Announcement

Collapse
No announcement yet.

polttoainepaineen säädin rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DrugLord
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 107
    • Salo

    polttoainepaineen säädin rikki?

    Elikkä yön aikana katoaa polttoaineen paineet linjastosta ( ei tule bensaa siitää imusarjan päällä olevasta renkaanpaineen täyttöliittimen näköisestä liittimestä ), päivisin kyllä tulee varsin reippaasti, kun olen ajellut mutta yön aikan kadonneet jonnekkin. Aamulla saa sitten sahata kauan ennen kuin käynnistyy. Bensapumppu ja sen takaisku tuskin on rikki koska vaihdoin sen äskettäin täysin uuteen, eli voisiko vika olla polttoainepaineen säätimessä? Vai minne ne paineet katoavat? Bensalinjaston pitäisi olla kunnossa.
  • DrugLord
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 107
    • Salo

    #2
    Auto on E36 316 -96 compact.

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      #3
      aikas harvoin taitaa paineet yön yli säilyä..

      paineensäädin voi hukata paineen ja jos ei se niin sitten suuttimet..

      mistä tiedät että johtuu bensan puutteesta ettei lähde käyntiin?
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • DrugLord
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 107
        • Salo

        #4
        Siis eikö siellä linjastossa kuulukkaan olla kokoajan paineet päällä? En sitten kyllä tiedä yhtään mistä voi johtua, bensapumppu ja suodatin vaihdettu, linjat tarkastettu, kansiremppa tehty, samalla ilmavuodot tarkistettu ja jäähdytin järjestelmän vuodot korjattu, moottorin lämpötila-anturi vaihdettu, vikakoodit luettu, ei vikakoodeja. Tässä vikaa aikaisemmin selvitettiin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=191683

        Taas ihan nollapisteessä rahaa ja osia on palannut jo kiitettävästi.

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #5
          Onko tässä koneessa kammen anturia?
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • DrugLord
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 107
            • Salo

            #6
            kone on M43b16 ja kyllä siinnä mielestäni on kyseinen anturi, mutta eikös sen pitäisi näkyä vikakoodeissa, mikäli rikki?

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              #7
              Originally posted by DrugLord View Post
              kone on M43b16 ja kyllä siinnä mielestäni on kyseinen anturi, mutta eikös sen pitäisi näkyä vikakoodeissa, mikäli rikki?
              ei kannata sokeasti luottaa vikakoodeihin, ne on vain suuntaa antavia. voihan olla ettei esim, tietyssä lämpötilassa ole mitään vikaa anturissa kun taas kylmänä ei toimi kunnolla
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • DrugLord
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 107
                • Salo

                #8
                Aivan, mutta rupee toi arpominen tulee jo melko kalliiksi, ei oikeen tiiä mitä ton kanssa oikein tekisi, vika vain aamusin lämpötila olessa n. +10. Jos eka startti päivällä esim klo 14.00 lämpotilan olessa +22 ei mitään ongelmia käynnistymisen kanssa...

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  No mittaa vaikka bensanpaineet samalla kun sahaat käyntiin, nouseeko normaalisti.
                  Myös livedataa kannattaa lukea moottorinohjaukselta jollei näin ole jo tehty, kyllä siinä pitäisi selvitä mistä kiikastaa.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • DrugLord
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 107
                    • Salo

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    No mittaa vaikka bensanpaineet samalla kun sahaat käyntiin, nouseeko normaalisti.
                    Myös livedataa kannattaa lukea moottorinohjaukselta jollei näin ole jo tehty, kyllä siinä pitäisi selvitä mistä kiikastaa.
                    Miten ja millä mittaan paineet? Mikä on normaali? Koodit on luettu kahdessa eri paikassa, siitä en tiedä ovatko livenä lukenneet.

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #11
                      Paineet saat helpoiten mitattua siitä mistä olet niitä sormin kokeillut
                      Ja mittariksi vaikka rengaspainemittari.
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Jep ja Lohjalta löytyy kyllä oikeakin polttoainepainemittari minkä saa suoraan siihen venttiilin kiinni jos tarvetta, mutta tietysti hankalaa jos vain kylmänä tekee tuon.
                        Paineet pitäisi nousta suunilleen sekunnissa kyllä 3 baariin vaikka auto olisi seissyt yön ylikin. Eikä tarvitse paljoakaan jotta lähtee edes lupailemaan.

                        Livedatalla siis tarkoitetaan anturitietojen lukemista lennossa, eli mitä eri anturit näyttävät. Eli tulkitseeko moottorinohjaus jonkin anturitiedon väärin minkä perusteella käynistys ei oikein luonnistu. Tässä tapauksessa voisi katsoa esim näyttääkö kierrosnopeus oikein jo startatessa vai onko moottorinohjauksella vaikeauksia saada kammen asennosta selvää.
                        Itse kyllä veikkaisin enemmän ongelmaa joko koneen lämpötilan tunnistuksessa taikka sitten mainitsemallasi bensapuolella.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • DrugLord
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 107
                          • Salo

                          #13
                          Tänään starttasin auton ensimmäisen kerran klo 11.30 lämpötila +20 ennnen starttia tarkistin paineet, jotka olivat säilyneet yön yli, auto lähti ekalla käyntiin, tosin pikkasen laiskanpuoleisesti eli vähän piti kaasulla polkea. Ku tämä käynnistysvika ensimmäisen kerran ilmeni ajattelin heti että vika on lämpötilan tunnistuksessa ja ensimmäinen osa minkä vaihdoin oli moottorin lämpötila-anturi, mutta se ei kuitenkaan mitenkään vaikuttanut ongelmaan. Tietty mun tuurilla on moottorinohjausboxi jollain tavalla viallinen... Onko hyviä ehdotuksia mitä osia rupeisin arpomaan, vika on siis täysin lämpötila riippuvainen eli alle +10 tiedossa sahausta.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎