Oon hommaamassa tohon 150hv/330Nm koneiseen kärryyni vähän piristystä. Mietityttää vaan, että ostanko oikean "lastun" vai tyydynkö johonkin viritysboksiin, esim. amh booster 2, irtois huomattavan halpaan hintaan (näitä kauppaaa mm. VNT täällä palstalla), muitahan on esim PSI-boksi ja tuningbox. Oikeat "lastut" maksaa 600e ja yli. Onko tollaisesta boksista jotain haittaa koneelle, vai onko lastun vaihto ainoa "oikea" tapa hakea lisätehoja? Tehoja noilla bokseillakin lupausten mukaan kyllä tulee.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d viritys
Collapse
X
-
Re: 320d viritys
Originally posted by PeteKOon hommaamassa tohon 150hv/330Nm koneiseen kärryyni vähän piristystä. Mietityttää vaan, että ostanko oikean "lastun" vai tyydynkö johonkin viritysboksiin, esim. amh booster 2, irtois huomattavan halpaan hintaan (näitä kauppaaa mm. VNT täällä palstalla), muitahan on esim PSI-boksi ja tuningbox. Oikeat "lastut" maksaa 600e ja yli. Onko tollaisesta boksista jotain haittaa koneelle, vai onko lastun vaihto ainoa "oikea" tapa hakea lisätehoja? Tehoja noilla bokseillakin lupausten mukaan kyllä tulee.
Tuo siis laitetaan ruiskusuuttimia ohjaavien kaapeleihin kiinni T-liittimillä ja lisäksi boksille annetaan + ja - eli asennuksessa menee ~vartti. Boksin toinen hyvä puoli on sen helppo irroitettavuus eli sen voi ottaa pois huoltojen ajaksi (takuut menee jos jäät kiinni virittämisestä) ja tietenkin vaihtaessasi autoa.
Jälkimmäisen syyn takia minulla on yksi ylimääräinen PSI:n boksi 320d:n 150 hv versioon. Tarjouksia vastaanotetaan privassa, ovh. tuollaiselle on 780 (kts. http://www.hm-osatuonti.fi/hinnasto.php?view=1784) e ja minulla on ostokuitit tästä esittää. Tarvittaessa voin pk-seudulla asentamisessakin.
- m
-
-
Ite kävin oman lastuttamassa/ohjelmoitavana ks-autosäädössä. Auto oli koko ajan penkissä ja kokeiltiin eri softia, joista sitten parhaimman(tasaisimman) käppyrän piirtäny ohjelma valittiin lastuun. Suosittelen lämpimästi tuota ks-autosäätöä kuin tuommosta valmista lastua,ainakin sillon varmistut siitä että saat varmasti kaikkein parhaimmat tehot irti.Autoton..
ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"
Comment
-
-
Originally posted by PeteKMites toi savutus on lisääntynyt lastutetuissa/boksin kanssa? En haluaisi mitään mustaa savuvanaa aina rajummin kiihdyttäessä...Autoton..
ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"
Comment
-
-
Originally posted by ktkHmm.Eikö 150 hv dieselissä riitä?No,omalle saa tehdä mitä haluaa.Ja ensimmäisenä menee kytkin "kato,kato kun vetää rantua!"Pitäähän niitä tehoja joskus kokeilla tosissaan???
Alkaa kytkin luistaa (tehty ominaisuus) jos alkaa liikaa olee vääntöä ja voimaa kehissä et saa olla aika lahjakas jos sen paskaksi saa. Omaani ei pysty paikaltaan yli 1700 rpm lähettää kun jo alkaa kytkin luistaa niin prkleesti.Autoton..
ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"
Comment
-
-
Tuli hommattua ebaysta tollainen amh-booster2
Saksan poika on sen laittanut tänään postiin, eli ensi viikolla pääsen luultavasti testaamaan sitä.
Mistäköhän löytyy paikka, johon toi piuha http://www.amh-booster.de/amh2/stecker/stecker.htm kytketään?
Comment
-
-
Originally posted by PeteKEikö kukaan tiedä?
Tällä viikolla on boksi tulossa ja ois kiva jos asentamaan pääsisi nopeasti ilman suurta ihmettelyä...
Comment
-
-
DIY tuning box
Kaveri oli tehny V70 Volvoonsa itse boxin, missä säädettiin parin potikan avulla ahtoja ja syöttöjä. Ahtojen säätäminen taisi perustua siihen, että ahtopaineanturin ecu:lle antamaa arvoa muokattiin matkalla. Syöttöjen säätö en muista niin tarkkaan, mutta muistaakseni jollain viivepiirillä saatiin antamaan polttoainetta sylinterille hiukan pidempään. Ohjeet ja kytkennät oli kuulemma löytynyt interwebsistä, ja koko paketille oli tullut hintaa joitain euroja kaikkine nippeleineen ja rasioineen.
Ihan vaikutti fiksulta peliltä kaikkinensa ja toimii molemmat ruuvit kuulemma hyvin ja portaattomalla säädöllä. Ahtopainemittari on tuollasen laitten kanssa pakollinen, ja kaveri meinasi käydä vielä tehoja mittaamassa, ettei hajota paikkoja.
Rupesi itseä kiinnostamaan samanlainen porekti ja ajattelin kysästä, että oletteko törmänneet vastaaviin ohjeisiin tälle e46:n 2l diiselille?Last edited by mod_imp; 04-11-2010, 08:46.
Comment
-
Comment