Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saksan sukulaisen pilahintainen 530d farkku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Continental
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 33
    • Paimio

    Saksan sukulaisen pilahintainen 530d farkku

    Eli Saksassa asuvan sukulaisen 2000 530d Touring on alkanut hukata kunnolla jäähdytin-nestettä. Öljyt ja jäähdytin-nesteet vaikuttavat pysyvän erillään, mutta auto päästää kuitenkin jo pikkuisen valkoista savua. Kone toimii normaalisti.

    Mikähän olisi todennäköinen vaiva? Auto on muuten tosi helmi, alkuperäisellä omistajalla, merkkihuollettu uudesta ja kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla. Nyt sen saisi "pelastettua" tosi halvalla Suomeen oman 2005 330d:n kaveriksi, mutta mikä siinä voi olla vikana?
  • huupi
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 1199
    • Tyrnävä

    #2
    Originally posted by Continental View Post
    Eli Saksassa asuvan sukulaisen 2000 530d Touring on alkanut hukata kunnolla jäähdytin-nestettä. Öljyt ja jäähdytin-nesteet vaikuttavat pysyvän erillään, mutta auto päästää kuitenkin jo pikkuisen valkoista savua. Kone toimii normaalisti.

    Mikähän olisi todennäköinen vaiva? Auto on muuten tosi helmi, alkuperäisellä omistajalla, merkkihuollettu uudesta ja kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla. Nyt sen saisi "pelastettua" tosi halvalla Suomeen oman 2005 330d:n kaveriksi, mutta mikä siinä voi olla vikana?
    Olisko mahdollisesti egr-jäähdytin palanut puhki sisältä päin ja sitä kautta neste pääsee pakosarjan suuntaan? Itselläni oli näin ja samanlaisiklla oireilla, tosin E46 320d.
    I01 i3s 94

    Comment

    • AnttiR
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 819
      • Jyväskylä

      #3
      Savuttaako se oikeesti normaalia enemmän?
      Mulla petti vesipumpusta kesällä tiivisteet, oireena oli juurikin veden häviäminen. Pohjamuovit oli paikallaan niin se ei tiputtanut maahan asti vettä vaan ajossa roiski sitä ilmeisesti pitkin konehuonetta ja se haihtui samantien.
      Sitten ku otti ne muovit irti niin se alko jättämään pientä läikkää aina maahankin.
      Siellä vesipumpussahan on ihan semmonen "juorureikä" mistä alkaa tiputtaa vettä ku akselilta pettää tiivisteet, kerkee vaihtaa sen pumpun ennen ku laakeri pettää
      Vettä joutu lisäämään useemman kerran päivässä.
      E61 535d -04

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        No jos se on helmi, ja tosi halpa..Niin väliäkö sillä on..Kuitenkin pitkä matka sitten olisi noihin Suomessa jo oleviin kalliisiin eikö?
        Eli ei tule kalliiksi vaikka vaihtaisi koko koneen siihen.

        Kolmeysistä kannattaa ihan ensimmäisenä purkaa pohjan panssarointi pois jos meinaa alta jotain katsella, meinaan melko paljon saa vuotaa ennen kuin se "sieni" päästää läpi.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          #5
          Mikäköhän on sikahalpa?
          Nyt pitäisi puhua muutamasta tonnista siellä Saksan päässä...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Continental
            Bimmer Rookie
            • May 2009
            • 33
            • Paimio

            #6
            Sikahalpa on luokkaa 2500 euroa, vaikkakin se on pre-facelift 530d (M-paketti, mustat sporttinahat, jne.) Auto seisoo nyt "puun alla", koska setämies osti jo tilalle uuden ylivuotisen 2009 530d farkun...

            Öljyt ja vedet eivät siis mene sekaisin, pohjamuovi on ollut irti, mutta vesipumppu ei vuoda eikä pohjamuovi ollut märkä?! Edelleen hämää, että auto savuttaa hieman valkoista, mitä se ei tehnyt ennen kuin nestettä alkoi hävitä? EGR-jäähdyttimen puhki palaminen voisi varmaan olla aika todennäköinen syy.

            Comment

            • tabasco
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 851
              • fin

              #7
              Jos tosiaan on helmi ja hinta tuota luokkaa, niin kannattanee jo ottaa riski ja pyytää viemään paikallisen autotohtorin tutkittavaksi (eli vaikka maksaa itse sen). Jos pikkuvika selviää, joitakin satasia vianetsintään ja korjaukseen ja jos taas on kansi halki tai pahvihommia, niin tietääpä ettei kannata ostaa? Plus että tässä jälkimmäisessä tapauksessa myyjäkin tietää, mikä on homman nimi.

              Comment

              • Taky
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 562
                • Ola

                #8
                Originally posted by Continental View Post
                Sikahalpa on luokkaa 2500 euroa, vaikkakin se on pre-facelift 530d (M-paketti, mustat sporttinahat, jne.)
                "Tonni" lisää =rahti suomeen, niin pääsee kotona tutkimaan - kannattaako?
                Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by Continental View Post
                  Sikahalpa on luokkaa 2500 euroa, vaikkakin se on pre-facelift 530d (M-paketti, mustat sporttinahat, jne.) Auto seisoo nyt "puun alla", koska setämies osti jo tilalle uuden ylivuotisen 2009 530d farkun...

                  Öljyt ja vedet eivät siis mene sekaisin, pohjamuovi on ollut irti, mutta vesipumppu ei vuoda eikä pohjamuovi ollut märkä?! Edelleen hämää, että auto savuttaa hieman valkoista, mitä se ei tehnyt ennen kuin nestettä alkoi hävitä? EGR-jäähdyttimen puhki palaminen voisi varmaan olla aika todennäköinen syy.
                  Ok, hinta on ihan kohdallaan ellei sitten ennempi ole rikki...
                  Käypänen hinta tuolle Saksasa on joku 5 ke jos olis kunnossa...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Continental View Post
                    Sikahalpa on luokkaa 2500 euroa, vaikkakin se on pre-facelift 530d (M-paketti, mustat sporttinahat, jne.) Auto seisoo nyt "puun alla", koska setämies osti jo tilalle uuden ylivuotisen 2009 530d farkun...

                    Öljyt ja vedet eivät siis mene sekaisin, pohjamuovi on ollut irti, mutta vesipumppu ei vuoda eikä pohjamuovi ollut märkä?! Edelleen hämää, että auto savuttaa hieman valkoista, mitä se ei tehnyt ennen kuin nestettä alkoi hävitä? EGR-jäähdyttimen puhki palaminen voisi varmaan olla aika todennäköinen syy.
                    Höh, mitä jännitystä. Osta helmi pois ja aja se kotiin. Vettä vaan mukaan. Ja vähän onnea. Kunnostettuna kilvissä 6-7ke:n paikkeilla??
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • Continental
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 33
                      • Paimio

                      #11
                      Originally posted by TFV View Post
                      Höh, mitä jännitystä. Osta helmi pois ja aja se kotiin. Vettä vaan mukaan. Ja vähän onnea. Kunnostettuna kilvissä 6-7ke:n paikkeilla??
                      Elämässä pitää olla jännitystä, mutta varmaan täytyy odottaa parempia kelejä ja pitää auto sedän nimissä, niin että siinä on joku saksalainen tiepalveluvakuutus tms.

                      Toin pari vuotta sitten E46 320d farmarin Etelä-Saksasta Suomeen. Ostin auton kuolinpesästä ja se oli seissyt tallissa kolme vuotta. Ajelin sillä muutaman päivän, tein vähän huoltoa ja auto toimi hienosti. Lähdin ajelemaan Suomeen tarkoituksena mennä via Baltican kautta.

                      Vaihdoin tien päällä kolme kertaa polttoainesuodattimen ja lisäsin n. sadan kilometrin välein puoli litraa jäähdytysnestettä. Onneksi auto hyytyi ensimmäisellä kerralla lähelle varaosaliikettä. Apuun tullut taksikuski oli vannoutunut mersu-mies ja otti tilanteesta kaikki irti. Ostin muovipussillisen suodattimia, tarvittavat työkalut ja huomattavan määrän jäähdytin-nestettä sekä viereisestä Lidlistä vettä. Jatkoin sitten matkaa pikkuteitä pitkin 50-60 km/h vauhtia kohti pohjoista. Melkein vuorokauden ajamisen jälkeen pääsin jotenkin Rostockiin, josta jatkoin laivalla Helsinkiin.

                      Tankin pesun ja kaikkien jäähdytysjärjestelmän kumiletkujen vaihtamisen jälkeen autosta tuli ihan hyvä.

                      Comment

                      • Deckki
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 500
                        • Rovaniemi/Kuusamo

                        #12
                        Jännä että suomessa halvin e39 m-sport touring on jossain +10ke hinnoissa. Ja saksassa semmoisen hinta on siis 5ke?
                        Originally posted by T3
                        E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                        Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                        E21 1972 m10b20

                        ex. Bmw E38 Navarra violett
                        ex: E34 520
                        ex: E34 530iA Touring -95
                        ex: E32 735i -88

                        Autokuume 24/7

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Originally posted by Deckki View Post
                          Jännä että suomessa halvin e39 m-sport touring on jossain +10ke hinnoissa. Ja saksassa semmoisen hinta on siis 5ke?
                          Kaveri osti -01 530da M-Sportin kesällä reilulla 9keurolla, kilometrejä tosin +300tkm.

                          Edit. Suomesta käteisellä ja uutena suomesta ostettu.
                          Last edited by jumbo; 30-11-2010, 15:57.
                          M550d

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7527
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Originally posted by Deckki View Post
                            Jännä että suomessa halvin e39 m-sport touring on jossain +10ke hinnoissa. Ja saksassa semmoisen hinta on siis 5ke?
                            No, facelift msportteja on näkynyt SAKSASSA halvimmillaan alle 7 ke...
                            Tosin huoltohistoria voi sitten olla mitä sattuu,
                            varsinkin jos on joku italian/ranskan tuonti...
                            Last edited by MajorDrake; 30-11-2010, 13:16.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Deckki
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 500
                              • Rovaniemi/Kuusamo

                              #15
                              Juu juu. No voihan se olla että edulliset m-sportit myydäänkin sitten nopeasti ja nuo mitkä tällä hetkellä on myynnissä roikkuukin listoilla sitten pitkään.
                              Originally posted by T3
                              E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                              Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                              E21 1972 m10b20

                              ex. Bmw E38 Navarra violett
                              ex: E34 520
                              ex: E34 530iA Touring -95
                              ex: E32 735i -88

                              Autokuume 24/7

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎