Announcement

Collapse
No announcement yet.

Antureiden arvoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLoial
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1109
    • Helsinki

    Antureiden arvoja

    Onko missä kirjoissa tms luetteloita auton moottoreiden eri antureiden mm. lämpöantureiden, antamista vastusarvoista? Pitäs tuosta toyotasta löytää vika mut tuntu merkkiliikkeessä olevan niin hankalaa saada arvot esille. Viime viikolla vaihdoin kannentiivisteen tuossa kerrostalon parkkipaikalla, alkaa kohta nyppiä ton temppuilu...
  • toni78
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 285
    • Nousiainen

    #2
    Kerrohan vähän mihin toyotaan ja mitä arvoja niin voin katsoa ja kirjoitella...

    Comment

    • TheLoial
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 1109
      • Helsinki

      #3
      Corolla 1.3i 2EE vm.-90 Moottorin lämpöanturi (ei flektin)

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Mikä vika siinä ratsussa on? Tuskin se anturi, kun oisit jo varmaan uuden ostanut?
        Nim. itsekkin "lennossa" kansipahvin vaihtanut. Vikana oli humppaava tyhjäkäynti ja vähänen lämmin ilma sisällä, lisäks hukkas nestettä aina välillä! Vikana oli kovettunut/kulunut O-rengas vesipumpulle tulevassa putkessa lohkon takana. Veteli ilmoja ja tiputteli vettä, vesi ei kiertänyt ja poksi sai lämmöistä väärää tietoo, kiersi välillä kovaa jne...
        ...

        Comment

        • TheLoial
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1109
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by reddewil
          Mikä vika siinä ratsussa on? Tuskin se anturi, kun oisit jo varmaan uuden ostanut?
          En oo viel ostanu, pitää elää säästöliekillä näin kuukauden lopussa. Eli korkea tyhjäkäynti on vikana. Imuvuotoja ei oo löytynyt, käynnistyssumulla etsin ja sitten otin irti jokaisen imusarjan letkun, tukin ne ym. Tyhjäkäyntiluistin oon ottanu pelistä pois, ei suurta vaikutusta. Ideana on jos kone korottaa suuttimien kautta kierroksia (kylmä kone) => lämpöanturi.

          Kannentiivisteen menosta ei oo löytyny järkevää syytä. Kone kävi nakuttaa kun sitä rasitti ja tuhosi ylämäessä tiivisteen. Epäilen venäläistä bensaa, mutta vähän, sillä ajoin tankillisella sitä ennen noin 400 km ilman ongelmia. Tuntuu oudolta että siellä "pinnalla" olisi ollut jotain huonolaatuista, kannentiivisteen vaihdon myötä ei nakuttanut enää.

          Comment

          • TheLoial
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1109
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by reddewil
            Mikä vika siinä ratsussa on? Tuskin se anturi, kun oisit jo varmaan uuden ostanut?
            Nim. itsekkin "lennossa" kansipahvin vaihtanut. Vikana oli humppaava tyhjäkäynti ja vähänen lämmin ilma sisällä, lisäks hukkas nestettä aina välillä! Vikana oli kovettunut/kulunut O-rengas vesipumpulle tulevassa putkessa lohkon takana. Veteli ilmoja ja tiputteli vettä, vesi ei kiertänyt ja poksi sai lämmöistä väärää tietoo, kiersi välillä kovaa jne...
            Vettä ei hävitä. Tässä on sellainen ongelma että kierrokset ovat niin korkealla että ilman kaasua boksi luulee että tehdäänpäs moottorijarrutusta ja tekee syötönkatkaisun. Kone humppaa tiputtamalla kierrokset melkein sammuksiin, sieltä käynnistyy korkealle ja taas tippuu. Humppaus häviää kun ottaa kaasuläpän anturilta johdon irti (moottorijarrutukset kytkin kun kaasu kiinni) mutta kierrokset huutavat jossain 4000:ssa. Tyhjäkäyntiluistin toiminta hieman takkuilee, mutta kun senkin ottaa pois käytöstä, kierrokset jäävä vielä yli 2000:n.

            Comment

            • toni78
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 285
              • Nousiainen

              #7
              ite oon moiseen koneeseen tehnyt rempan hetki aikaa mutta eihän siinä mitään sähköstä tyhjäkäyntiluistia oo vai käsitinkö väärin mitä tarkotit?... ruuvilla säädettävä vielä ja se pentele on niiden tyyppivika... kierrokset jää ylös eika laske ennen kuin on kone kunnolla lämmennyt jos sillonkaan

              Comment

              • TheLoial
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 1109
                • Helsinki

                #8
                Tässä tyhjäkäyntiluisti on vahatoiminen. Se ottaa tiedon jäähdytinnesteestä ja lautasventtiili säätää kaasuläpän ohi virtaavan kanavan kokoa. Mutta vika ei oo siinä, vaikka sen sulkee pois käytöstä, kierrokset jää korkealle. Pitää vielä tutkia imusarjan tiiviste tarkemmin ja suuttimien o-renkaat. Anturit on todennäköisesti kunnossa, lämpimänä vastus oli reilu parikymmentä ohmia.

                Comment

                • tihuovin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1422
                  • Oulu

                  #9
                  Kirjastosta löytyy sellainen opus kuin "AutoData", sisältäen usammankin automerkin antureiden mittausarvoja, valmistajan osanumeron, missä ne sijaitsee ja kuinka ne tarkistetaan jne. tietoa.

                  Itse lainasin moisen muuan vuosi sitten, ja luonnollisesti otin "varmuuskopiot" omasta autosta ja muista malleista jossa vastaava kone. Eli kirjastoon mars ja kopiokone huutamaan.

                  t: Timo

                  Comment

                  • TheLoial
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 1109
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by tihuovin
                    Kirjastosta löytyy sellainen opus kuin "AutoData", sisältäen usammankin automerkin antureiden mittausarvoja, valmistajan osanumeron, missä ne sijaitsee ja kuinka ne tarkistetaan jne. tietoa.

                    Itse lainasin moisen muuan vuosi sitten, ja luonnollisesti otin "varmuuskopiot" omasta autosta ja muista malleista jossa vastaava kone. Eli kirjastoon mars ja kopiokone huutamaan.

                    t: Timo
                    Tuo pitää käydä katsomassa. Mie oon luullu että niissä on vain perustietoa iskutilavuuksista ym. Eikös tuo muuten ole saatavilla cd-muodossakin? Se olisi kätevämpi, täytyy etsiä.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎