Announcement

Collapse
No announcement yet.

Haperot valonjohdot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atpanula
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 139
    • Kuopio

    Haperot valonjohdot

    Näköjään menee kaikkien valojen piuhat uusiksi edestä. Nyt sumuvalo vuorossa ja toiselta puolelta varmaan seuraavaksi

    Kehnosti on suunniteltu tuo vedonpoisto tai miksikä sitä kutsuisi. Saisi olla kunnon piuhaa ja kumia vähän enempi niin pysyisi ehjänä.

    Käytännössä ainoa vaihtoehto pikkubudjetilla on tehdä uudet liitokset sääsuojassa olevan kuvun sisään sekä konepellin alle abikoilla ja liimasukkaa päälle. Muuten tulee kallista tai aikaavievää puuhaa ostaessa uuden piuhan liittimineen ja pura siinä sitten johtoharnessi sulakeboksille asti. Huh...

    Voisi kai sen piuhan tietysti vetää erilläänkin, mutta ei kovin kiva siellä toisessa päässä laitella.

    Tuolleen tein itse; juotokset lähelle alkuperäisiä liittimiä hartsin ja kutistesukan avulla. Sitten läpivienti alkuperäisen urosliittimen kautta josta poistettu pinnit vetämällä. Ne lähtee kyllä kun vähän muljuaa (muista vetää sisäänpäin!). Kuumaliimalla vielä kiinni niin pysyy auton eliniän kunnossa. Ja konepellin alla punaisilla putkiabikoilla sekä liimasukkaa päälle.

    ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
    ex E12 520iA M20B20 sedan 1981
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    No on kyllä nuonosti suunniteltu, eihä nuo oo ku vasta 30v ollu?
    Mutta älä huoli, nykyistä laatua seuraamalla, saamme lukea historian kirjoista näistä tämän päivän e60 yms. Sen verran hyvin ne on tehty! Ei tartte murehtia huonoista liittimistä.
    ...

    Comment

    • Hökötin
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 62
      • Inkoo

      #3
      Aiheeseen sinänsä liittyen, niin tietääkö joku, että myykö joku semmoista valoliitintä johtoineen tai johdopätkineen mitä on käytetty esim. E34? Vinkki jonka atpanula kertoi on kyllä hyvä.

      Itsellä E34 myös tuulilasin pesijän pumpussa ja tööteissä on saman tyyppinen liitin kuin valoissa.

      Ongelma liittimien johdoissa on se, että jostakin syystä muovinen eriste menee auki ja jonkun ajanjakson kuluttua kuparijohtimet menee sitten poikki ja tietenkin ihan liittimen juuresta, vaikeuttaa hommaa muutenkin aika mukavasti.

      Mites noiden liittimien kanssa pitäisi toimia muissa kohteissa kuin valoissa? Onko siihen olemassa mitään ratkaisua? Siis sellainen tilanne, että johdot poikki liittimen perästä?
      Last edited by Hökötin; 27-10-2010, 12:01. Reason: lisää kysyttävää

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by Hökötin View Post
        Aiheeseen sinänsä liittyen, niin tietääkö joku, että myykö joku semmoista valoliitintä johtoineen tai johdopätkineen mitä on käytetty esim. E34? Vinkki jonka atpanula kertoi on kyllä hyvä.

        Itsellä E34 myös tuulilasin pesijän pumpussa ja tööteissä on saman tyyppinen liitin kuin valoissa.

        Ongelma liittimien johdoissa on se, että jostakin syystä muovinen eriste menee auki ja jonkun ajanjakson kuluttua kuparijohtimet menee sitten poikki ja tietenkin ihan liittimen juuresta, vaikeuttaa hommaa muutenkin aika mukavasti.

        Mites noiden liittimien kanssa pitäisi toimia muissa kohteissa kuin valoissa? Onko siihen olemassa mitään ratkaisua? Siis sellainen tilanne, että johdot poikki liittimen perästä?
        Uudet liitinkotelot ja niiden sisään varsinaiset liittimet (koskettimet) uusina marmoritiskiltä? Ei kai ne ihmeitä voi maksaa.....
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎