Announcement

Collapse
No announcement yet.

iPod liitännän koodaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osmic
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 5
    • Espoo

    iPod liitännän koodaus

    Asensin iPod liitännän autoon itse ja vein koodattavaksi Laakkoselle. Tutkin ensin netistä, että ko. homma kyllä onnistuu siten, että ensin kytketään, sitten koodataan. Näin monet ovat näitä foorumeilla tehneet. Laakkosella homma ei luonnollisesti onnistunut. Auto ei tunnista MOST väylää. Todennäköisesti kyse on siitä, että liitäntää asentaessa MOST väylän kaapeli on joko radion tai iPod boxin puolella huonosti kytketty, mutta jos olisin jättänyt auton Laakkoselle, olisi todennäköisesti asiaa selvitelty 8 * 108 €/h ja todettu että ei onnistu.


    Tietääkö kukaan paikkaa, jossa iPod liitännän koodaus onnistuisi ilman suurempaa dramatiikkaa?

    En vielä ole tarkistanut kaapelointeja, mutta haluaisin tehdä asian joka tapauksessa niin, että ensin kytketään ja sitten koodataan, koska en halua käyttää kahta kertaa koodattavana.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Voisit vähän ehkä kertoa minkä merkkiseen, malliseen, kuukautiseen ja vuotiseen autoon olet iPodia asentamassa..?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • K70
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 503
      • Vantaa

      #3
      ...ja onko mp3-tuki olemassa, onko cd-vaihtaja, ym.
      Itselle kun asensin Dension gateway500:n, ei tarvinnut koodata mitään ja valms kuitusilmukkakin oli jo valmiiksi hanskalokerossa.

      Itsellä cd-soitin soitti jo aiemmin ämpäreitä ja autossa on cd-vaihtaja.
      Ja en tiedä onko joku kytkös noihin valmiisiin kuituihin, kun autossa oli jo myös aux-liitin.
      S212, E350CDI, -11

      Comment

      • Osmic
        Newbiemmer
        • Jun 2010
        • 5
        • Espoo

        #4
        Auto on '07 LCI E60. Bemarin oma iPod, Smiedmanilta tilattuna. Ei ollut CD vaihtajaa ja iPod liitäntäkin oli juuri sellainen, jossa lisättiin MOST kaapeli hanskalokeroon.

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5400
          • S:t Karins

          #5
          Originally posted by Osmic View Post
          Auto on '07 LCI E60. Bemarin oma iPod, Smiedmanilta tilattuna. Ei ollut CD vaihtajaa ja iPod liitäntäkin oli juuri sellainen, jossa lisättiin MOST kaapeli hanskalokeroon.
          Sama homma tehtiin allekirjoittaneelle (tosin auto 12/2004 E61). Ei CD-vaihtajaa eikä valokuitua alunperin. Lisättiin valokuitu, kytkettiin Ipod-retrofit kitti ja koodaus perään, ei ongelmia . Turussa Metroauto hoiti homman.

          P.S. Samalla koodattiin MP3 toisto. Ja Pro Navi siis kyseessä.
          Last edited by Tommix; 20-07-2010, 11:50. Reason: lisäys
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            #6
            Tuo LCI voi tuoda hommaan oman lisänsä, tosin jos on vuosimallin mukaan tilattu palikka niin luulisi sen toimivan. Katso nyt ensiksi ne liitännät ja sitten uusi koodausyritys vaikkapa eri paikassa.
            Oliko kyseessä hertsikan vaiko espoon laakkonen?
            Last edited by viktor; 20-07-2010, 13:30.
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #7
              Onnistunee pelkästään lisäämällä "IPOD" auton varustelistaan (FA) ja sitten koodaus perään. Eli pitäisi olla NCS:llä nopeasti hoidettu. Onhan siellä kehällä noita harrastekoodaajia.

              IPOD //Nachruestung iPod (gesteuert wie CD-Wechsler SA672 in den Headunits)
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Osmic
                Newbiemmer
                • Jun 2010
                • 5
                • Espoo

                #8
                Kiitos vinkeistä. Mistähän saisi harrastekoodaajien yhteystietoja ja pystyvätkö koodaamaan LCI:n?

                Nyt mentiin taas askel syvemmälle. Vikakoodina 9DFA AHM: Voltage supply, term. 30_2. Ei osannut Laakkonen sanoa mitään, muutakun että varataan reilusti aikaa tutkimiseen, menee reilun kuukauden päähän. Uskomatonta mutta totta.

                Eli vetokoukun virransyötössä jotain ongelmaa, vaikka siis vetokoukku toimii ihan OK. Tosin en ole varma toimiiko vetokoukulle tuleva virta, kun en ole sitä käyttänyt, mutta mekanismi toimii, eli vetokoukku pullahtaa auton alta kun painaa nappia.

                Onko mitään ideaa miten lähteä selvittämään asiaa?

                Laakkosella luonnollisesti vaihtavat varmaan ensin johtosarjan, sitten vetokoukun ja lopukisi ajotietokoneen ja kustannukset ainakin 5000 €

                Europlus takuuhan tuossa on, korvaakohan se?

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #9
                  Originally posted by Osmic View Post
                  Kiitos vinkeistä. Mistähän saisi harrastekoodaajien yhteystietoja ja pystyvätkö koodaamaan LCI:n?

                  Nyt mentiin taas askel syvemmälle. Vikakoodina 9DFA AHM: Voltage supply, term. 30_2. Ei osannut Laakkonen sanoa mitään, muutakun että varataan reilusti aikaa tutkimiseen, menee reilun kuukauden päähän. Uskomatonta mutta totta.

                  Eli vetokoukun virransyötössä jotain ongelmaa, vaikka siis vetokoukku toimii ihan OK. Tosin en ole varma toimiiko vetokoukulle tuleva virta, kun en ole sitä käyttänyt, mutta mekanismi toimii, eli vetokoukku pullahtaa auton alta kun painaa nappia.

                  Onko mitään ideaa miten lähteä selvittämään asiaa?

                  Laakkosella luonnollisesti vaihtavat varmaan ensin johtosarjan, sitten vetokoukun ja lopukisi ajotietokoneen ja kustannukset ainakin 5000 €

                  Europlus takuuhan tuossa on, korvaakohan se?

                  Asensitko itse iPod sarjan? Ettei nyt olis otettu sähköjä jostain vähän väärästä paikasta kun alkaa herjojakin ilmenemään. Samoin takuun kanssa voi olla nihkeätä jos itse on tehnyt asennuksia..?
                  Selvittäisin nyt ensin ne tehdyt asennukset. Katsoo kunnolla ajan kanssa että on kytkennät oikeissa paikoissa, ettei ole katsonut liittimien pinnejä väärältä puolelta tms normaaleita puolihuolimattomia hommia.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • Osmic
                    Newbiemmer
                    • Jun 2010
                    • 5
                    • Espoo

                    #10
                    Poistin iPodin liitännät, ennnen vikakoodien lukua, joten nyt auto on alkuperäisessä tilassaan.

                    Voisiko tosiaan cd soittimen takana oleva väärin kytketty virtaliitin aiheuttaa ongelmia vetokoukun virransyötössä? Luulisi näiden olevan aika erillisiä komponentteja.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎