Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 dA muunninvika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • make324
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 60

    320 dA muunninvika?

    Muunnin vaihdettu!
    Lukitsee muunninta vähän miten sattuu.. välillä oikein lievä täristys.
    40-60 vauhdissa kylmänä kierrosmittari seilaa noin 200 kierrosta ja meno on "nyökkivää"

    Juuri samanlainen vika oli ennen muuntimen vaihtoa; paheni kokoajan, ja täristi aina n.80-120 tasaisessa vaudissa. Tärinä hävisi lähes kokonaan muuntimen vaihdolla.
    Nyt toimii yli satasen vaudissa todella hyvin mutta kaupunkivauhdissa nyökkii ja vaihtaa välillä pienemmälle töksäyttäen.

    vaihteiston venttiilikoneisto käytetty auki, putsattu, tiivisteet vaihdettu, vastaventtiilikuulat vaihdettu, venttiilien käämit mitattu
    (jokaisessa tarkalleen oikea vastusarvo)

    Onkohan jollain vielä vinkkiä mitä voin tehdä ko. vaihteiston kanssa?
    uusi muunnin on kohta vaihtokunnossa jos tuota lukitussysteemiä ei saa toimimaan. lukittuuko muunnin öljynpaineella vai irroittaako lukitus öljynpaineella??

    Kiitos etukäteen jos jollakin tietämystä tai vinkkejä!



    8.8.2010:

    Löytyyköhän kenelläkään tähän mitään tietämystä/ kokemusta? onkohan pk. seudulla joku seppä joka ostais laittaa kuntoon tai jolla olis testeri ko. laatikkoon. Vähän hullua alkaa arpapelillä mitään tekeen.
    Last edited by make324; 08-08-2010, 15:55. Reason: ...
  • make324
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 60

    #2
    Originally posted by make324 View Post
    muunnin vaihdettu!
    Lukitsee muunninta vähän miten sattuu.. Välillä oikein lievä täristys.
    40-60 vauhdissa kylmänä kierrosmittari seilaa noin 200 kierrosta ja meno on "nyökkivää"

    juuri samanlainen vika oli ennen muuntimen vaihtoa; paheni kokoajan, ja täristi aina n.80-120 tasaisessa vaudissa. Tärinä hävisi lähes kokonaan muuntimen vaihdolla.
    Nyt toimii yli satasen vaudissa todella hyvin mutta kaupunkivauhdissa nyökkii ja vaihtaa välillä pienemmälle töksäyttäen.

    Vaihteiston venttiilikoneisto käytetty auki, putsattu, tiivisteet vaihdettu, vastaventtiilikuulat vaihdettu, venttiilien käämit mitattu
    (jokaisessa tarkalleen oikea vastusarvo)

    onkohan jollain vielä vinkkiä mitä voin tehdä ko. Vaihteiston kanssa?
    Uusi muunnin on kohta vaihtokunnossa jos tuota lukitussysteemiä ei saa toimimaan. Lukittuuko muunnin öljynpaineella vai irroittaako lukitus öljynpaineella??

    Kiitos etukäteen jos jollakin tietämystä tai vinkkejä!



    8.8.2010:

    Löytyyköhän kenelläkään tähän mitään tietämystä/ kokemusta? Onkohan pk. Seudulla joku seppä joka ostais laittaa kuntoon tai jolla olis testeri ko. Laatikkoon. Vähän hullua alkaa arpapelillä mitään tekeen.
    ... ...

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by make324 View Post
      Muunnin vaihdettu!
      Lukitsee muunninta vähän miten sattuu.. välillä oikein lievä täristys.
      40-60 vauhdissa kylmänä kierrosmittari seilaa noin 200 kierrosta ja meno on "nyökkivää"
      Millä vaihteella tai miten saat muuntimen lukittumaan 40-60 vauhdissa?
      Steppipuolella kierroksilla ajaen oon saanut kiinni, mutta muuten mennään noin 100 vauhtiin lukko auki (e46 330xda). Öjynpaineella luultavasti lukittuu. Mulla muunninremontissa todettiin juuri tuo lukon kiinni painavan tapin (tai missä tappi on) kuluneen ja mahdollisesti aiheuttavan jotain häikkiä.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #4
        Originally posted by make324 View Post
        Muunnin vaihdettu!
        Lukitsee muunninta vähän miten sattuu.. välillä oikein lievä täristys.
        40-60 vauhdissa kylmänä kierrosmittari seilaa noin 200 kierrosta ja meno on "nyökkivää"

        Juuri samanlainen vika oli ennen muuntimen vaihtoa; paheni kokoajan, ja täristi aina n.80-120 tasaisessa vaudissa. Tärinä hävisi lähes kokonaan muuntimen vaihdolla.
        Nyt toimii yli satasen vaudissa todella hyvin mutta kaupunkivauhdissa nyökkii ja vaihtaa välillä pienemmälle töksäyttäen.

        vaihteiston venttiilikoneisto käytetty auki, putsattu, tiivisteet vaihdettu, vastaventtiilikuulat vaihdettu, venttiilien käämit mitattu
        (jokaisessa tarkalleen oikea vastusarvo)

        Onkohan jollain vielä vinkkiä mitä voin tehdä ko. vaihteiston kanssa?
        uusi muunnin on kohta vaihtokunnossa jos tuota lukitussysteemiä ei saa toimimaan. lukittuuko muunnin öljynpaineella vai irroittaako lukitus öljynpaineella??

        Kiitos etukäteen jos jollakin tietämystä tai vinkkejä!



        8.8.2010:

        Löytyyköhän kenelläkään tähän mitään tietämystä/ kokemusta? onkohan pk. seudulla joku seppä joka ostais laittaa kuntoon tai jolla olis testeri ko. laatikkoon. Vähän hullua alkaa arpapelillä mitään tekeen.
        Eikai satu olemaan sama auto joka lähti bemu osaan pöyhittäväksi? Oli aikaslailla samat viat ja tutkiminen ja tonkiminen jäi tuossa autossa vielä kesken omistajan poltettua hihat auton ollessa toistakuukautta korjattavana..

        Tuossa autossa vika oli lämpimällä ja kylmällä koneella aivan samanlailla.

        Clavurionin puheiden mukaan olisi tarvinnut kokeilla ottaa määränsäätimen piuha korkeapainepumpusta irti ja kokeilla kuinka auto pelaa. Ja myös kokeilla käyttää irti toista säätimen piuhaa korkeapainekiskon takapäästä.

        Ilmeisesti voi olla mahdollisesti säädinvika. Johonkin autoon oli kuulemma vaihdettu suuttimet ilman mitään muutosta tuohon toimintaan..
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎