Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorinlämpömittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr_ink
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 402
    • Vantaa

    Moottorinlämpömittari

    Onko kaikissa bemuissa moottorinlämpömittarin viisari keskellä +/- 2mm kun kone on normaalilämpöinen??!

    Edit: Eli jääkö jollain alle keskiviivan ja meneekö jollain yli? Itselläni ollut noin 10 bemua ja kaikissa ollut aina jämpi puolessa välissä!

    Edit: Topikki uusiksi. /juuze
    - Trying is the first step towards Failure -

  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    #2
    Keskellä viiva on 90 astetta ja muistaakseni edellinen ja seuraava valkea viiva on +/-10 astetta.....Punainen alkaa 120 astetta..

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Tuommoisen kuvan löysin E32/E34:n lämpömittarista.
      Ja puolessavälissä tuo omassakin on.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Mulla on molemmissa bemuissa tossa ekalla viivalla ollu aina lämmöt.
        En kyllä tiedä mikä termari tuola on. Siitähän se kiinni on.
        Päätelmien mukaan mittarin pitää kutinsa

        Edit: siis kuvan mukaan 62 asteen kohalla
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #5
          Meninpä laittaa Bilteman termostaatin, 80C niinkuin korjausopus ohjeistaa termarin aukeamislämmöksi. Mutta nyt jollottaa tuo neula mulla kans tossa 62 asteen kohdalla, eli konehan käy aivan liian kylmänä jos tohon astetaulukkoon on uskomista!? Ennen oli kyllä viisari aivan keskellä normaalisti. Okei ei varmaan ollu paras vaihtoehto heittää Bilteman termaria sinne, aattelin vaan että eikai niissä voi paljon eroja olla...
          Mutta onkohan yleensäkään tuo 80C nyt paras vaihtoehto tuohon, edes kesäksi :?:
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • Henry
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 744
            • Kannus

            #6
            Itellä E39:sissä aina vähän alle keski viivan.
            Mercedes-Benz cls 350
            530DA E60
            Ex:
            Audi A6 2.7 biturbo quattro
            523IA E39
            520 E34 2Kpl
            535 E34

            Comment

            • Kane78
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 160
              • Vantaa

              #7
              Mulla on hiukan yli puolenvälin, eli tos Lekan kaaviossa tossa 90,5 aika lähellä........

              syylari ois kyl melkeinpä vaihtokamaa..... mut kesällä sitten. :juo
              Bmw 735ia-92

              Comment

              • Hevimies
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1456
                • Savonlinna

                #8
                Nollakeleillä ei kyllä nose kun tuohon ekan viivan paikkeille. Parkissa nostaa nätisti puoleen väliin ja pitää siinä. Millähän sen saisi järkevästi nostamaan aina tuoho +80 asteeseen joka ilmeisesti oli moottorille optimi-lämpötila? Nyt jäädään vajaa pari kymppiä alle.

                Comment

                • patu
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 542
                  • Porvoo

                  #9
                  Molemmissa autoissa (520i ja 525i) on jäköttänyt aina keskiviivalla kuin liimattu, kelistä riippumatta.
                  BMW F30 330e LCI
                  Buick Riviera 455cid -71


                  Volvo V70 mk III - Ex
                  Jaguar F-Pace - Ex
                  Camaro 3gen - Ex
                  Subaru Levorg - Ex
                  Volvo V60 - Ex
                  Porsche 924 - Ex
                  BMW 1502 -76 - Ex
                  The Best or Something - Ex
                  BMW e39 540iA touring - Ex
                  BMW e34 525iA touring - Ex
                  BMW e34 520i -Ex
                  etc.....

                  Comment

                  • Sami
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1332
                    • Kajaani

                    #10
                    Minä katoin nuo lämmöt e30:ssä missä hestecci ja sieltä näki asteina... Kun keskellä lämmöt niin 89 astetta tarkka luku ja edellisellä viivalla oli 75-80 astetta eli noin 10 astetta vähemmän.....ja punainen alko 120 astetta tuli sekin testattua joskus.....Eli jos 80 termostaatti niin tuo minun testaama lukema pitäisi paikkaansa aika lähelle...

                    Mittaristo oli avaamaton 320i mittari...tai ainakaan lämpömittarin neulaa ei oltu irroitettu....

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎