Announcement

Collapse
No announcement yet.

Röpöttää tyhjäkäynnillä RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baijeri89
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 44
    • Etelä-Karjala

    Röpöttää tyhjäkäynnillä RATKAISTU!

    Eli ongelmana on toi tyhjäkäynnillä "röpöttäminen",oli sitte kylmä tai kuuma kone. Tyhjäkäynti muuten normaalit 800 kierrosta. Kierroksilla käyttäytyy ihan normaalisti. Juuri tehty kansipoka,ja kaikki tiivisteet vaihdeltu,ja kokeiltu sen jälkeen myös imuvuodot(röpötti kylläkin jo ennen kansiremppaakin). Alipaineletkut myös tsekattu,joten ideoita mistä vois lähtee tutkimaan vikaa?

    E34 520i(m20)-89
    Last edited by Baijeri89; 30-09-2010, 15:15.
    ex. E30 318i automaatti
    ex. E21 320i
  • Dew
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 272
    • Jyväskylä

    #2
    Itellä oli kansiremontin jälkeen täysin samat oireet m20b20 koneessa. Katosivat noin viikon ajon jälkeen. En tiedä mutta voisko rempan jälkeen joillakin osilla olla jotakin "mukautumista".
    BMW 325i Cabriolet -90

    Comment

    • ss320
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 485
      • ...

      #3
      ittellä pitää aina ottaa akkukaapeli irti ku nollaa checkpaneelin, ja sen jälkee päivän pari suunnillee riippuu paljon ajaa, ni käy oudosti, mut "oppii" taas käymään kunnolla ku ajaa vähä aikaa. et joku moottorinohjaus menee siel nollille ja sit on vähä aikaa sekasi ( toivottvasti tämä auttoi, jos nyt osuin oikeeseen aiheeseen )

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        #4
        Originally posted by Baijeri89 View Post
        Eli ongelmana on toi tyhjäkäynnillä "röpöttäminen",oli sitte kylmä tai kuuma kone. Tyhjäkäynti muuten normaalit 800 kierrosta. Kierroksilla käyttäytyy ihan normaalisti. Juuri tehty kansipoka,ja kaikki tiivisteet vaihdeltu,ja kokeiltu sen jälkeen myös imuvuodot(röpötti kylläkin jo ennen kansiremppaakin). Alipaineletkut myös tsekattu,joten ideoita mistä vois lähtee tutkimaan vikaa?

        E34 520i(m20)-89
        Onko kyseessä sigun 520:n vai pappatunturi vai ihan jotain muuta?Kannattaisi varmaan auto/moottorimalli mainita näitä kysellessä.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Eikös näiden kuulukkin "röpöttää" myös tyhjäkäynillä?:


          ...mutta toisaalta, kun jättää sen anopin takapenkiltä, niin varsinkin yleensä juuri tyhjäkäynnillä kuuluva "röpötys" vähenee huomatavasti, samoin kun "röpötystä" seuraava paha haju...
          Last edited by Hemi; 25-09-2010, 14:55.

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Onhan venttiilivälykset riittävät?
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #7
              Originally posted by ss320 View Post
              ittellä pitää aina ottaa akkukaapeli irti ku nollaa checkpaneelin, ja sen jälkee päivän pari suunnillee riippuu paljon ajaa, ni käy oudosti, mut "oppii" taas käymään kunnolla ku ajaa vähä aikaa. et joku moottorinohjaus menee siel nollille ja sit on vähä aikaa sekasi ( toivottvasti tämä auttoi, jos nyt osuin oikeeseen aiheeseen )
              Nollaa checkpanelin?
              Jos tarkoitat tuota e30, niin ei se kyllä mitään osaa oppia.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Baijeri89
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 44
                • Etelä-Karjala

                #8
                Venttiilivälykset säädetty koneistamolla oikeeks. Niin ja tuo kone m20b20,jos jollekin epäselvä..
                Voisko mahdollisest vikaa lähteä etsimään ilmamäärämittarista? Mitä siitä kannattaa tsekata/mitata?
                ex. E30 318i automaatti
                ex. E21 320i

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Kuuluuko ne venttiilivälykset säätää kylmänä vai kuumana? Päästöt mittaamalla selviää ainakin että käykö rikkaalla.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #10
                    Originally posted by Baijeri89 View Post
                    Venttiilivälykset säädetty koneistamolla oikeeks.
                    Jos on ollut irtokansi josta säädetty ja säädön jälkeen kansi kiristetty paikalleen, niin ei varmasti ole enää välykset oikein.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #11
                      Originally posted by T3 View Post
                      Jos on ollut irtokansi josta säädetty ja säädön jälkeen kansi kiristetty paikalleen, niin ei varmasti ole enää välykset oikein.
                      Näin on. Itsekin kerran säädin venttiilit irtokannesta 0,20mm, kansi paikoilleen niin eipä sitä välystä enää ollutkaan.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #12
                        Originally posted by Jürgen_ View Post
                        Kuuluuko ne venttiilivälykset säätää kylmänä vai kuumana? Päästöt mittaamalla selviää ainakin että käykö rikkaalla.
                        Aina kylmänä ehdottomasti.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • zJark
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 740
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          Originally posted by JJT View Post
                          Nollaa checkpanelin?
                          Jos tarkoitat tuota e30, niin ei se kyllä mitään osaa oppia.
                          Tämä on OT
                          Eihän se mitään opi juu. Näin ainakin olen itse aina uskonut.
                          Omalle kohdalle taas sattu, jopa ihan omassa autossa, niin että jotain se ohjaus kuitenkin oppi .
                          Eli kun akku oli irti ja löi takasi kiinni niin oikeesti se otti sen jokusen kymmene kilsaa että tyhjäkäynti tasaantu.
                          Alkuun hyppi 400-1500 välillä kunnes jokusen "hypyn" jälkeen tasaantu. Kaasulta jalkaa nostaessa kiekat putos aina sinne ~400 ja hyppyytti siinä hetken kunnes tasaantu. Tämä jatkui jonkun x aikaa(tai matkaa) aina kun akku oli irti ja sitten katosi ja toimi ihan normaalisti.
                          Nappasin kaverilta toisen boxin ja tämän kanssa kyseistä ominaisuutta ei esiinny.
                          Testattu monenmonta kertaa eestaas ja taas taas. Aina homma sama. Kuitenkin toimii muuten ihan samoin molemmilla purkeilla ajossa eikä mitään muutakaan oiretta ole joten jätin asian ihmettelyn jo vuosia sitten.
                          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Originally posted by zJark View Post
                            Tämä on OT
                            Eihän se mitään opi juu. Näin ainakin olen itse aina uskonut.
                            Omalle kohdalle taas sattu, jopa ihan omassa autossa, niin että jotain se ohjaus kuitenkin oppi .
                            Eli kun akku oli irti ja löi takasi kiinni niin oikeesti se otti sen jokusen kymmene kilsaa että tyhjäkäynti tasaantu.
                            Alkuun hyppi 400-1500 välillä kunnes jokusen "hypyn" jälkeen tasaantu. Kaasulta jalkaa nostaessa kiekat putos aina sinne ~400 ja hyppyytti siinä hetken kunnes tasaantu. Tämä jatkui jonkun x aikaa(tai matkaa) aina kun akku oli irti ja sitten katosi ja toimi ihan normaalisti.
                            Nappasin kaverilta toisen boxin ja tämän kanssa kyseistä ominaisuutta ei esiinny.
                            Testattu monenmonta kertaa eestaas ja taas taas. Aina homma sama. Kuitenkin toimii muuten ihan samoin molemmilla purkeilla ajossa eikä mitään muutakaan oiretta ole joten jätin asian ihmettelyn jo vuosia sitten.
                            Hmm, voi kai se olla joo.
                            Ite en tosin oo huomannu mitään vaikutusta e30 m20, e30 m50 ja e36 m52:ssa vaikka akku olis muutaman kuukauden irti...
                            Jostain oon lukenu että eräistä purkeista voi adaptaatioita resetoida pitämällä akun kenkiä yhdessä:think
                            Last edited by JJT; 25-09-2010, 17:25.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • zJark
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 740
                              • Ylöjärvi

                              #15
                              Originally posted by JJT View Post
                              Hmm, voi kai se olla joo.
                              Ite en tosin oo huomannu mitään vaikutusta e30 m20, e30 m50 ja e36 m52:ssa vaikka akku olis muutaman kuukauden irti...
                              Tosi.
                              En minäkään ole muualla ainakaan vielä nähny/kuullu. Uskottelin itselleni että uniikin auton uniikki ominaisuus
                              Todennäköisesti jokin vika purkissa mutta kun ei vaikuta mihinkään muuhun niin en ole antanu asian häiritä.
                              Toisella purkilla tyhjäkäynti on heti vakaa kun iskee akun kiinni eli pannuhuoneen puolellakaan se "vika" ei ole.
                              MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                              +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎