Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatin solenoidit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jappi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 206

    Automaatin solenoidit

    Mistäspäin pääsis käsiksi 4hp22 automaatin magneettiventtiileihin,kun ei mee enää nelonen päälle ja epäilen,että vika vois löytyä jostain solenoidista? Muutaman kerran teki kylmänä kolmoselta neloselle vaihtaessa sen,että pätki kuin sytytyksessä ois ollu vikaa,kunnes pimeni kokonaan.
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Magneettiventtiileihin et pääse käsiksi kuin ottamalla öljypohjan irti. Osa niistä on helposti sen jälkeen irroitettavissa, osa taas ei.

    Olenpa jopa nähnyt jossainpäin nettiä kuvankin (pdf file?) jossa oli eri venttiilien sijainti ja merkitys. Mutta en kuolemaksinikaan muista missä. Sori.

    Syynä voi olla myös että jokin ajo/kytkinpakoista sanoi sopimuksensa irti. Muistaakseni yksi niistä ajo/kytkinpakoista on mukana vain ja ainoastaan kun 4 on kytketty päälle.

    ZF4HP22 manuaaleja löytyy sieltä täältä netistä, mm. Range Rover sivuja kannattaa metsästää. Siinä on sama vaihteisto. Ja siihen mm. löysin korjausoppaan netistä (ZF4HP22). Taisi olla Virossa tahi muussa Balttian maassa pystyssä saitti joka moisia tarjoili.

    Myös täältä (kts. file library) löytynee manuska.

    t: Timo

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      En löytänyt nyt tähän noita ZF4HP22:n venttiilikuvia, mutta jossainpäin olen niitä nähnyt niinkuin "tihuovin" tuossa edellä mainitsi. Tuossa muutama hyvä tomaattisaitti:



      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • mortimer
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1079
        • Satulinna kaukomaan

        #4
        ...kiitos

        Eiköhän noilla päästä alkuun tutkimuksissa. Paikallinen automaatiguru (Nätkin) epäili solenoidivikaa. Onko olemassa mahdollisuutta kytkeä vaihdelaatikko "testeriin" , missä mahdollisesti ?

        t:jappi

        i3S -20
        E30M3 slotcar 1:32
        XKE FHC 1971
        Mgb Gt -66
        T6 -19
        E91 -08

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by mortimer
          ...kiitos

          Eiköhän noilla päästä alkuun tutkimuksissa. Paikallinen automaatiguru (Nätkin) epäili solenoidivikaa. Onko olemassa mahdollisuutta kytkeä vaihdelaatikko "testeriin" , missä mahdollisesti ?

          t:jappi
          Laatikon vikakoodien luku onnistu ainakin BMW testerillä valtuutetussa huollossa. Vaihteiston vikakoodeja löytyy täältä kun scrollaa tarpeeksi alas.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #6
            Se vikakoodien luku onnistuu vain jos auto on tarpeeksi "uusi". Samalla vaihteistolla varustetusta E23:sta se ei onnistu, mutta E32/34 lienee eri juttu.

            Jos Pekka Nätkin Porista moista epäilee, voi se hyvinkin pitää paikkaansa. Solenoidit on muistaakseni kaikki samanlaisia, eli vaihtokelpoisia keskenään.

            t: Timo

            Comment

            • tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

              #7
              Mulla olisi yksi kuva, jossa noi magneettiventtiilit on kuvattu, se on osa omistamaani ZF4HP22 korjaus manuaalia, sen sivu 106. Ikävä kylää mun limitit on täynnä, en voi lisätä enään liitteitä joten kuvan liittäminen ei onnistu. Ja muutakaan keinoa en tiedä/osaa, onko niitä?

              Lähetä privana sähköpostiosoitteesi, niin pistän sen tulemaan.

              Ko. manuaali löytyy tältä saitilta, sen "file library" osioista. Tosin joudut rekisteröitymään ensin. Mutta sieltä saat muitakin hyviä dokuja liittyen 745 turboihin.

              t: Timo

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by tihuovin
                Se vikakoodien luku onnistuu vain jos auto on tarpeeksi "uusi". Samalla vaihteistolla varustetusta E23:sta se ei onnistu, mutta E32/34 lienee eri juttu.
                Näinhän se on, tuppaa joskus nuo "vanhemmat vuosikerrat" unohtua...

                Originally posted by tihuovin
                Mulla olisi yksi kuva, jossa noi magneettiventtiilit on kuvattu, se on osa omistamaani ZF4HP22 korjaus manuaalia, sen sivu 106. Ikävä kylää mun limitit on täynnä, en voi lisätä enään liitteitä joten kuvan liittäminen ei onnistu. Ja muutakaan keinoa en tiedä/osaa, onko niitä?
                Poista vanhoja kuvia käyttäjätiedoissa kohdasta "User Attachment Control Panel"
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • tihuovin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1422
                  • Oulu

                  #9
                  Kiitti Leka, tyhmä kun on niin moista ei tiennyt. Samaa kuvaa (perkele) liittänyt moneen kertaan.

                  Tässäpä nyt olisi ne solenoidit. Ainakin jostain mallista.

                  t: Timo

                  Comment

                  • jappi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 206

                    #10
                    No tilasinpa Rinta-joupilta ajan testeriin ensi perjantaiksi.Eivät olleet ihan varmoja,että onnistuuko -88 535:ssa,mut jos ei onnistu,niin ei maksakaan mitään.

                    Comment

                    • jappi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 206

                      #11
                      No tilasinpa Rinta-joupilta ajan testeriin ensi perjantaiksi.Eivät olleet ihan varmoja,että onnistuuko -88 535:ssa,mut jos ei onnistu,niin ei maksakaan mitään.

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by jappi
                        No tilasinpa Rinta-joupilta ajan testeriin ensi perjantaiksi.Eivät olleet ihan varmoja,että onnistuuko -88 535:ssa,mut jos ei onnistu,niin ei maksakaan mitään.
                        Pitäis onnistua, siinähän on 20-napainen diagnostiikkapistoke.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • jappi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 206

                          #13
                          No joo.Nyt sitten vihdoin vika löytyi,kun Nätkin otti lootan auki.Oli yksi ruuvi pudonnut(viereiset kaikki löysällä), eikä kytkinpakka paineistunut.Toivotaan että toimii, koeajo vielä tekemättä. Ja noista vikakoodeista vielä:Auto-Kalliomaalla Porissa sanottiin, ettei heidän testerillään ainakaan pääse vielä tämänikäisen auton laatikkoon sisälle,joten olettaisin ettei taida päästä kenenkään muunkaan testerillä.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎