Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puheohjauksesta ja muusta tärkeästä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jussiboy
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 44
    • Tampere

Puheohjauksesta ja muusta tärkeästä

Mulla on vissiin uudessa autossa puheohjaus, muttei nappia keskikonsolissa. Auto ymmärtää "telefon" komennon, mutta väittää puhelinluettelon olevan "leer", miten ne äänikomennot laitetaan eri numeroille?
    Jos tallennan vaimon puhelimen Bluetoothiin, niin mistä auto tietää kumpi sillä ajaa, kun molemmilla on omat avaimet taskussa?
    Voiko monitoiminäytön ohjelmoida toimimaan eri tavalla? Mulla se on aina käynnistyksen jälkeen perustilassa ja vanhassa (vuotta uudemmassa) näyttö oli aina siinä tilassa mihin olit sen viimeksi jättänyt ja navigaattorin auton sijainnin saa näkymään vasta controllerilla napsuttelun jälkeen.

Oli mulla muitakin varusteita, muttei ongelmia niiden kanssa

Auto on 120D -05
    BMW R 1200 GS
  • Kompakti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 232
    • Tuusula

Originally posted by Jussiboy View Post
    Mulla on vissiin uudessa autossa puheohjaus, muttei nappia keskikonsolissa. Auto ymmärtää "telefon" komennon, mutta väittää puhelinluettelon olevan "leer", miten ne äänikomennot laitetaan eri numeroille?
    Jos tallennan vaimon puhelimen Bluetoothiin, niin mistä auto tietää kumpi sillä ajaa, kun molemmilla on omat avaimet taskussa?
    Voiko monitoiminäytön ohjelmoida toimimaan eri tavalla? Mulla se on aina käynnistyksen jälkeen perustilassa ja vanhassa (vuotta uudemmassa) näyttö oli aina siinä tilassa mihin olit sen viimeksi jättänyt ja navigaattorin auton sijainnin saa näkymään vasta controllerilla napsuttelun jälkeen.

Oli mulla muitakin varusteita, muttei ongelmia niiden kanssa

Auto on 120D -05
    Mulla toi ääniohjausnappi on ratissa ja kun sitä painaa alkaa täti puhumaan saksaa. Numeroiden äänikomennoista en tiedä, mutta jos sanot "A bis Z" tulee näytölle paritetun puhelimen numerot.

Puhelimet paritetaan järjestykseen 1,2,3 ja 4. Jos puh.1 on autossa ei muita huomioida. Siis puhelimet kytkeytyy autoon tuossa järjestyksessä ja vain yksi voi olla liitettynä kerrallaan.

Mulla i-drive palaa kyllä siihen näyttöön mikä on ollut päällä sammutettaessa. Tosin auto on vm.2008 professional navilla.
    E46 330Ci Cab M-Sport -03
    I01 i3s 120Ah "Voll" -19
    Ex:
    E87 120dA M-Sport -08
    E90 318i -06
    E46 320i M-Sport -02

Comment

• OneAndOnly
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 441
      • Nurmes

Mitenkäs ton puheohauksen saa lontoon kielelle kun mullakin autossa se olisi (e39 -02) mutta se rupattelee saksaa siellä. Juutuupistakin kun olen katsonut niin amerikan mantereella jampat puhuu lontoota ja auto myös?

Tässä tosin taitaa olla e46 kyseessä mutta kuitenkin...

näillä mennään:
      Bmw e46 320d
      Suzuki Hayabusa 1300R

Ex:
      Volvo XC70 D5 AWD -10
      Volvo V70 D5 -02
      Volvo V70 T5 -98
      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
      -----------------------------

Comment

• Jussiboy
        Bimmer Rookie
        • Sep 2010
        • 44
        • Tampere

Sen puheohjauksen saa vissiin Lontooksi uudella ohjelmoinnilla, mutta miten siihen puheohjaukseen saa tallennettua komennot eri numeroille?? Mulla ainakin auto väittää että puhelinluettelo on tyhjä, mikäli ymmärsin auton höpötyksen oikein.
        BMW R 1200 GS

Comment

• Kompakti
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 232
          • Tuusula

Joo, ohjauksen voi vaihtaa englanniksi ohjelmoimalla moduli uudelleen. Kielipaketti pitää tilata erikseen tehtaalta juuri omaan autoon (näin kertoivat huollossa).

Saksankielinen ohjekirja on autossa, mutta latasin jenkkilän sivuilta manuaalin, josta parit lyhyt komennot:

To open phone-"phone"
          To dial phone number-"dial number"
          To display phone book-"A to Z"
          To select from phone book-"call.." or "dial name..."
          To display Top 8-"top 8"
          To redial-"redial"

Noilla komennoilla on siis mahdollista ohjata puheluita.

Jos näytöllä näkyy yhdistetyn puhelimen nimiluettelo, pitäisi esim. komennolla "anrufen Matti Meikäläinen" puhelun lähteä.

Mutta omastani en ole löytänyt mitään suoravalintaa eri numeroille, jos sitä tarkoitit. Toi Top 8 komento kyllä tuo viimeisimmät puhelut näytölle.

Ja olihan se sun puhelin 100% yhteensopiva BMW-bluetoothin kanssa?
          E46 330Ci Cab M-Sport -03
          I01 i3s 120Ah "Voll" -19
          Ex:
          E87 120dA M-Sport -08
          E90 318i -06
          E46 320i M-Sport -02

Comment

• GuardianFIN
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 69
            • Tampere

mulla i-drive menee käynnistäessä navi-tilaan, ja kun mulla ei oo navi levyä kiinni, niin parempi olis jos se näyttö aukeis radio näkymään. kymysys kuuluu: voiko jollain päivityksellä muuttaa tätä asetusta ja asaisko tampereen seudulla joku tehä sen. sekä olis kiva jos puhe ohjauksen sais lontooks, ei oikein toi saksa taivu. Autossa on siis business-navi. Vuosimallia -05
            Last edited by GuardianFIN; 04-11-2010, 14:10. Reason: lisätty vuosimalli
            Kyllä se on vain komiaa ku on neljä vuodenaikaa! Sadekesä, loskapaska, vitunkylmä ja mikälie
            BMW 120da

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎