Announcement

Collapse
No announcement yet.

5hp-18 automaattilaatikosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arto_j
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 12
    • salo

    5hp-18 automaattilaatikosta

    Omasta autosta ( 328 -96 ) automaattilaatikko on tullut ilmeisesti tiensä päähän. Oireena on sellainen että laatikko ei pysty käyttää kuin vaihteita 1,2 ja 3. Nelosvaihdetta kun laatikko yrittää laittaa päälle, menee se vikatilaan.

    Laatikon korjaus tulisi sen verran kalliiksi, että päätin hankkia tohon käytettynä "uuden" laatikon. Ainoa ongelmani on nyt, etten ole varma kuuluuko tuohon 14, vai 16-napainen automaatti ?

    Nykyinen laatikko on vihreällä lätkällä, eli iki-öljyillä ja auto on siis vuosimallia -96. Oili Jaloselta kun katsoin laatikoita, niin heillä on vuoden -95 autoista olevia laatikoita molemmilla liittimillä. Kumpi omaani siis sopii ? Ja onko tuohon aikaan valmistettu laatikoita myös musta-lätkäisellä öljykorkilla ? ( mielummin ottaisin sellaisen johon öljyjen vaihto on kuulunut huolto-ohjelmaan )

    Ja lopuks viel kysymys että onko ideoita mihin vanhaa laatikkoa voisi tarjota ? Siinä siis toimii 3-vaihdetta ja pakki moitteettomasti.

    Kiitoksia etukäteen avusta
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Pitäs olla tuo 16-napainen, varmaksi en pysty kyllä sanomaan. Helpoin on kun otat autoa vähän ylös, ja katsot laatikkoa kuskinpuolen kyljeltä. Siellä näkyy johtonippu jossa on pyöräytettävä liitin, ota irti ja laske pinnit
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • speissi
      Newbiemmer
      • Dec 2009
      • 4
      • Tornio

      #3
      Aihetta sivuten:

      itselläni on e36 325:n johon pitäis hommata laatikko
      Zf5hp18 14-pinnisellä liittimellä niin onko niissä eroja mitä pitäis ottaaa huomioon uutta laatikkoa ostaessa , vaan käykö siihen suoraan vaon toinen zf5hp18 laatikko joka on 14-pinnisellä liittimellä?

      Comment

      • |jaakko|
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 1542
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by speissi View Post
        Aihetta sivuten:

        itselläni on e36 325:n johon pitäis hommata laatikko
        Zf5hp18 14-pinnisellä liittimellä niin onko niissä eroja mitä pitäis ottaaa huomioon uutta laatikkoa ostaessa , vaan käykö siihen suoraan vaon toinen zf5hp18 laatikko joka on 14-pinnisellä liittimellä?
        eiköhän ne samanlaiset laatikot ole jos sama laatikko ja liitin. kunhan vaan olet varma että laatikko on ehjä kun ostat. (esim takuupurkaamot)

        kardaanin kiinnityksessä saattaa olla eroja, että katso siinä laatikon ostovaiheessa käykö vanha kardaani "uuteen" laatikkoon.
        jos ei, niin tingi kardaani mukaan kauppaan.

        ite kun ostin laatikon 320iin niin se oli 325sesta otettu ja piti myöhemmin hakea kardaani samaisesta autosta.

        ja Pihtiputaan purkaamolla ei suostunu myymään laatikkoa ilman moottorinohjausboxia, väitti kivenkovaan ettei se toimi kuin sillä boxilla.
        en jaksanu tapella enempää niiden kanssa kun meni muutenkin hankalaks koko laatikon etsiminen.
        se helvetin boxi on vieläkin tuolla vaatekomerossa. ja löytyy yks sedanin kardaani 3 pulttisella laipalla jos joku tarvii.

        Comment

        • ROne
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 468
          • 90850

          #5
          Lainaan tätä topikkia. Ongelmana on 5hp18 loota e36 320i:n perästä. Turbiini yrittää lukittua 80-90 kilsan nopeudessa, mutta ei lukitu vaan kiekat käy hieman korkeammalla. Tämä siis sekä kylmällä että lämpimällä motilla. Toinen ongelma kun lämpinä löysää vedon kaasua nostamalla hiljaisessa vauhdissa, syttyy laatikon vikavalo ja laatikko menee vikatilaan käyttäen vaan kolmosta. Kuittaantuu sammuttamalla auton, mutta syttyy uudelleen. Lotju on vihreällä kilvellä ja vika oli päällä jo ennen auton minulle siirtymistä.


          Tähän asti kokeiltua:
          -Vikakoodit luettu, laatikon pyörintänopeusanturi. Kummatkin vaihdettu
          -öljyt ja suodatin vaihdettu. Öljymäärä check. Öljyn seassa ei mielestäni ollut metallia.
          -EGS vaihdettu.
          -liittimet auottu/puhdistettu
          -venttiilipöytä vaihdettu
          -TPS sensori vaihdettu
          -puolat tsekattu visuaalisesti halkeimien varalta, ei halkeimia
          -renkaat samaa kokoa edessä ja takana
          -kardaanin kuminivel vahdettu ehjään
          -ei imuvuotoja, käynti tasaista
          -moottorin sekä laatikon kannakekumit check

          Onko nyt edessä enää muuta kuin vaihtolaatikon hankkiminen? Voiko turbiini olla entinen ilman metallinsilppua?
          Plan B, muut rojut manuaaliksi kyllä löytyisi, paitsi polkimet+yläsylinteri.
          Last edited by ROne; 12-02-2015, 16:34. Reason: Turpiinista kymysys
          sigpic
          e24 635csi

          Ex e39 530i touring
          Ex e36 325i coupe ratalelu
          Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
          Ex e39 528i
          Ex e36 320i
          Ex e36 "328i" cab Individual
          Ex e46 330xi

          Comment

          • ROne
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 468
            • 90850

            #6
            Onko ongelman ydin kenties laatikon öljynpaineet? Solenoidit mitattu ja ne on ok.
            sigpic
            e24 635csi

            Ex e39 530i touring
            Ex e36 325i coupe ratalelu
            Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
            Ex e39 528i
            Ex e36 320i
            Ex e36 "328i" cab Individual
            Ex e46 330xi

            Comment

            • kuukankorpi
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 634

              #7
              Originally posted by ROne View Post
              Onko ongelman ydin kenties laatikon öljynpaineet? Solenoidit mitattu ja ne on ok.
              En osaa sanoa öljynpaineista,mutta jos laatikon vaihtoon päädyt,niin minulta löytyis vain 80tkm ajettu laatikko kyseiseen peliin.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎