poiss

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larry
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 646
    • höpö

    poiss

    poiss
    Last edited by Larry; 24-10-2011, 22:45.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Originally posted by Larry View Post
    Eli mitä toimenpiteitä pitää tehdä jos haluaa vanoksen pois käytöstä ja moottorin toimimaan normaalisti? Tiedän että se ei ole järkevää, mutta tässä tapauksessa on.
    Ostaa vanoksettoman rattaat ja nokka.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • e36coupe
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 723
      • Nokia

      #3
      Originally posted by Larry View Post
      Eli mitä toimenpiteitä pitää tehdä jos haluaa vanoksen pois käytöstä ja moottorin toimimaan normaalisti? Tiedän että se ei ole järkevää, mutta tässä tapauksessa on.
      Joihinkin malleihinhan myydään ihan vanos block off -kittejä.

      Googlesta:
      Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

      Työn alla: E21 320/6
      Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

      Comment

      • r.w.
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2509
        • Länsirannikko

        #4
        Originally posted by e36coupe View Post
        Joihinkin malleihinhan myydään ihan vanos block off -kittejä.

        Googlesta:
        http://www.ca-automotive.co.uk/varia...jMzUyMw==.html
        Niille, jotka tahtovat yhtä lailla moottorinsa tehoa laskea, mutta ajavat joko vanoksettomalla moottorilla tai jostain syystä tahtovat toimivan vanoksen moottorissaan yhä säilyttää, voinen kohtuullista korvausta vastaan koneistaa mittatilaustyönä erilaisia kuristus-suppiloita moottorin imupuolelle. Halvempana vaihtoehtona tarjoan myös sparkplug block off -kittejä 6-12 -sylinterisiin.
        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Originally posted by r.w. View Post
          Niille, jotka tahtovat yhtä lailla moottorinsa tehoa laskea, mutta ajavat joko vanoksettomalla moottorilla tai jostain syystä tahtovat toimivan vanoksen moottorissaan yhä säilyttää, voinen kohtuullista korvausta vastaan koneistaa mittatilaustyönä erilaisia kuristus-suppiloita moottorin imupuolelle. Halvempana vaihtoehtona tarjoan myös sparkplug block off -kittejä 6-12 -sylinterisiin.
          Eikös saman asian ajaisi vapaavirtaussuodatintöttörö sinne konehuoneeseen, bonuksena saa vielä oljyttävällä versiolla rikottua IMM.in :think

          ...eikös se vanos mykisty pelkällä solenoidin johdon irroituksella?
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Larry
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 646
            • höpö

            #6
            poiss
            Last edited by Larry; 24-10-2011, 22:32.

            Comment

            • modekter
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 137
              • Mikkeli

              #7
              lainataas vähäse..

              ostin tossa e36 325i:n moottorinluovuttajaks m20->m50 swappii..

              huomasin semmosen sekasikiön että kone on vanos mutta johtosarja, imm, ecu ja muut on non-vanos koneesta..

              eli eikös sillon vanos ole periatteessa pois käytöstä? (ainakaan se solenoidin johto ei ole kytketty mutta öljylinja tulee)

              meneekö homma sillo niin että kone on joko alaalta tukkonen tai yläältä?

              jos näin on nii riittääkö vanoksen poistoon non-vanos imunokka ja ratas?
              Nissan Skyline Gts-T R33

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Jos mulla oli vanos kone mutta moottorinohjaus non-vanos niin tekisin yksinkertaisen purkin vaikka mikrokontrollerilla tai melkee millä vaan mikä lukee moottorinohjaukselta mittaristolle lähtevää kierrostietoa ja määrätyn kierrosluvun jälkeen vaan napsauttaa solenoidille tuon 12v.
                Niinhän se alunperinkin toimii, tietysti riippuu hieman myös kuormitustilanteesta jne mutta perjaatteessa tommonen kierrospohjanen on-off ratkasu on erittäin helppo tehdä.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • modekter
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2007
                  • 137
                  • Mikkeli

                  #9
                  Originally posted by Supa View Post
                  Jos mulla oli vanos kone mutta moottorinohjaus non-vanos niin tekisin yksinkertaisen purkin vaikka mikrokontrollerilla tai melkee millä vaan mikä lukee moottorinohjaukselta mittaristolle lähtevää kierrostietoa ja määrätyn kierrosluvun jälkeen vaan napsauttaa solenoidille tuon 12v.
                  Niinhän se alunperinkin toimii, tietysti riippuu hieman myös kuormitustilanteesta jne mutta perjaatteessa tommonen kierrospohjanen on-off ratkasu on erittäin helppo tehdä.
                  osaatko itsetehdä kyseisen purkin? jos osaat mihin hintaa?

                  mulla ei nimittäi mitää hajua miten tommone lähettäs ees tekemää..

                  moottorin osaan kyllä vaihtaa mutta että tommosen rakennus vielä D
                  Nissan Skyline Gts-T R33

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Originally posted by modekter View Post
                    osaatko itsetehdä kyseisen purkin? jos osaat mihin hintaa?

                    mulla ei nimittäi mitää hajua miten tommone lähettäs ees tekemää..

                    moottorin osaan kyllä vaihtaa mutta että tommosen rakennus vielä D
                    Ei onnistu pelkästään noilla. Pistä vanoksellisen johtosarja ja ecu, tulee parempi sillä vanoksella kuin ilman.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • modekter
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 137
                      • Mikkeli

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Ei onnistu pelkästään noilla. Pistä vanoksellisen johtosarja ja ecu, tulee parempi sillä vanoksella kuin ilman.
                      sen jälkee menee uusiks myös imm.. no katellaa..
                      Nissan Skyline Gts-T R33

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2069
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        Tarute vois kertoo kun on jumpannut tota single-vanosta mukaan ja pois eestakas että mites se ny menikään...
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        Working...
                        X