Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paisuntanestesäiliö halki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dudeb
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 240
    • Nowhere

    Paisuntanestesäiliö halki

    -E46 330Ci-

    Eli kävi niin, että autolla tuli jonkun verran poljettua, jonka jälkeen parkkiin ja auto jäi tyhjäkäyntiin noin 10-15 minuutiksi.

    Sit yhtäkkiä höyrypilven saattelemana nakkas lähes kaikki nesteet suihkuten pihalle ja samalla huomasin, et lämmöt oli tapissa (ei ihan normaalia?)

    Tämän jälkeen pikainen 10 metrin ajo, ettei ihan tien tukoksi jäisi ja auto parkkiin ja kaverin avulla hinaus kotitalliin. Tässä vaiheessa paikansin, että paisuntanestesäiliö kokonaan halki pystysuunnassa.


    MITEN TODENNÄKÖISTÄ yleensä näissä on, että sieltä olisi mennyt jotain muutakin rikki?.. kansiremppahan se aina kummittelee takaraivossa, mutta taitaa olla tyyppivika näissä E46:ssa tuo paisuntasäiliö??


    Huomenna pitää soitella bmw huoltoon ja kysellä vähän hintoja. Liekkö kalliskin varaosa tuo paisuntanestesäiliö ja onko helppokin itse vaihtaa, jos löytyy talli, mutta ei nosturia???
    Last edited by dudeb; 14-02-2011, 10:47.
  • jackou
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 21
    • tampere

    #2
    Mun e46 316 teki saman kesken ajon Tampereen keskustassa. Lämmöt ei tosin ehtineet nousta. Katoin vaa taustapeilistä et nyt tulee vitusti höyryä jostain ja auto sivuun. Omasta autosta oli paisuntasäiliö halki ja vesipumppu mennyt rikki. Paisarin hinta oli varmaan jotain alle 50e ja sen vaihdatin korjaamolla, jonne auton hinasin.

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      #3
      yksi mahdollinen syy tuohon korkkaamiseen on se että ilmastointi on päällä ja se auton jäähdyttäjän edessä oleva puhallin ei toimi..

      eli aina ilmastoinnin ollessa päällä sen pitäisi pyöriiä..

      oma paisuntasäiliä kylläkin halkesi moniurahihnan ohjainrullan petettyä..
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • dudeb
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 240
        • Nowhere

        #4
        Originally posted by fraatti View Post
        yksi mahdollinen syy tuohon korkkaamiseen on se että ilmastointi on päällä ja se auton jäähdyttäjän edessä oleva puhallin ei toimi..

        eli aina ilmastoinnin ollessa päällä sen pitäisi pyöriiä..

        oma paisuntasäiliä kylläkin halkesi moniurahihnan ohjainrullan petettyä..


        Jeps eli ilmastointi oli päällä koko ajan ja puhallin ei minun mielestä silloin ääntänyt/toiminut... rikki?
        Last edited by dudeb; 27-07-2010, 10:16.

        Comment

        • dudeb
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 240
          • Nowhere

          #5
          Jep eli säiliön hinta merkkihuollossa noin 70€. Taitaa olla ilmeisesti pikakiinnityksellä kiinni joten tallissa vaihto ilmeisesti suht. helposti onnistuu, vai??
          Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla varmuuden vuoksi?

          Paisuntasäiliö oli tilaustavaraa, joten toimituksessa menee noin pari päivää. Jos tulee mieleen mitä muuta kannattaa samalla uusia, niin viestiä pikaisesti tänne niin lähtee uusi puhelu merkkihuoltoon? Kiitän.

          Comment

          • atte.o
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2009
            • 894
            • haukipudas

            #6
            Tuo lämpöjen nouseminen keittämispisteesee yleensä polttaa kannentiivisteen melko helposti. Saattaa vääntää myös kannen kieroon taikka pahimmasa tapauksessa halkaista. Kannattee mittauttaa pakokaasut jäähdytysnesteen seasta varmuuden vuoksi.
            E61 M-sport

            Comment

            • dudeb
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 240
              • Nowhere

              #7
              Originally posted by -adde- View Post
              Tuo lämpöjen nouseminen keittämispisteesee yleensä polttaa kannentiivisteen melko helposti. Saattaa vääntää myös kannen kieroon taikka pahimmasa tapauksessa halkaista. Kannattee mittauttaa pakokaasut jäähdytysnesteen seasta varmuuden vuoksi.

              Oisko se paras vaihtoehto sitten hinata auto suoraan merkkipajalle tutkittavaksi, kuin että vaihtaisi ensin paisuntasäiliön itse ja katselisi tilanteen?

              Comment

              • atte.o
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2009
                • 894
                • haukipudas

                #8
                Originally posted by dudeb View Post
                Oisko se paras vaihtoehto sitten hinata auto suoraan merkkipajalle tutkittavaksi, kuin että vaihtaisi ensin paisuntasäiliön itse ja katselisi tilanteen?
                No paisuntasäiliö täytyy vaihtaa joka tapauksessa ,että pääsee asiassa eteen päin. Voithan sen itsekkin vaihtaa ja sitten käyä mittauttaa. Nyt voi tarkistaa ainakin pari juttua eli katsot öljyntäyttökorkin alle onko sielä harmaata ''majoneesia'' , öljytikkuun onko ilmestynyt vaaleita juovia,onko öljy harmahtavaa taikka onko öljy lisääntynyt.
                E61 M-sport

                Comment

                • dudeb
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 240
                  • Nowhere

                  #9
                  Originally posted by -adde- View Post
                  No paisuntasäiliö täytyy vaihtaa joka tapauksessa ,että pääsee asiassa eteen päin. Voithan sen itsekkin vaihtaa ja sitten käyä mittauttaa. Nyt voi tarkistaa ainakin pari juttua eli katsot öljyntäyttökorkin alle onko sielä harmaata ''majoneesia'' , öljytikkuun onko ilmestynyt vaaleita juovia,onko öljy harmahtavaa taikka onko öljy lisääntynyt.

                  Jep, kiitän vinkeistä. Pitää tarkistaa nuo kun pääsee kotia kohti.

                  Jos tulee muita vinkkejä mieleen mitä vois tarkistaa ennen osan vaihtoa(torstaina), niin otetaan mielellään vastaan!

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by dudeb View Post
                    Jep, kiitän vinkeistä. Pitää tarkistaa nuo kun pääsee kotia kohti.

                    Jos tulee muita vinkkejä mieleen mitä vois tarkistaa ennen osan vaihtoa(torstaina), niin otetaan mielellään vastaan!
                    Ensinnäkin se paisuntasäiliön halkeaminen voi olla seuraus, ei itse syy.
                    Varsinkin jos ne lämmöt kessan oli jo tapissa heti kun mosahti.
                    Eli mahdollista kuitenkin on että vesipumppu antautui tai termari jumissa.
                    Kansihan näistä M52TU/M54 koneista ei vedä kieroon, eikä pahvit pala juuri millään, joten sitä renppaa ei ihan ensimmäisenä kannata teettää vaikka joku tarjoaisikin.

                    Comment

                    • Samee
                      BTCF Member
                      • Mar 2006
                      • 888
                      • Valkeakoski

                      #11
                      uusi paisari paikalleen, korkki ehdottamasti vaihtoon. Tarkista/vaihda termostaatti ja vesipumppu. Huolellinen ilmaus.
                      E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                      E30 316 4d '89
                      E36 M3 Coupe '93
                      F30 318d '13

                      Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                      Comment

                      • dudeb
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 240
                        • Nowhere

                        #12
                        Originally posted by Samee View Post
                        uusi paisari paikalleen, korkki ehdottamasti vaihtoon. Tarkista/vaihda termostaatti ja vesipumppu. Huolellinen ilmaus.


                        Asia edistynyt!

                        Laitettiin sit samalla kaikki kamppeet, niin ei tarvi koko ajan aukoa, jos jokin korkkaa menemään, eli: paisuntasäiliö + korkki, termari ja vesipumppu uudet ja sit huolellinen ilmaus.

                        Ainakin äkkiseltään näyttäis että kaikki on kunnossa ja auto toimii täydellisesti.

                        Pitäisikö vielä varovasti tarkkailla tilannetta lämpöjen ym. suhteen, jos sattuiskin, et lämmöt rupeavat nousemaan?

                        Jos nesteet olisivatkin menneet sekaisin, niin huomaisiko tätä miten nopeasti, vai meneekö päiviä että tilanteet voisi esim. öljytikussa huomata sakkana tai huomaisiko asiaa jotenkin muuten?


                        Yksi pieni asia minkä huomasin, niin lämpömittari on ehkä noin puoli milliä liikkunut oikealle ja siinä se on pysynyt ihan koko ajan nyt osien vaihdon jälkeen... ihan normaalia?

                        Comment

                        • hawe
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 628
                          • Pornainen

                          #13
                          Originally posted by dudeb View Post

                          Pitäisikö vielä varovasti tarkkailla tilannetta lämpöjen ym. suhteen, jos sattuiskin, et lämmöt rupeavat nousemaan?

                          Jos nesteet olisivatkin menneet sekaisin, niin huomaisiko tätä miten nopeasti, vai meneekö päiviä että tilanteet voisi esim. öljytikussa huomata sakkana tai huomaisiko asiaa jotenkin muuten?

                          Yksi pieni asia minkä huomasin, niin lämpömittari on ehkä noin puoli milliä liikkunut oikealle ja siinä se on pysynyt ihan koko ajan nyt osien vaihdon jälkeen... ihan normaalia?
                          heti korjaamon pihalta lähtiessä oisit huomannu jos lämpöjä nostelee mutta jos ei nostele ni sit kaikki on hyvin.
                          mielestäni moisen näkee aika piakkoin jos nesteet on sekaisin joten sinun tapauksessa kaikki on luultavasti kunnossa.

                          Comment

                          • dudeb
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 240
                            • Nowhere

                            #14
                            Originally posted by hawe View Post
                            heti korjaamon pihalta lähtiessä oisit huomannu jos lämpöjä nostelee mutta jos ei nostele ni sit kaikki on hyvin.
                            mielestäni moisen näkee aika piakkoin jos nesteet on sekaisin joten sinun tapauksessa kaikki on luultavasti kunnossa.

                            Omassa autotallissa nakattiin osat kiinni ja ei tosiaan missää vaiheessä noussut lämmöt... ainakaan vielä 30km ajon aikana.

                            Comment

                            • T0maz
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 124
                              • Kemi

                              #15
                              Kyllähän sitä bemareissa kannattee aina sivusilmällä lämpöjä katella,,vaikka olisikin vähän uudempi..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎