Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeteK
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 46

    320d viritys

    Oon hommaamassa tohon 150hv/330Nm koneiseen kärryyni vähän piristystä. Mietityttää vaan, että ostanko oikean "lastun" vai tyydynkö johonkin viritysboksiin, esim. amh booster 2, irtois huomattavan halpaan hintaan (näitä kauppaaa mm. VNT täällä palstalla), muitahan on esim PSI-boksi ja tuningbox. Oikeat "lastut" maksaa 600e ja yli. Onko tollaisesta boksista jotain haittaa koneelle, vai onko lastun vaihto ainoa "oikea" tapa hakea lisätehoja? Tehoja noilla bokseillakin lupausten mukaan kyllä tulee.
  • maph
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 113

    #2
    Re: 320d viritys

    Originally posted by PeteK
    Oon hommaamassa tohon 150hv/330Nm koneiseen kärryyni vähän piristystä. Mietityttää vaan, että ostanko oikean "lastun" vai tyydynkö johonkin viritysboksiin, esim. amh booster 2, irtois huomattavan halpaan hintaan (näitä kauppaaa mm. VNT täällä palstalla), muitahan on esim PSI-boksi ja tuningbox. Oikeat "lastut" maksaa 600e ja yli. Onko tollaisesta boksista jotain haittaa koneelle, vai onko lastun vaihto ainoa "oikea" tapa hakea lisätehoja? Tehoja noilla bokseillakin lupausten mukaan kyllä tulee.
    Kokemusta on samasta koneesta PSI:n boksilla ja ilman, ja ero boksin kanssa on juuri niin merkittävä kuin valmistajan käyrästä voi odottaa: http://www.psi-motorsport.com/turbod...hp?selectid=46

    Tuo siis laitetaan ruiskusuuttimia ohjaavien kaapeleihin kiinni T-liittimillä ja lisäksi boksille annetaan + ja - eli asennuksessa menee ~vartti. Boksin toinen hyvä puoli on sen helppo irroitettavuus eli sen voi ottaa pois huoltojen ajaksi (takuut menee jos jäät kiinni virittämisestä) ja tietenkin vaihtaessasi autoa.

    Jälkimmäisen syyn takia minulla on yksi ylimääräinen PSI:n boksi 320d:n 150 hv versioon. Tarjouksia vastaanotetaan privassa, ovh. tuollaiselle on 780 (kts. http://www.hm-osatuonti.fi/hinnasto.php?view=1784) e ja minulla on ostokuitit tästä esittää. Tarvittaessa voin pk-seudulla asentamisessakin.

    - m

    Comment

    • JayJay-
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 625
      • jkl

      #3
      Ite kävin oman lastuttamassa/ohjelmoitavana ks-autosäädössä. Auto oli koko ajan penkissä ja kokeiltiin eri softia, joista sitten parhaimman(tasaisimman) käppyrän piirtäny ohjelma valittiin lastuun. Suosittelen lämpimästi tuota ks-autosäätöä kuin tuommosta valmista lastua,ainakin sillon varmistut siitä että saat varmasti kaikkein parhaimmat tehot irti.
      Autoton..
      ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

      Comment

      • PeteK
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 46

        #4
        Mites toi savutus on lisääntynyt lastutetuissa/boksin kanssa? En haluaisi mitään mustaa savuvanaa aina rajummin kiihdyttäessä...

        Comment

        • JayJay-
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 625
          • jkl

          #5
          Originally posted by PeteK
          Mites toi savutus on lisääntynyt lastutetuissa/boksin kanssa? En haluaisi mitään mustaa savuvanaa aina rajummin kiihdyttäessä...
          kyllähän se lisääntyy mut ei se nyt mitää älytöntä ole.... :shock:
          Autoton..
          ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

          Comment

          • Coupe*
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 486
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            Ei voimaa ilman savua=Soppaa lisää..Jos savutusta pelkää niin sitten olis pitänyt ostaa bensavehje. Eip muuta

            Mutta paljon saat tehdä dieselilles vielä että savutus olis mainittavissa..

            Comment

            • ktk
              Bimmer Rookie
              • Nov 2003
              • 61
              • kiuruvesi

              #7
              Hmm.Eikö 150 hv dieselissä riitä?No,omalle saa tehdä mitä haluaa.Ja ensimmäisenä menee kytkin "kato,kato kun vetää rantua!"Pitäähän niitä tehoja joskus kokeilla tosissaan???

              Comment

              • maph
                Bimmer Rookie
                • May 2003
                • 113

                #8
                Originally posted by ktk
                Hmm.Eikö 150 hv dieselissä riitä?
                Ei riitä. Ja tuollaisen boksin avustuksella 320d:n suorituskyky käytännössä vastaa E39 530d:tä vakiona. - Mutta eihän sekään riitä, pitäisi saada E60 535d...

                - m

                Comment

                • JayJay-
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 625
                  • jkl

                  #9
                  Originally posted by ktk
                  Hmm.Eikö 150 hv dieselissä riitä?No,omalle saa tehdä mitä haluaa.Ja ensimmäisenä menee kytkin "kato,kato kun vetää rantua!"Pitäähän niitä tehoja joskus kokeilla tosissaan???

                  Alkaa kytkin luistaa (tehty ominaisuus) jos alkaa liikaa olee vääntöä ja voimaa kehissä et saa olla aika lahjakas jos sen paskaksi saa. Omaani ei pysty paikaltaan yli 1700 rpm lähettää kun jo alkaa kytkin luistaa niin prkleesti.
                  Autoton..
                  ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                  Comment

                  • PeteK
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 46

                    #10
                    Tuli hommattua ebaysta tollainen amh-booster2

                    Saksan poika on sen laittanut tänään postiin, eli ensi viikolla pääsen luultavasti testaamaan sitä.

                    Mistäköhän löytyy paikka, johon toi piuha http://www.amh-booster.de/amh2/stecker/stecker.htm kytketään?

                    Comment

                    • PeteK
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 46

                      #11
                      Eikö kukaan tiedä?

                      Tällä viikolla on boksi tulossa ja ois kiva jos asentamaan pääsisi nopeasti ilman suurta ihmettelyä...

                      Comment

                      • FastDsl
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2003
                        • 178
                        • nollayhdeksän

                        #12
                        Kuten linkissä sanotaan, se tulee commonrail putken päässä olevaan paineanturiin. Saatat joutua poistamaan muovit koneen päältä.

                        Toivottavasti laitteen mukana tulee paremmat ohjeet.
                        Musta 335i E91 N55
                        Musta 520d F11
                        Musta 535d E60
                        Musta 320d E91
                        Musta 330d E46

                        Comment

                        • sirius18
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2002
                          • 137

                          #13
                          Originally posted by PeteK
                          Eikö kukaan tiedä?

                          Tällä viikolla on boksi tulossa ja ois kiva jos asentamaan pääsisi nopeasti ilman suurta ihmettelyä...
                          Hopsista, mulla olisi PSI-Motorsportsin VP-boksin VPBM320 asennusohjeistus Word-tiedostona (136 hp mallille), en tiedä oisko siitä apua mutta jos tarttet niin laitas mulle mailiosoite niin pistän tulemaan. Joitain kuviakin siinä näyttäisi olevan.

                          Comment

                          • ppumppu
                            Newbiemmer
                            • Mar 2008
                            • 1

                            #14
                            150

                            eikö commonrailiin oo evryä vielä keksitty?

                            Comment

                            • mod_imp
                              Newbiemmer
                              • Oct 2010
                              • 1
                              • Uusimaa

                              #15
                              DIY tuning box

                              Kaveri oli tehny V70 Volvoonsa itse boxin, missä säädettiin parin potikan avulla ahtoja ja syöttöjä. Ahtojen säätäminen taisi perustua siihen, että ahtopaineanturin ecu:lle antamaa arvoa muokattiin matkalla. Syöttöjen säätö en muista niin tarkkaan, mutta muistaakseni jollain viivepiirillä saatiin antamaan polttoainetta sylinterille hiukan pidempään. Ohjeet ja kytkennät oli kuulemma löytynyt interwebsistä, ja koko paketille oli tullut hintaa joitain euroja kaikkine nippeleineen ja rasioineen.

                              Ihan vaikutti fiksulta peliltä kaikkinensa ja toimii molemmat ruuvit kuulemma hyvin ja portaattomalla säädöllä. Ahtopainemittari on tuollasen laitten kanssa pakollinen, ja kaveri meinasi käydä vielä tehoja mittaamassa, ettei hajota paikkoja.

                              Rupesi itseä kiinnostamaan samanlainen porekti ja ajattelin kysästä, että oletteko törmänneet vastaaviin ohjeisiin tälle e46:n 2l diiselille?
                              Last edited by mod_imp; 04-11-2010, 08:46.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎