Announcement

Collapse
No announcement yet.

jäähdyttimen puhallin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 540_E34
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 55
    • vaasa

    jäähdyttimen puhallin

    elikkäs kuinka saisi helposti testattua toimiiko syylärin flekti?
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Liitin irti ja annat sille viraa suoraan liittimen päästä
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • 540_E34
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 55
      • vaasa

      #3
      Originally posted by Dunky View Post
      Liitin irti ja annat sille viraa suoraan liittimen päästä
      asia selvä

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Dunky View Post
        Liitin irti ja annat sille viraa suoraan liittimen päästä
        Nopeampi tapa mun mielestä on ottaa konehuoneen ylimääräisestä releboksista yksi rele irti ja jumpperoida sitten relekannasta. Aikaa tuohon testaukseen menee ehkä 10s.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • 540_E34
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 55
          • vaasa

          #5
          Originally posted by Leka View Post
          Nopeampi tapa mun mielestä on ottaa konehuoneen ylimääräisestä releboksista yksi rele irti ja jumpperoida sitten relekannasta. Aikaa tuohon testaukseen menee ehkä 10s.
          ööööhh:think kuinkas tämä tapahtuu ja mikähän rele?meinaan ku ei oikein ole sähkäri miehiä

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Hakua kannattaa käyttää Esim. tästä löytyy kokolailla varmasti kaikki tarvittava tieto, viimeisessä postauksessa on jopa kytkis.

            Jos jumpperoi hitaamman pyörintänopeusreleen ja flekti ei pyöri->Etuvastus rikki, moottori jumissa tai johtovika.

            Jos jumpperoi nopeamman pyörintänopeusreleen ja flekti ei pyöri->Moottori jumissa tai johtovika.

            Ei kannata jatkaa kokeilua kovinkaan kauaa jumpperoinnilla jollei flekti lähde pyörimään. Voi tulla sulakevikoja tai pahimmassa tapauksessa tulipalo...
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • 540_E34
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 55
              • vaasa

              #7
              Originally posted by Leka View Post
              Hakua kannattaa käyttää Esim. tästä löytyy kokolailla varmasti kaikki tarvittava tieto, viimeisessä postauksessa on jopa kytkis.

              Jos jumpperoi hitaamman pyörintänopeusreleen ja flekti ei pyöri->Etuvastus rikki, moottori jumissa tai johtovika.

              Jos jumpperoi nopeamman pyörintänopeusreleen ja flekti ei pyöri->Moottori jumissa tai johtovika.

              Ei kannata jatkaa kokeilua kovinkaan kauaa jumpperoinnilla jollei flekti lähde pyörimään. Voi tulla sulakevikoja tai pahimmassa tapauksessa tulipalo...
              montako noita releitä pitää olla?itellä 2 ja ensimmäinen puuttuu??löytyy oranssi ja keltanen

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by 540_E34 View Post
                montako noita releitä pitää olla?itellä 2 ja ensimmäinen puuttuu??löytyy oranssi ja keltanen
                Kuinkas monesta releestä tuossa aiemmin kirjoitin, väreillä ei ole väliä, vaan niiden releiden toiminnoilla

                Kuvasta releet K22 ja K21 otetaan pois ja jumpperoidaan relekannasta liittimet 30 ja 87, ei tietenkään yhtäaikaa, vaan jommasta kummasta kannasta yksitelleen.

                Se kolmas rele on ajovalojen pesurille jota sulla ei ilmeisesti ole.

                Kyseessä lienee kuitenkin E34 nimimerkin perusteella?

                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • 540_E34
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 55
                  • vaasa

                  #9
                  nyt ei flekti pyöri edes ilmastoinnin kanssa vaan pökkää letkun kautta nesteet ulos?voisiko joku selittää niin että tyhmäki tajuaa et kuinka toi jumpperointi nyt tapahtuu etten käräytä koko paskaaTÄNKS

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #10
                    Niinku Leka tuossa jo kirjoittikin: onko autosi E34 koria?????
                    Jos on niin katsot releen pohjasta pinnit 30 ja 87, sitten vastaavat liitokset releen kannasta yhdistät sähköjohdolla. Virrat päällä tietenkin tai vaikka auto käynnissä.
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • 540_E34
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 55
                      • vaasa

                      #11
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Niinku Leka tuossa jo kirjoittikin: onko autosi E34 koria?????
                      Jos on niin katsot releen pohjasta pinnit 30 ja 87, sitten vastaavat liitokset releen kannasta yhdistät sähköjohdolla. Virrat päällä tietenkin tai vaikka auto käynnissä.
                      juu kyllä auto e34,meen heti koittaan.kiitos

                      Comment

                      • 540_E34
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 55
                        • vaasa

                        #12
                        Originally posted by Dunky View Post
                        Niinku Leka tuossa jo kirjoittikin: onko autosi E34 koria?????
                        Jos on niin katsot releen pohjasta pinnit 30 ja 87, sitten vastaavat liitokset releen kannasta yhdistät sähköjohdolla. Virrat päällä tietenkin tai vaikka auto käynnissä.
                        niin vielä et kokeilenko molemmista releistä nuo 30-87?

                        Comment

                        • 2bar..ahhh
                          BTCF Honorary Member
                          • Nov 2004
                          • 3351
                          • haapavesi

                          #13
                          molemmista vuorotellen toinen on hidan ja toinen nope (high speed ja normal speed)
                          ota sieltä syylärinpäästä se lämpöanturin liitin irti ja kokeilet sieltä ydistää johdolla kaikkia napoja niin pitäis pyöriä hitaasti ja nopeasti jos ei niin sit sieltä releestä... niin et polta koko autoa...


                          (vänkärinpuolelta valontakaa suojamuovi pois kaksi muovi ruuvia ja sit näkyy jo liitin...)

                          siellä kolme nastaa ja ei satu vahinkoa vaikka yhdistää "väärin"
                          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                          Comment

                          • 540_E34
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 55
                            • vaasa

                            #14
                            Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                            molemmista vuorotellen toinen on hidan ja toinen nope (high speed ja normal speed)
                            ota sieltä syylärinpäästä se lämpöanturin liitin irti ja kokeilet sieltä ydistää johdolla kaikkia napoja niin pitäis pyöriä hitaasti ja nopeasti jos ei niin sit sieltä releestä... niin et polta koko autoa...


                            (vänkärinpuolelta valontakaa suojamuovi pois kaksi muovi ruuvia ja sit näkyy jo liitin...)

                            siellä kolme nastaa ja ei satu vahinkoa vaikka yhdistää "väärin"
                            ok,kiitoksia.nyt tyhmäkin ymmärsi

                            Comment

                            • 540_E34
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 55
                              • vaasa

                              #15
                              Originally posted by 540_E34 View Post
                              ok,kiitoksia.nyt tyhmäkin ymmärsi
                              noniin nyt olis kokeiltu ja ekaks otin anturin liittimen irti ja kokeilin tökkiä kaikkia mahdollisia mut ei mitään.sit kokeilin releestä ja oranssista lähti pyörimään mut keltasesta ei tapahtunu mitään.entäs nytten??kokeilin uudestaan anturin päästä ja toimi 1 mut ei toinen.onko sit toi hidas joka ei toimi
                              Last edited by 540_E34; 15-06-2010, 18:29.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎