Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ihmeellinen Inpa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • röllykkä
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 131
    • Mäntsälälä

    Ihmeellinen Inpa

    Nyt on sitten joka BMW- miehen vikadiagnostiikkakaapeli hankittu, ja tietysti softa mukana (INPA 5.0).

    Asennus sujui ongelmitta, ja neitseellinen yhdyntäkin tuntui onnistuvan.
    Mutta.. Eipä pääse moottorin, eikä vaihteiston vikadiagnostiikkaan kiinni.

    Kyllä bodya ja muita juttuja pääsee tsekkailemaan, mutta tietysti noi tärkeimmät mättää.

    Mikäköhän tuossa voisi mättää, kun ei moottoriin pääse kiinni?
    ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
    F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3564
    • Nla

    #2
    Originally posted by röllykkä View Post
    Nyt on sitten joka BMW- miehen vikadiagnostiikkakaapeli hankittu, ja tietysti softa mukana (INPA 5.0).

    Asennus sujui ongelmitta, ja neitseellinen yhdyntäkin tuntui onnistuvan.
    Mutta.. Eipä pääse moottorin, eikä vaihteiston vikadiagnostiikkaan kiinni.

    Kyllä bodya ja muita juttuja pääsee tsekkailemaan, mutta tietysti noi tärkeimmät mättää.

    Mikäköhän tuossa voisi mättää, kun ei moottoriin pääse kiinni?
    ja mihinköhän autoon?
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

    Comment

    • röllykkä
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 131
      • Mäntsälälä

      #3
      Originally posted by Spiddu View Post
      ja mihinköhän autoon?
      Niin.. tietty sehän vielä tarinasta jäi uupumaan.

      Eli E60 525D 2005..
      ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
      F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        No jos varmasti kaikkiin muihin korin moduuleihin pääsee kiinni niin diagnostiikkaväylän ja PT-CAN väylän välinen reititys ei toimi.
        Otappa huvinvuoksi siitä inpa alkuvalikosta e60 ja functional jobs -> ident.
        Tulostaa ruudun missä näkyy mihin moduuleihin se pääsee kiinni ja lukee niiltä perustiedot.

        Mikäli autosi on valmistettu enne 9/05 Safety And Gateway moduuli hoitaa väylien välistä reititystä ja mikäli autosi on taas tuota uudempaa niin Body And Gateway moduuli.
        Katso onko kyseisellä moduulilla herjoja mitkä viittaisivat PT-CANnin toimintaan.
        PT-CAN = Powertrain CAN eli moottorinohjaus sekä vaihteisto keskustelevat pelkästään kyseisessä väylässä.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • röllykkä
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 131
          • Mäntsälälä

          #5
          Kiitos vinkistä!
          Koitan tänään päästä tsekkaamaan, miltä functional jobs- valikko näyttää.

          Juu, kyllä varmuudella pääsee muihin kiinni. Mm. lämpötilat ym. analogia- arvot näkyvät reaaliajassa inpassa.
          ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
          F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

          Comment

          • vexu524tdic
            BTCF Member
            • Jan 2004
            • 779
            • Gallia = Kinnula

            #6
            Täällä päinvastaisia ongelmia, e60 530i -03 moottoriin pääsee mutta turvalaitteisiin ei ollenkaan?

            Pinnit 7 & 8 on sillattu kaapelista ja e39:ssä toimii hienosti.
            Last edited by vexu524tdic; 22-05-2011, 10:09.
            e70 X5 3.0sd -08
            f30 320i xdrive -16
            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
            e30 316 -88 2,2TIC M10
            e21 323i -81 ruostekasa...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎