Mistäspäin pääsis käsiksi 4hp22 automaatin magneettiventtiileihin,kun ei mee enää nelonen päälle ja epäilen,että vika vois löytyä jostain solenoidista? Muutaman kerran teki kylmänä kolmoselta neloselle vaihtaessa sen,että pätki kuin sytytyksessä ois ollu vikaa,kunnes pimeni kokonaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaatin solenoidit
Collapse
X
-
Magneettiventtiileihin et pääse käsiksi kuin ottamalla öljypohjan irti. Osa niistä on helposti sen jälkeen irroitettavissa, osa taas ei.
Olenpa jopa nähnyt jossainpäin nettiä kuvankin (pdf file?) jossa oli eri venttiilien sijainti ja merkitys. Mutta en kuolemaksinikaan muista missä. Sori.
Syynä voi olla myös että jokin ajo/kytkinpakoista sanoi sopimuksensa irti. Muistaakseni yksi niistä ajo/kytkinpakoista on mukana vain ja ainoastaan kun 4 on kytketty päälle.
ZF4HP22 manuaaleja löytyy sieltä täältä netistä, mm. Range Rover sivuja kannattaa metsästää. Siinä on sama vaihteisto. Ja siihen mm. löysin korjausoppaan netistä (ZF4HP22). Taisi olla Virossa tahi muussa Balttian maassa pystyssä saitti joka moisia tarjoili.
Myös täältä (kts. file library) löytynee manuska.
t: Timo
-
-
Originally posted by mortimer...kiitos
Eiköhän noilla päästä alkuun tutkimuksissa. Paikallinen automaatiguru (Nätkin) epäili solenoidivikaa. Onko olemassa mahdollisuutta kytkeä vaihdelaatikko "testeriin" , missä mahdollisesti ?
t:jappi
Comment
-
-
Se vikakoodien luku onnistuu vain jos auto on tarpeeksi "uusi". Samalla vaihteistolla varustetusta E23:sta se ei onnistu, mutta E32/34 lienee eri juttu.
Jos Pekka Nätkin Porista moista epäilee, voi se hyvinkin pitää paikkaansa. Solenoidit on muistaakseni kaikki samanlaisia, eli vaihtokelpoisia keskenään.
t: Timo
Comment
-
-
Mulla olisi yksi kuva, jossa noi magneettiventtiilit on kuvattu, se on osa omistamaani ZF4HP22 korjaus manuaalia, sen sivu 106. Ikävä kylää mun limitit on täynnä, en voi lisätä enään liitteitä joten kuvan liittäminen ei onnistu. Ja muutakaan keinoa en tiedä/osaa, onko niitä?
Lähetä privana sähköpostiosoitteesi, niin pistän sen tulemaan.
Ko. manuaali löytyy tältä saitilta, sen "file library" osioista. Tosin joudut rekisteröitymään ensin. Mutta sieltä saat muitakin hyviä dokuja liittyen 745 turboihin.
t: Timo
Comment
-
-
Originally posted by tihuovinSe vikakoodien luku onnistuu vain jos auto on tarpeeksi "uusi". Samalla vaihteistolla varustetusta E23:sta se ei onnistu, mutta E32/34 lienee eri juttu.
Originally posted by tihuovinMulla olisi yksi kuva, jossa noi magneettiventtiilit on kuvattu, se on osa omistamaani ZF4HP22 korjaus manuaalia, sen sivu 106. Ikävä kylää mun limitit on täynnä, en voi lisätä enään liitteitä joten kuvan liittäminen ei onnistu. Ja muutakaan keinoa en tiedä/osaa, onko niitä?
Comment
-
-
No joo.Nyt sitten vihdoin vika löytyi,kun Nätkin otti lootan auki.Oli yksi ruuvi pudonnut(viereiset kaikki löysällä), eikä kytkinpakka paineistunut.Toivotaan että toimii, koeajo vielä tekemättä. Ja noista vikakoodeista vielä:Auto-Kalliomaalla Porissa sanottiin, ettei heidän testerillään ainakaan pääse vielä tämänikäisen auton laatikkoon sisälle,joten olettaisin ettei taida päästä kenenkään muunkaan testerillä.
Comment
-
Comment