Elikkä yön aikana katoaa polttoaineen paineet linjastosta ( ei tule bensaa siitää imusarjan päällä olevasta renkaanpaineen täyttöliittimen näköisestä liittimestä ), päivisin kyllä tulee varsin reippaasti, kun olen ajellut mutta yön aikan kadonneet jonnekkin. Aamulla saa sitten sahata kauan ennen kuin käynnistyy. Bensapumppu ja sen takaisku tuskin on rikki koska vaihdoin sen äskettäin täysin uuteen, eli voisiko vika olla polttoainepaineen säätimessä? Vai minne ne paineet katoavat? Bensalinjaston pitäisi olla kunnossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
polttoainepaineen säädin rikki?
Collapse
X
-
Siis eikö siellä linjastossa kuulukkaan olla kokoajan paineet päällä? En sitten kyllä tiedä yhtään mistä voi johtua, bensapumppu ja suodatin vaihdettu, linjat tarkastettu, kansiremppa tehty, samalla ilmavuodot tarkistettu ja jäähdytin järjestelmän vuodot korjattu, moottorin lämpötila-anturi vaihdettu, vikakoodit luettu, ei vikakoodeja. Tässä vikaa aikaisemmin selvitettiin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=191683
Taas ihan nollapisteessä rahaa ja osia on palannut jo kiitettävästi.
Comment
-
-
Originally posted by DrugLord View Postkone on M43b16 ja kyllä siinnä mielestäni on kyseinen anturi, mutta eikös sen pitäisi näkyä vikakoodeissa, mikäli rikki?Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNo mittaa vaikka bensanpaineet samalla kun sahaat käyntiin, nouseeko normaalisti.
Myös livedataa kannattaa lukea moottorinohjaukselta jollei näin ole jo tehty, kyllä siinä pitäisi selvitä mistä kiikastaa.
Comment
-
-
Jep ja Lohjalta löytyy kyllä oikeakin polttoainepainemittari minkä saa suoraan siihen venttiilin kiinni jos tarvetta, mutta tietysti hankalaa jos vain kylmänä tekee tuon.
Paineet pitäisi nousta suunilleen sekunnissa kyllä 3 baariin vaikka auto olisi seissyt yön ylikin. Eikä tarvitse paljoakaan jotta lähtee edes lupailemaan.
Livedatalla siis tarkoitetaan anturitietojen lukemista lennossa, eli mitä eri anturit näyttävät. Eli tulkitseeko moottorinohjaus jonkin anturitiedon väärin minkä perusteella käynistys ei oikein luonnistu. Tässä tapauksessa voisi katsoa esim näyttääkö kierrosnopeus oikein jo startatessa vai onko moottorinohjauksella vaikeauksia saada kammen asennosta selvää.
Itse kyllä veikkaisin enemmän ongelmaa joko koneen lämpötilan tunnistuksessa taikka sitten mainitsemallasi bensapuolella.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Tänään starttasin auton ensimmäisen kerran klo 11.30 lämpötila +20 ennnen starttia tarkistin paineet, jotka olivat säilyneet yön yli, auto lähti ekalla käyntiin, tosin pikkasen laiskanpuoleisesti eli vähän piti kaasulla polkea. Ku tämä käynnistysvika ensimmäisen kerran ilmeni ajattelin heti että vika on lämpötilan tunnistuksessa ja ensimmäinen osa minkä vaihdoin oli moottorin lämpötila-anturi, mutta se ei kuitenkaan mitenkään vaikuttanut ongelmaan. Tietty mun tuurilla on moottorinohjausboxi jollain tavalla viallinen... Onko hyviä ehdotuksia mitä osia rupeisin arpomaan, vika on siis täysin lämpötila riippuvainen eli alle +10 tiedossa sahausta.
Comment
-
Comment