autossani edes todennäköisesti voisi olla vikana.
    siirtopumppu, suodatin ja mitä siellä ny polttoainepuolella on...
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • fastandfurious
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1731
      • Tampesteri

      #3
      Viasta en tiedä, mutta jotenkin tyypillistä nykymerkkiorganisaation palvelua. Toki poikkeuksiakin on! Pakko mainita Treen Metron tarjous epäselvässä viassa, jossa olisivat kokeilleet kallista osaa, ja se olisi vaihdettu veloituksetta takaisin vanhaan jos auto ei olisi tullut kuntoon.
      ---------------------------------------------------
      E91 325d M-Sport
      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

      Comment

      • Janne S
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 437
        • Keminmaa

        #4
        Foorumilta apuja

        Itsehän lukisin livedatat ajon aikana, tai sit otat asiantuntevaan foorumin väkeen yhteyttä diagnostiikan tulkinnan merkeissä, ennenkuin kiikutat lasipalatsiin valohoitoon.
        ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5400
          • S:t Karins

          #5
          Äkkiseltään tuntuu että tuolla vialla ei ole mitään tekemistä nopeudenrajoittajan kanssa.
          Eikä liioin auton sofan päivitystarpeen kanssa. Ja tosiaan kuvastaa taas kerran ko. liikkeen osaamisen tasoa... Kiertäisin kaukaa.

          Olisiko kuitenkin ahto-ongelma, eli ahdot karkaa => ECU lyö limb moodin päälle? Tästä kyllä luulisi jäävän jälki vikailmoituksena. Hukkis jumii? Turbojen ym. alipaineletkujen kunto?
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • juhapac
            Newbiemmer
            • Apr 2010
            • 10
            • helsinki

            #6
            Tossa on ideaa,

            Originally posted by Janne S View Post
            Itsehän lukisin livedatat ajon aikana, tai sit otat asiantuntevaan foorumin väkeen yhteyttä diagnostiikan tulkinnan merkeissä, ennenkuin kiikutat lasipalatsiin valohoitoon.

            Kiitti kovasti ideasta. Ei tullut itselle edes mieleen.

            Comment

            • juhapac
              Newbiemmer
              • Apr 2010
              • 10
              • helsinki

              #7
              vika selvis

              Moippa,

              Turbon ohuet kumiletkut osoittautuvat vian syyksi. Ne olivat mätääntyneet ja vuosivat. Toiset niistä oli sulaneet poikki kun olivat niin lähellä pakoputkea/turboa.

              Mun edellisessä bemarissa oli samanlaisia vikoja. Kumiosat ei vaan kestä.

              Irtoletkua saa kangaspäälysteisenä myös Etolasta ja on vähän edullisempaa.

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17505
                • Turku

                #8
                Nyt vastako tuo ongelma selvisi?
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎