Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 motti napsuttaa kylmänä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jokeri racing
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 31
    • finland

    325 motti napsuttaa kylmänä..

    terve. elikä autoni on: e36 korinen 325, vm91 ja ajettu 230tkm.

    ongelma sellainen että, kun aamulla lähden töihin, niin moottori napsuttaa jonkun parikymmentä sekunttia
    ja sitten ilmeiseti lämpeää himena ja lopettaa naputtamisen kuin seinään..

    itse epäilen v.nostajaa?? onko vaarallista?

    kumminkin kun motti lämmin, niin käy niinkun pitää ja vedot tallella..!


    sitten vielä sellainen että käyköhän tuohon bimmerin omaan moottorin lämpömittariin luottaminen..
    lämmöt nousee mittarissa kyllä ihan realisesti, muuta viisari jää aina klo12.00 vaiheille eikä liikku siitä mihinkään...
    vaikka auto käy +30 asteen helteessä tyhjäkäyntiä jonnin aikaa lämmöt mittarissa tuossa keksiviivassa..
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by jokeri racing View Post
    terve. elikä autoni on: e36 korinen 325, vm91 ja ajettu 230tkm.

    ongelma sellainen että, kun aamulla lähden töihin, niin moottori napsuttaa jonkun parikymmentä sekunttia
    ja sitten ilmeiseti lämpeää himena ja lopettaa naputtamisen kuin seinään..

    itse epäilen v.nostajaa?? onko vaarallista?

    kumminkin kun motti lämmin, niin käy niinkun pitää ja vedot tallella..!


    sitten vielä sellainen että käyköhän tuohon bimmerin omaan moottorin lämpömittariin luottaminen..
    lämmöt nousee mittarissa kyllä ihan realisesti, muuta viisari jää aina klo12.00 vaiheille eikä liikku siitä mihinkään...
    vaikka auto käy +30 asteen helteessä tyhjäkäyntiä jonnin aikaa lämmöt mittarissa tuossa keksiviivassa..
    Naputus kuuluu tosiaan hydraulisista venttiilinnostimista(paininkupeista), eikä ole vaarallista. Tosin, mikäli naputus jatkuu myös lämpimänä ja on jatkuvaa, on vialliset paininkupit fiksua vaihtaa.

    Lämpömittarin kuuluukin toimia juuri noin. Ennemmin kannattaa huolestua, jos mittari ei nouse puoleen väliin, tai nousee sen yli. Puolivälissä moottori on normaalilämpöinen, ja tämä koskee varmaan suurinta osaa bmw-malleista.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎