Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tarvikke happi antureiden /lambdojen sopivuus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4621
    • Lahti.

Tarvikke happi antureiden /lambdojen sopivuus

Moi,

Vanhat lambdat oli 850 csi'ssa vaihtokunnossa. Nyt laitettiin boschin yleis lambdat kiini. Kone käy muutamia minuuttia kylmänä hyvin, mutta sitten alkaa hieman röpöttää. Arvot ovat yhdessä lamdassa käyttöalueen ylä ja toisessä alapuolella. Joten tuli mieleen oliskohan ne laitettu vahingossa ristiin? Tai eikä siinä ole mitään merkitys?

Muistan toki että jokuinen aika sitten alpinassa ( b3) nämä tarvikke ei toiminut lainkaan, vaikka olikin Boschin/ laadukaista.

Mistä syystä ne joissakin autoissa toimii ja toisessa ei? Eihän lambda itse ole mitään ihmeen tähtitieteilinen laite..?
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

Ei vika ole lambdassa jos säätöalueet ylittyy. Olisko MAF/imuvuoto.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

Comment

• Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

En kyllä ymmärrä miksi tuollaiseen autoon on yleis-kamaa pitänyt laittaa..
      Sähköposti.
      IG: janzki_

Comment

• Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

Originally posted by Janzki View Post
        En kyllä ymmärrä miksi tuollaiseen autoon on yleis-kamaa pitänyt laittaa..
        En ymmärrä miksei laittaisi, ne liittimet maksaa ihan törkeästi lisää ja senkin rahan voi pistää johonkin muuhun. Anturit kun on ihan samat kuitenkin.

Tietty liitokset pitää tehdä kunnolla.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

Comment

• fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

Originally posted by EPDM View Post
          Joten tuli mieleen oliskohan ne laitettu vahingossa ristiin? Tai eikä siinä ole mitään merkitys?
          on todellakin merkitystä.. jos on riski että on väärinpäin kannattaa varmistaa että on oikein.. kytkentäkaaviosta katsoo lambdojen signaalin eculle ja yleismittarilla mittaa johdot boksilta että kumpi on kumpi
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

Comment

• WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

Tavallinen kapeakaistaLamda on loppujen lopuksi niin yksinkertainen anturi ettei edes mikään kiinanvalmistajakaan kovin paljoa siinä voi metsään mennä, käytännössä aivan mikä tahansa kapeakaista on ajanut uutena asiansa aivan täydellisesti, toki näiden kestoiässä voi olla eroa. Suurin ongelma on yleensä muut viat tai riittämätön huolellisuus asennuksessa tai jopa väärien liitäntämenetelmien käyttäminen johtimissa. Topikin tapauksessa kannattaa toki aivan ensimmäisenä tarkistaa etteivät moottorin eri puoliskojen lambdojen kytkennät ole menneet keskenään ristiin, tällöinhän korjaus ei voi toimia mitenkään järkevästi kun closed loop puuttuu kokonaan.

Comment

• Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

Originally posted by WSE1 View Post
              Tavallinen kapeakaistaLamda on loppujen lopuksi niin yksinkertainen anturi ettei edes mikään kiinanvalmistajakaan kovin paljoa siinä voi metsään mennä, käytännössä aivan mikä tahansa kapeakaista on ajanut uutena asiansa aivan täydellisesti, toki näiden kestoiässä voi olla eroa. Suurin ongelma on yleensä muut viat tai riittämätön huolellisuus asennuksessa tai jopa väärien liitäntämenetelmien käyttäminen johtimissa.
              Jos tarvikkeena on ostettavissa anturi, jossa on valmis oikeanmallinen pistoke jo päässä(motonetisa sain kertaalleen, vaikkein pyytänyt), niin ehdottomasti kannattaa tämä valita, noiden "liitettävien" kanssa olen törmännyt vaikeuksiin, osassa tapauksista ei saa koskaan toimimaan oikein, en tiedä onko kytkijän heikkoutta(minä, ystäväni ja asiakkaani) vai itse anturin vajavaisuutta. Huolellisuus toki palkitsee, mutta itse olen sen niin kokenut, että noita välille liitettäviä välttäisin.
              Olli.

Comment

• petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

Originally posted by Rocla View Post
                Jos tarvikkeena on ostettavissa anturi, jossa on valmis oikeanmallinen pistoke jo päässä(motonetisa sain kertaalleen, vaikkein pyytänyt), niin ehdottomasti kannattaa tämä valita, noiden "liitettävien" kanssa olen törmännyt vaikeuksiin, osassa tapauksista ei saa koskaan toimimaan oikein, en tiedä onko kytkijän heikkoutta(minä, ystäväni ja asiakkaani) vai itse anturin vajavaisuutta. Huolellisuus toki palkitsee, mutta itse olen sen niin kokenut, että noita välille liitettäviä välttäisin.
                Jos siellä kulkee jotain milliAmpeereita niin kai se voi olla kranttu johtimien/liitinten kunnolle? Helposti hukkuu matkalle tollanen virta..
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4621
                  • Lahti.

jeps, pojat täälä olivat tosiaan laittanut töpselit ristiin. Nyt taas kehrää kun kissa...kiitos vastauksista..
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡