Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puunasin auton ja nyt katoo reilusti virtaa???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    Puunasin auton ja nyt katoo reilusti virtaa???

    Joo eli kertokaapas mitä tässä tapauksessa ois voinu tapahtua ja miten tästä jatkaa:

    - Irrotin akun kengät tarkotuksena resetoida automaatin muisti.

    - Vaihdoin kuskin oveen tulevan katkasijapaneelin sähkölaseille. Laitoin tietysti tilalle käytetyn osan, jossa oli liittimet sopivat, mutta ei alareunas vaan sivussa. Siis vähä erilainen osa...

    - Puunailin kojelaudat ja penkit jne. parin tunnin aikana kunnolla.

    Löin akun kengät kiinni ja testasin virrat päällä, että lasinnostajat pelittää, mutta en käynnistäny autoo.

    Seuraavana päivänä koitin startata autoo, mutta ei jaksanu akku enää pyörittää. No latasin akun ja mittasin, että johonkin katoo 0.74A vaikka mikään laite ei pitäs viedä tota vertaa levossa (otin viel kontin valot pois jne. mittauksen ajaks).

    Mitähän tos on käyny? Auto on -97 728 ja aikasemmin tollasta vikaa ei kyl ollut. Testasin ottaa myös sen vaihdetun paneelin pois ja otin sulakkeetkin ikkunoilta, k-lukolta ja peileiltä. Eli ilmeisesti kaikki mitkä kuskin oven sisällä virtaa kuluttaa. Testasin viel sillä vanhalla paneelilla, mutta silläkään ei ollut vaikutusta.

    Oisko jollain hyvää neuvoo? Tuskin toi homma täst sateisesta säästäkään riippuu ja toisaalta check control ei herjaa mitään ja autolla voi ihan hyvin ajaakin vaikka vika on päällä. Ei vaan jaksais lataa akkuu joka päivä...
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
  • Bemyy
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 333
    • LAHTI

    #2
    Tsekkaa voisko laturi olla siinä kunnossa että se purkaa maihin. :shock:

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #3
      Väärän maan navi cd sisällä? Kuten Bantonille oli käynyt.. katosi kokoajan n. 0,8Ah virtaa kun auto koitti etsiä itseänsä väärästä kartasta
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Kuulostaa kyllä omituiselta, sillä se navihan on kytketty pois päältä, vai eikö sittenkään???

        Pitää tsekkaa huomen, jos siltä katkasis virrat.

        Kiitti vinkeist!!!
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • mattij
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 197
          • Rankkula

          #5
          Originally posted by KFZ-Koenig
          Kuulostaa kyllä omituiselta, sillä se navihan on kytketty pois päältä, vai eikö sittenkään???

          Pitää tsekkaa huomen, jos siltä katkasis virrat.

          Kiitti vinkeist!!!
          Voi hyvin olla, että kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus. Mittaa virrankulutusta muutamaan otteeseen, heti sen jälkeen kun olet katkaissut virran, ovet kiinni ja auto siinä tilassa johon se jäisi seisomaan sekä myöhemmin sitten kun aikaa on kulunut esim. 15 tai 30min. Saattaa tulla hiukan erilaisia lukemia.

          E60:n kuluttaa 'sammuttamisen' jälkeen käsittämättömän määrän sähköä ja 'hiljenee' kokonaan vasta n. ½h:n kuluttua. Jo oven avaaminen saa aikaan auton 'heräämiseen' ja taas alkaa mennä virtaa... Samankaltainen tilanne on E39:ssä, ja luulisin (tuommoista kun ei ole itsellä ollut) että pätee myös E38:iin. Varustus vaikuttaa kulutukseen ja kestoon.

          2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
          projektit
          1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
          ex
          EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

          sigpic

          Comment

          • Shadow-line
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 245
            • Pirkanmaa

            #6
            Onko noissa naveissa eroja virrankulutuksen jne. suhteen? Omassa e39 "vieraslevy" ollut jo toukokuusta lähtien sisällä, auto seissyt parhaimmillaan 9päivää, käyntiinlähdön tai muunkaanlaisia oireita ei ikinä ole ollut!

            Ainakin virrat sammutettaessa myös navista merkkivalojen mukaan häviää virrat.Auto vm.-97, ilmeisesti MK1-systeemi?

            Taikka sitten mulla on sika hyvä akku!!! :lol:

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              Ei ollu mitään apuu vaikka kytkin koko navin (Carin 520) irti.

              Mittasin sulakkeista, että ilman sulaketta 11 (ohj.tehostin) ja 16 (mittaristo) virtaa kuluis 0.08A, eli suht normaalia... Kun pelkkä 11 pois, 0.27A ja pelkkä 26 pois 0.61A. Kun kaikki sulakkeet taas paikallaan 0.9A!!! TIS:n mukaan normaali E38:n kulutus on 0.05A.

              En löytäny netistä 728:aan sähkökaaviota ja paikallisessa bmw-puodissa ois kahden viikon jono diagnoosiin, jos diagnoosi edes tuollaista vikaa löytää. Ei kyl huvittais maksaa pahimmassa tapauksessa 750E (10 x 75E) tollasen vian ettimisestä, jonka se kuulemma voi kestää. Jos sen vaan löytäs ite jotenkin???

              Oisko jollain tietoo mistä noita sähkökaavioita saa netistä ilmaseks tai ees ostaa. Bmw-puoti ei suostu niitä myymään.

              Mattij
              TIS:ssä oli joo ohjeet miten mitataan ja millä vehkeillä: takaluukku lukkoasennos sen jälkeen kun automaatin merkkivalo sammunu ja TIS sanoo viel et ovii ja virtalukkoo pitää simuloida silleen kuin nousis autoon - ajaa sil - sammuttaa ja nousee autost pois. Mites sä oot mattij mitannu ton E60:stä? Mul on vaan tavallinen 5E yleismittari, joten toi simulointi jne. ei onnaa. TIS:n mukaan pitäs olla joku hieno adapteri, jolla maakontakti säilyy mittauksen ajan ja tällöin vehkeet ei resetoi itteensä. Onnistuukohan toi jollain pihtimittarilla vai tarvitaanko jotain modiccia ja adaptereja. Mittasin noi jutut vaan karusti aina kytkemällä mittarin sarjaan miinusnavan ja maan välille, eli tulos ei kyl oo oikee, vaikka siin huomaa sentään, että konkat on ladannu parissa sekunnissa ittensä kun virta laskee 3.2A -> 0.9A.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • mattij
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 197
                • Rankkula

                #8
                Originally posted by KFZ-Koenig
                TIS:ssä oli joo ohjeet miten mitataan ja millä vehkeillä: takaluukku lukkoasennos sen jälkeen kun automaatin merkkivalo sammunu ja TIS sanoo viel et ovii ja virtalukkoo pitää simuloida silleen kuin nousis autoon - ajaa sil - sammuttaa ja nousee autost pois. Mites sä oot mattij mitannu ton E60:stä? Mul on vaan tavallinen 5E yleismittari, joten toi simulointi jne. ei onnaa. TIS:n mukaan pitäs olla joku hieno adapteri, jolla maakontakti säilyy mittauksen ajan ja tällöin vehkeet ei resetoi itteensä. Onnistuukohan toi jollain pihtimittarilla vai tarvitaanko jotain modiccia ja adaptereja. Mittasin noi jutut vaan karusti aina kytkemällä mittarin sarjaan miinusnavan ja maan välille, eli tulos ei kyl oo oikee, vaikka siin huomaa sentään, että konkat on ladannu parissa sekunnissa ittensä kun virta laskee 3.2A -> 0.9A.
                En ole itse mitannut. Tiedon olen saanut maahantuojalta kun ihmettelin miksi ihmeesä auto jatkaa puuhastelua surinoineen vielä pitkään ja erityisesti mitä kaikkea alkaa tapahtua kun ovi avataan.

                Mittaamisen laajat tietoni ovat, virta sarjaan jännite rinnan. Taidat itse tietää 'hiukan' enemmän tästä aiheesta... Mun sähkölaitteet toimii savulla, koska kun se on tulee pois, mikään ei toimi (vanha, tiedetään).

                2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
                projektit
                1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
                ex
                EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

                sigpic

                Comment

                • sand
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 155
                  • palokka

                  #9
                  Originally posted by KFZ-Koenig
                  ...Oisko jollain tietoo mistä noita sähkökaavioita saa netistä ilmaseks tai ees ostaa. Bmw-puoti ei suostu niitä myymään.
                  BMW EBA saattaisi jelpata. Lontooksi kuvaus:

                  The program BMW EBA contains the detailed information on installation, to connection and adjustment of the additional equipment and accessories for automobiles BMW. The information on carried out works and spare parts used is submitted at installation, electrocircuits, installation of phones hands-free, TV-tuners, radio tape recorders, adjustment{*option*} of central airs, xenon lamps, cruise of the control, navigating systems, alteration of a standard suspension bracket in sports, installation of decorative elements, bars, refrigerators, hatches, heat seats, children's sitting, a universal remote control, installation of a computer, installation of the conditioner and an automatic central air, installation of audio of systems and additional audio of devices, installation alarms - DWA III, DWA IV, DWA V.

                  Tämänkin meille tarjoilee veli venäläinen...

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    #10
                    Kiitoksia vaan, mutta tossa EBA:ssa (EinBauAnleitung = asennusohje) on enemmänkin tietoa miten mikäkin lisävaruste asennetaan.

                    Pitänee käydä ostaa jostain kunnon mittari, niin tietää mitä autossa todella tapahtuu. Kai se on fiksumpi ostaa itelle kunnon mittari, kuin viedä auto samalla rahalla johonkin mittaukseen puoleks päiväks. Onpahan seuraavalla kerralla taas mittari, kun auto rupee v***uilee...
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • sand
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 155
                      • palokka

                      #11
                      Originally posted by KFZ-Koenig
                      Kiitoksia vaan, mutta tossa EBA:ssa (EinBauAnleitung = asennusohje) on enemmänkin tietoa miten mikäkin lisävaruste asennetaan.
                      Mietinkin jo mistä sanoista toi EBA muodostuu...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎