Onko missä kirjoissa tms luetteloita auton moottoreiden eri antureiden mm. lämpöantureiden, antamista vastusarvoista? Pitäs tuosta toyotasta löytää vika mut tuntu merkkiliikkeessä olevan niin hankalaa saada arvot esille. Viime viikolla vaihdoin kannentiivisteen tuossa kerrostalon parkkipaikalla, alkaa kohta nyppiä ton temppuilu...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Antureiden arvoja
Collapse
X
-
Mikä vika siinä ratsussa on? Tuskin se anturi, kun oisit jo varmaan uuden ostanut?
Nim. itsekkin "lennossa" kansipahvin vaihtanut. Vikana oli humppaava tyhjäkäynti ja vähänen lämmin ilma sisällä, lisäks hukkas nestettä aina välillä! Vikana oli kovettunut/kulunut O-rengas vesipumpulle tulevassa putkessa lohkon takana. Veteli ilmoja ja tiputteli vettä, vesi ei kiertänyt ja poksi sai lämmöistä väärää tietoo, kiersi välillä kovaa jne......
Comment
-
-
Originally posted by reddewilMikä vika siinä ratsussa on? Tuskin se anturi, kun oisit jo varmaan uuden ostanut?
Kannentiivisteen menosta ei oo löytyny järkevää syytä. Kone kävi nakuttaa kun sitä rasitti ja tuhosi ylämäessä tiivisteen. Epäilen venäläistä bensaa, mutta vähän, sillä ajoin tankillisella sitä ennen noin 400 km ilman ongelmia. Tuntuu oudolta että siellä "pinnalla" olisi ollut jotain huonolaatuista, kannentiivisteen vaihdon myötä ei nakuttanut enää.
Comment
-
-
Originally posted by reddewilMikä vika siinä ratsussa on? Tuskin se anturi, kun oisit jo varmaan uuden ostanut?
Nim. itsekkin "lennossa" kansipahvin vaihtanut. Vikana oli humppaava tyhjäkäynti ja vähänen lämmin ilma sisällä, lisäks hukkas nestettä aina välillä! Vikana oli kovettunut/kulunut O-rengas vesipumpulle tulevassa putkessa lohkon takana. Veteli ilmoja ja tiputteli vettä, vesi ei kiertänyt ja poksi sai lämmöistä väärää tietoo, kiersi välillä kovaa jne...
Comment
-
-
ite oon moiseen koneeseen tehnyt rempan hetki aikaa mutta eihän siinä mitään sähköstä tyhjäkäyntiluistia oo vai käsitinkö väärin mitä tarkotit?... ruuvilla säädettävä vielä ja se pentele on niiden tyyppivika... kierrokset jää ylös eika laske ennen kuin on kone kunnolla lämmennyt jos sillonkaan
Comment
-
-
Tässä tyhjäkäyntiluisti on vahatoiminen. Se ottaa tiedon jäähdytinnesteestä ja lautasventtiili säätää kaasuläpän ohi virtaavan kanavan kokoa. Mutta vika ei oo siinä, vaikka sen sulkee pois käytöstä, kierrokset jää korkealle. Pitää vielä tutkia imusarjan tiiviste tarkemmin ja suuttimien o-renkaat. Anturit on todennäköisesti kunnossa, lämpimänä vastus oli reilu parikymmentä ohmia.
Comment
-
-
Kirjastosta löytyy sellainen opus kuin "AutoData", sisältäen usammankin automerkin antureiden mittausarvoja, valmistajan osanumeron, missä ne sijaitsee ja kuinka ne tarkistetaan jne. tietoa.
Itse lainasin moisen muuan vuosi sitten, ja luonnollisesti otin "varmuuskopiot" omasta autosta ja muista malleista jossa vastaava kone. Eli kirjastoon mars ja kopiokone huutamaan.
t: Timo
Comment
-
-
Originally posted by tihuovinKirjastosta löytyy sellainen opus kuin "AutoData", sisältäen usammankin automerkin antureiden mittausarvoja, valmistajan osanumeron, missä ne sijaitsee ja kuinka ne tarkistetaan jne. tietoa.
Itse lainasin moisen muuan vuosi sitten, ja luonnollisesti otin "varmuuskopiot" omasta autosta ja muista malleista jossa vastaava kone. Eli kirjastoon mars ja kopiokone huutamaan.
t: Timo
Comment
-
Comment