Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keskuslukitus ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DrugLord
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 107
    • Salo

    Keskuslukitus ongelmaa

    Auto: BMW E36 316 -96 compact

    Autossa jälkeenpäin asennettu varashälytin jossa kaukosäädin, jolla mahdollista napin painalluksella avata/sulkea kaikki ovet, mutta kuskin ovi ei aukea/sulkeudu, kuin joskus todella harvoin.

    Epäilen että vikana on oven lukituksen suljin/akaisu moottori (mikälie oikea nimitys) Onko vaikea vaihtaa mitä pitää ottaa huomioon jne.. kerro kaikki.
    Voiko olla jokin muu vika?

    Voisko joku kaivaa esiin kuva aukasu/sulkemis moottorista realoem sivustolta. ( itsellä tuo auto englanti hakusessa ).
  • esa`pentula
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1390
    • Tampere

    #2
    saattaa olla että on väärin kytkettykkin? epäilisin silti ens alkuunsa kun on 2 ovinen malli niin mikrokytkintä. sen takana toimii coupessa ikkunan lasku ja suku, sisävalot ja keskuslukitus. saattaa olla myös liitokset hapertuneet liittimen juuresta.

    jos mikrokytkimen vaihdolla ei homma skulaa niin jossain johdoissa vikaa?

    ei kutenkaan pompauta aina nuppeja takaisin ylös kun lyö lukkoon?

    Comment

    • DrugLord
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 107
      • Salo

      #3
      En usko että väärin kytketty, koska satunaisesti toimii, mutta todella harvoin n. 2-3 kertaa kk. Ja jotenkin en usko mikrokytkimenkään olevan syypää, vaan juurikin sen moottorin jonka pitäisi nostaa/laskea nuppi, se tuntuu siltä kuin se välillä yrittäis nostaa, mutta ikäänkuin rattaat löisivät tyhjää. Kaikki muut ovet pelittää hyvin takaluukkua myöden, ongelmana vain kuskin ovi.

      Ei pompauta nuppeja kun laittaa lukkoon.

      Onko tämän moottorin vaihto vaikeaa? Onko uusi moottori kallis?

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1848
        • Lappeenranta, Finland

        #4
        Kokemusta on sellaisesta, että keskuslukon moottorissa lyö rattaat "yli" ja moottori jää väärään asentoon muuhun mekanismiin nähden. Seurauksena se, että kyseinen ovi ei tottele keskuslukkoa, motti vaan vähän inahtaa eikä muuta. Toisin sanoen moottori saattaa luulla olevansa lukossa, mutta mekanismi on auki tai toisinpäin.

        Tämä siis E34 takaovessa ja uudemman mallinen lukkomoottori. Pari kertaa jaksoin purkaa oven ja roplata sen kohilleen, lopulta hommasin siihen toisen moottorin ja sen jälkeen on pelannut.

        Tuolla, vähän keskivälin alapuolella on kuvaa etuovista:

        http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...owse/bodywork/

        Purkuosina löytyy halvalla, uusikaan ei taida satasta maksaa. Lukko pitää ottaa pois kokonaan ovesta, muuten on hankala vaihtaa. Näin ainakin E34 takaovessa, E36 en tiedä. Ovipahvin irrotus on ehkä operaation hankalin juttu. Ensikertalainen saattaa ähkiä moottorin vaihdon kanssa muutaman tunnin, kerran kun on tehnyt, niin toinen kerta menee jo paljon sutjakkaammin.

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • DrugLord
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 107
          • Salo

          #5
          Originally posted by 525iiäxä View Post
          Kokemusta on sellaisesta, että keskuslukon moottorissa lyö rattaat "yli" ja moottori jää väärään asentoon muuhun mekanismiin nähden. Seurauksena se, että kyseinen ovi ei tottele keskuslukkoa, motti vaan vähän inahtaa eikä muuta. Toisin sanoen moottori saattaa luulla olevansa lukossa, mutta mekanismi on auki tai toisinpäin.

          Tämä siis E34 takaovessa ja uudemman mallinen lukkomoottori. Pari kertaa jaksoin purkaa oven ja roplata sen kohilleen, lopulta hommasin siihen toisen moottorin ja sen jälkeen on pelannut.

          Tuolla, vähän keskivälin alapuolella on kuvaa etuovista:



          Purkuosina löytyy halvalla, uusikaan ei taida satasta maksaa. Lukko pitää ottaa pois kokonaan ovesta, muuten on hankala vaihtaa. Näin ainakin E34 takaovessa, E36 en tiedä. Ovipahvin irrotus on ehkä operaation hankalin juttu. Ensikertalainen saattaa ähkiä moottorin vaihdon kanssa muutaman tunnin, kerran kun on tehnyt, niin toinen kerta menee jo paljon sutjakkaammin.
          Mulla on juurikin nämä oireet, eli sellanen moottori tarvii hommata, mikä sen virallinen nimi on, että osaa hakea?

          Comment

          • DrugLord
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 107
            • Salo

            #6
            Eli olisko se vaihdettava osa tällainen: Actuator for front door 67 11 1 387 726?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎