Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruostekukintoa ovessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lederhosen
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 2
    • Lempäälä

    Ruostekukintoa ovessa

    520i:n (-99) vasemmassa takassa ovessa näyttäisi olevan alkaa ruostekukintoa. Ilmeisesti hitsisaumasta lähtenyt. Ulospäin maalipinta on vähän kuplinut. Mitä kannattaisi tehdä:

    - antaa olla niin kauan, että alkaa olla kosmeettista haittaa.
    - viedä fiksattavaksi
    - vaihtaa ovi

    Kuinka kauan kukinnot pysyy pakkelilla ja maalilla kurissa? Saako uusia ovia vielä vai pitääkö kääntyä hajottamon puoleen? Paljonko ovi maksaa? Peli on muuten niin hyvässä kunnossa, että olisin valmis upottamaan rahaa sen verran, että useamman vuoden menesi ongelmitta.
    Last edited by Leka; 05-08-2010, 19:10. Reason: Otsikko
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #2
    Uusia ovia toki varmasti saa, mutta purkaamolta PALJON halvempi ja fiksumpi ostaa lommoton, missä saumat kunnossa. Raakaovi sitten maalarille ja siirtää rojut siihen vanhasta. Kaikista vuosimalleista käsittääkseni käy, ei pitäisi olla eroja.

    Vanhan maalaamalla saa hyvän myös, mutta ikinä ei ole takeita etteikö lähtisi samasta paikasta taas. Varman korjauksen saa vain avaamalla sauman, TODELLA työläs homma, ei kannata missään nimessä.

    ...mutta itse antaisin olla, kunnes ottaa pahasti silmään. Haitta on vain kosmeettinen, menee pitkään että tulee reikiä...

    Comment

    • Shifter
      Bimmer Fanatic
      • May 2009
      • 538
      • Keski-Suomi. Pihtipudas

      #3
      ruoste on päivän sana

      Mikäli on sellasella paikalla, että pääsee käsiksi ni hinkkaa ruosteet pois, laita Noveroxia ja maalaa päälle.

      Toinen vaihtoehto crc rust remover/Annitrol, mitä sipaiset pintaan, hinkkaat teräsharjalla perkeleesti, laitat lisää niin kauan että on jotakuinkin tervettä peltiä. Seuraavaksi happo/epoksipohjamaalit + pintamaalit ja voilá.

      En lähtis koko ovea vaihtamaan jos homma on kohtuu vaivalla pelastettavissa :think Itellä kokeilussa ko. aineet juurikin tällä hetkellä ja vähä semmosissa paikoissa että järkevämpää ois vaihtaa koko pala.
      G4 -00

      Entiset ajokit:
      e36 328i Coupé -95
      e36 316i Sedan -98

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #4
        No mulla on sama tilanne coupen toisessa ovessa. En viitsi edes harkita korjaamista, kun terveitä ovia saa kuitenkin alle satasella. Mielummin vaihdan koko oven. Jos tommosen ruosteongelmaisen korjaa yhdestä kohtaa, saattaa toinen kohta sitten tehdä saman tempun talven jälkeen, eikä kiinnostais moneen kertaan tehdä näitä hommia...

        Comment

        • Lederhosen
          Newbiemmer
          • Aug 2010
          • 2
          • Lempäälä

          #5
          Kiitti vinkeistä. Aikaisemmin on tullut yritettyä tuota ruostekorjausta, mutta melkein aina on sama paikka vuoden päästä pitänyt korjata uudelleen. Ei auttanut ruostepohjamaalit eikä mikään. Voi olla silti, että oli tekijässä vikaa. Puretuissa ovissa lienee paneelit ja listat sun muut paikoillaan? Uuteen ne joutuisi vaihtamaan ja siinä vaihdossa tulee helposti jälkiä. Vai onko nuo osat kuinka helposti irrotettavissa? Ainakin joskus jonkun rellun kanssa sai aika voimalla repiä irti, että pääsi lukkoa vaihtamaan.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Lederhosen View Post
            Kiitti vinkeistä. Aikaisemmin on tullut yritettyä tuota ruostekorjausta, mutta melkein aina on sama paikka vuoden päästä pitänyt korjata uudelleen. Ei auttanut ruostepohjamaalit eikä mikään. Voi olla silti, että oli tekijässä vikaa. Puretuissa ovissa lienee paneelit ja listat sun muut paikoillaan? Uuteen ne joutuisi vaihtamaan ja siinä vaihdossa tulee helposti jälkiä. Vai onko nuo osat kuinka helposti irrotettavissa? Ainakin joskus jonkun rellun kanssa sai aika voimalla repiä irti, että pääsi lukkoa vaihtamaan.
            Rellu on ihan eri juttu kuin BMW, myös purkaessa.

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Luulin alkuperäisen Kukintoa otsikon perusteella että foorumilla kysellee joku hippi jonkin uuden kasvin kukinnosta jolla pystyy laajentamaan paremmin tajuntaansa... Joten eiköhän tehdä ne otsikot KERRALLA tämän ohjeen mukaan:

              Kun aloitat uuden threadin, tee jo OTSIKOSTA sellainen josta käy ilmi ainakin autosi malli ja ytimekäs kuvaus ongelmasta/kysymyksestä/mitä nyt sitten kirjoitatkin.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎