Announcement

Collapse
No announcement yet.

lisää merkillisyyksiä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paasse
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 28
    • KantaHäme

    lisää merkillisyyksiä...

    josko olisi mitään kokemusta kenellään... eli 01mallin 530Da. Tekee varsin
    bensa voittoista touhuaan... käy jälkikäyntiä. Ei ole ennen vastaan tullut
    kinneriä nakulla moiseen.

    Eli kun kääntää virrat pois niin kaikki hiljenee ja valot sammuu, kone vaan
    hyrskyttelee siinä sekunnin verran... mystistä on sähköisesti ohjatussa
    hässäkässä.

    Ilmenee kylmänä ja kuumana, ei tee joka kerta vaan sammuu montakin kertaa
    normaalisti kun kivi, mutta sitten taas jää hyriseen.. heh...

    Kait toi on laitettava tonne liikkeeseen ihmeteltäväks...

    Paasse

    niin joo, jos jollain olis jotain arvauksia niin kelpais. Kaikki piuhat jne näyttäis
    olevan paikallaan ja kiinni..
    - 535 da lci

    - M5 -00
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Paasse View Post
    josko olisi mitään kokemusta kenellään... eli 01mallin 530Da. Tekee varsin
    bensa voittoista touhuaan... käy jälkikäyntiä. Ei ole ennen vastaan tullut
    kinneriä nakulla moiseen.

    Eli kun kääntää virrat pois niin kaikki hiljenee ja valot sammuu, kone vaan
    hyrskyttelee siinä sekunnin verran... mystistä on sähköisesti ohjatussa
    hässäkässä.

    Ilmenee kylmänä ja kuumana, ei tee joka kerta vaan sammuu montakin kertaa
    normaalisti kun kivi, mutta sitten taas jää hyriseen.. heh...

    Kait toi on laitettava tonne liikkeeseen ihmeteltäväks...

    Paasse

    niin joo, jos jollain olis jotain arvauksia niin kelpais. Kaikki piuhat jne näyttäis
    olevan paikallaan ja kiinni..
    kelpaako koneelle öljy ? siis tarviiko lisätä ja savuttaako? käy joko öljyllä hetken(vuotoa turbosta) tai suutin vuotaa kunnes paineet putoavat railista?

    just guess.. :think
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Paasse
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 28
      • KantaHäme

      #3
      Originally posted by fraatti View Post
      kelpaako koneelle öljy ? siis tarviiko lisätä ja savuttaako? käy joko öljyllä hetken(vuotoa turbosta) tai suutin vuotaa kunnes paineet putoavat railista?

      just guess.. :think

      rupesin seuraileen koska tikku oli puolillaan... tosin kerkesin painamaan roheet
      6tkm viime vaihdosta. Öljynä on Mobil 1 rally formula. Turbo viheltelee kylmänä
      eli ei ole ihan parhaassa tikissä. (tää koko setti alkoi kun vaihdoin ite ton naftasuodattimen).
      Ei kait se mitenkään voi olla siihen yhteydessä, ainakaan millään maalaisjärjellä.

      Miten tuon mahdollisesti voisi selvittää... siis edullisesti... ... tai tietty öljyn puuttuminen
      vähän jäi hämäämään kyllä... en ole huomannu moista ennen kuitenkaan. Vuotojakaan ei ole näkyvissä...


      niin joo ja lisäks kun viimeks katsottiin koodeja niin jokin pressure valve oli mysteerin omainen...
      - 535 da lci

      - M5 -00

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Paasse View Post
        Miten tuon mahdollisesti voisi selvittää... siis edullisesti... ... tai tietty öljyn puuttuminen
        vähän jäi hämäämään kyllä... en ole huomannu moista ennen kuitenkaan. Vuotojakaan ei ole näkyvissä...
        turbolta putket auki ja vähän katsella/kokeilla kuinka paljon siellä öljyä on. Ja seurata paljonko sitä kuluu.. Jos ei ulkoisesti vuoda niin eipä sille paljon muuta reittiä jää kun tulla putken päästä pihalle. Ja tietysti kokeilla onko turbon akselissa klappia. Kaverilla oli jo niin kulahtanut että siivet ottivat pesään kiinni..
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Paasse
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 28
          • KantaHäme

          #5
          Originally posted by fraatti View Post
          turbolta putket auki ja vähän katsella/kokeilla kuinka paljon siellä öljyä on. Ja seurata paljonko sitä kuluu.. Jos ei ulkoisesti vuoda niin eipä sille paljon muuta reittiä jää kun tulla putken päästä pihalle. Ja tietysti kokeilla onko turbon akselissa klappia. Kaverilla oli jo niin kulahtanut että siivet ottivat pesään kiinni..

          Oon ite niin kädetön noiden kanssa ynnä vermeet on mitä on... täytyy
          lähtee varmaan soitteleen noille joilla on näppärät näpit ja ajatuksia. en arvaa
          ite mennä ropaamaan noita, lasku voi kasvaa turhan suureks. Heh... otetaan
          luuri kätöseen huomisen puolella.. ja kyllähän täällä enemmän tiedetään kyllä..

          btw jotta ahtimen jossain pesässä siis sitä öljyä kelluis??? siis totanoijaa
          - 535 da lci

          - M5 -00

          Comment

          • dwtall
            Newbiemmer
            • Nov 2007
            • 8
            • Uusimaa

            #6
            Lause "(tää koko setti alkoi kun vaihdoin ite ton naftasuodattimen)" kiinniitti huomion. Omassa M57 E46:sessa vastaava jälkikäynti johtui kaikesta päätellen nimenomaan suodattimesta, eli vaihdatin naftasuodattimen öljynvaihdon yhteydessä ja siitä lähti jälkikäynti kehiin. Ongelma poistui vaihtamalla tilalle Motonetistä hankittu varmasti M57:elle tarkoitetun tarvikesuodattimen (Topran).

            Käsitykseni mukaan M57 ja M57N:ssä on eri naftasuodattimet, ja minulle laitettiin siis väärä. Ainakin suodatin joka oli autooni asennettu oli halkaisijaltaan heiman pienempi kun itse hankittu/oikea mutta vastaavasti korkeampi (=M57N?). Oljynvaihtofirma oli näppärästi tunkenut jotakin muovinpalaa suodattimen ja klemmarin väliin jotta tämä väärä suodatin olisi pysynyt paikallaan.
            Last edited by dwtall; 23-07-2010, 11:08. Reason: typoa pukkaa

            Comment

            • Paasse
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 28
              • KantaHäme

              #7
              Käsitykseni mukaan M57 ja M57N:ssä on eri naftasuodattimet, ja minulle laitettiin siis väärä. Ainakin suodatin joka oli autooni asennettu oli halkaisijaltaan heiman pienempi kun itse hankittu/oikea mutta vastaavasti korkeampi (=M57N?). Oljynvaihtofirma oli näppärästi tunkenut jotakin muovinpalaa suodattimen ja klemmarin väliin jotta tämä väärä suodatin olisi pysynyt paikallaan.[/QUOTE]


              no tämähän onkin mielenkiintoinen tieto... millähän perusteella moinen on
              toiminnallisesti erilaista tavaraa?? Täytyy ottaa selvää tästä aiheesta...

              tattis vinkistä anyway
              - 535 da lci

              - M5 -00

              Comment

              • Paasse
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 28
                • KantaHäme

                #8
                Originally posted by Paasse View Post
                Käsitykseni mukaan M57 ja M57N:ssä on eri naftasuodattimet, ja minulle laitettiin siis väärä. Ainakin suodatin joka oli autooni asennettu oli halkaisijaltaan heiman pienempi kun itse hankittu/oikea mutta vastaavasti korkeampi (=M57N?). Oljynvaihtofirma oli näppärästi tunkenut jotakin muovinpalaa suodattimen ja klemmarin väliin jotta tämä väärä suodatin olisi pysynyt paikallaan.

                no tämähän onkin mielenkiintoinen tieto... millähän perusteella moinen on
                toiminnallisesti erilaista tavaraa?? Täytyy ottaa selvää tästä aiheesta...

                tattis vinkistä anyway [/QUOTE]

                hemmetti sentään... jäänyt tänne laittamati jotta ei ollut moisesta tässä
                tapauksessa mitiä apuja...

                Uusia vaihtoehtoja kuunnellaan...
                - 535 da lci

                - M5 -00

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #9
                  Siellä imupuolellahan on alipainetoiminen läppä joka sulkee imuilman saannin kun virta-avaimesta sammuttaa, ehkäisee juuri tuon jälkikäynnin! Kun aikanaan mulla oli Passatin Lintta, niin siinä oli letku poikki alipainekellolta joka käyttää juuri tuota läppää ja se paska hörisi vielä sammuttamisen jälkeen 5sek!!
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • jsr85
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1375
                    • Oulainen

                    #10
                    Originally posted by VolvoTDi View Post
                    Siellä imupuolellahan on alipainetoiminen läppä joka sulkee imuilman saannin kun virta-avaimesta sammuttaa, ehkäisee juuri tuon jälkikäynnin! Kun aikanaan mulla oli Passatin Lintta, niin siinä oli letku poikki alipainekellolta joka käyttää juuri tuota läppää ja se paska hörisi vielä sammuttamisen jälkeen 5sek!!
                    Näin ehkä VAGinoissa mut ei bmw.n m57 moottorista tuommosta löydy.
                    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎