Announcement

Collapse
No announcement yet.

530Dm, Ongelma: epätasainen käynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikseri
    Newbiemmer
    • Jun 2006
    • 12

    530Dm, Ongelma: epätasainen käynti

    Kuljetin: E39 530Dm -99, ajettu 260tkm.

    Oire: epätasainen tyhjäkäynti eli auto tutisee melkoisesti lämpimänä. Kierroksia nostettaessa 1500rmp kohdalla tutina tuntuu lievänä sekä parkissa että ajettaessa. Lievästi kuulostaisi, että nakutus lisääntynyt.

    Tehty: suutinarvot ok ja suuttimien johtosarja vaihdettu. Ei vaikutusta.

    Arvaus: common rail- anturi.

    Jos anturi mennyt, niin pitäisikö näkyä vikakoodina? Entäpä liitin?

    Lottokone pyörimään ja veikkauksia sisään!

    -m-
  • Nippe-
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 115
    • Vantaa

    #2
    Koita aluksi putsata se commonrail-paineanturin liitin jollain ihan sähkölaitteiden puhdistusaineella. Voltti on ihan toimivaa tavaraa, ei mitään öljypohjaista crc:tä sinne kannata roiskia. Sen liittimenhän voi vaikka vaihtaakkin, ei montaa euroa laakkosellakaan maksa eikä ole kuin vartin homma

    Onko moottorin tukikumeja koskaan vaihdettu? Heilahtaako sammutettaessa pahasti? Nekin kannattaa tarkistaa, rikkinäisinä aiheuttavat inhottavia tärinöitä
    E39 530dA ///M-Sport -00
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=192407

    Comment

    • LS1Fmont
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 52
      • Forssa

      #3
      Osuipas sopivasti, just piti kysellä samaa asiaa, oma on alkanu täriseen aivan samalla tavalla vaikka onkin tomaatti. Lisäksi tyhjäkäynti on muuttunut "takovaksi", ei käy silleen tasaisesti kuin kutosen kuuluis.
      Japanese Dailydriver
      Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
      Mustang notch -88 Project??? :think

      Comment

      • jania78
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 93
        • Rovaniemi

        #4
        [QUOTE=Nippe-;2123541]Koita aluksi putsata se commonrail-paineanturin liitin jollain ihan sähkölaitteiden puhdistusaineella. Voltti on ihan toimivaa tavaraa, ei mitään öljypohjaista crc:tä sinne kannata roiskia. Sen liittimenhän voi vaikka vaihtaakkin, ei montaa euroa laakkosellakaan maksa eikä ole kuin vartin homma

        Mistä löytyy tuo anturi ja sen liitin?:think
        Ex: e61 530xd Touring
        Ex: e39 520i Touring
        Ex: e46 330d Touring
        Ex: e46 320d Touring
        Ex: e39 525 tds Touring
        Ex: e39 530dA Touring
        Ex: e36 323i Touring

        Comment

        • Nippe-
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 115
          • Vantaa

          #5
          Suutintukin päässä, moottorin ja tulipellin välissä. Helpommin pääsee käsiksi kun ottaa ne suojamuovit siitä koneen päältä pois Siihen liittimelle tulee muistaakseni 3 johtoa.
          E39 530dA ///M-Sport -00
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=192407

          Comment

          • teamwerner
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 175
            • Tampere/Kangasala

            #6
            Paljonko muuten nuo tukikumit yleisesti ottaen maksavat ja mistä suosittelette hankkimaan?

            Comment

            • Jozpen
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 40
              • Itävalta

              #7
              mulla esiintyi tutinaa ja tehot tuli aaltoilevasti kun oli polttoaine putki ruostunut puhki. ilmaa ei näkynyt konehuoneen puolella. auto on nyt ollut nelisen kuukautta mulla ja kokoajan ollut tuota yskimistä tyhjäkäynnillä ja aaltoilevaa tehon puutetta. pari viikkoa sitten alkoi kuskin penkin alta tiputtelemaan löpöä ja totesin että polttoaine putki oli ruostunut puhki weban pakoputken kohdalta. 5cm pätkä pois putkesta ja uutta kumiletkua tilalle. yskiminen loppu lähestulkoon kokonaan ja tehot tulee tasaisesti.
              autona E39 530Dm -98
              Last edited by Jozpen; 09-09-2010, 21:34.

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #8
                Originally posted by Jozpen View Post
                mulla esiintyi tutinaa ja tehot tuli aaltoilevasti kun oli polttoaine putki ruostunut puhki. ilmaa ei näkynyt konehuoneen puolella. auto on nyt ollut nelisen kuukautta mulla ja kokoajan ollut tuota yskimistä tyhjäkäynnillä ja aaltoilevaa tehon puutetta. pari viikkoa sitten alkoi kuskin penkin alta tiputtelemaan löpöä ja totesin että polttoaine putki oli ruostunut puhki weban pakoputken kohdalta. 5cm pätkä pois putkesta ja uutta kumiletkua tilalle. yskiminen loppu lähestulkoon kokonaan ja tehot tulee tasaisesti.
                autona E39 530Dm -98
                Kappas, kohtalotoveri Mulla myös ruostui pa -putki puhki ja paikkakin melkolailla sama, täällä vain kyseessä oli paluuputki. Mitään käyntihäiriöitä ei kylläkään ilmennyt, uusi OEM -putki maksoi 12€
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Jozpen
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 40
                  • Itävalta

                  #9
                  Originally posted by schwarze View Post
                  Kappas, kohtalotoveri Mulla myös ruostui pa -putki puhki ja paikkakin melkolailla sama, täällä vain kyseessä oli paluuputki. Mitään käyntihäiriöitä ei kylläkään ilmennyt, uusi OEM -putki maksoi 12€
                  sama paluuputki mullakin oli. letkun ja putken liitoskohdasta, ensin luulinkin että letku oli puhki.
                  parkkipaikalla vuotoa paikkaillessa ei tullut mieleen alkaa putkea tilailemaan ja vaihtamaan . motonetistä letkua ja putkileikkurilla ruosteinen osa pois. onkohan paluuputki tossa ennen siirtopumppua yhteydessä tulo linjan kanssa vai mistä ihmeestä se ilmaa kisko koneelle? joku jakotukkihan tossa kohdilla oli.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9139
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Jozpen View Post
                    sama paluuputki mullakin oli. letkun ja putken liitoskohdasta, ensin luulinkin että letku oli puhki.
                    parkkipaikalla vuotoa paikkaillessa ei tullut mieleen alkaa putkea tilailemaan ja vaihtamaan . motonetistä letkua ja putkileikkurilla ruosteinen osa pois. onkohan paluuputki tossa ennen siirtopumppua yhteydessä tulo linjan kanssa vai mistä ihmeestä se ilmaa kisko koneelle? joku jakotukkihan tossa kohdilla oli.
                    Jep, siinä siirtopumpun takapuolella on yhdyskohta, jonka kautta osa paluulinjan polttoaineesta ohjautuu suoraan siirtopumpun tulolinjaan. Siinä on välissä kuristin, jotta paluu ei ohjautuisi väärään suuntaan tulolinjaan.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      #11
                      Originally posted by Jozpen View Post
                      sama paluuputki mullakin oli. letkun ja putken liitoskohdasta, ensin luulinkin että letku oli puhki.
                      parkkipaikalla vuotoa paikkaillessa ei tullut mieleen alkaa putkea tilailemaan ja vaihtamaan . motonetistä letkua ja putkileikkurilla ruosteinen osa pois. onkohan paluuputki tossa ennen siirtopumppua yhteydessä tulo linjan kanssa vai mistä ihmeestä se ilmaa kisko koneelle? joku jakotukkihan tossa kohdilla oli.
                      Samanlainen tilapäiskorjaus mullakin oli ja varmaan sekin olisi kestänyt maailman tappin, mutta kun tuo uusi osa oli noin halpa ja tallissa on monttu.

                      Clavulle: Onko se kuristus toteutettu tuohon jakotukkiin, vai tarkoitatko moottoritilassa olevaa # 11 http://www.realoem.com/bmw/showparts...01&hg=13&fg=10
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9139
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by schwarze View Post
                        Onko se kuristus toteutettu tuohon jakotukkiin, vai tarkoitatko moottoritilassa olevaa
                        Siinä jakotukissakin on kuristus. Kurkkaa TIS:stä SI Techniques ja sieltä polttoainajärjestelmät, niin näkyy koko kaavio.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎