Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw huolloista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wille330
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 60
    • Etelä-Suomi

    Bmw huolloista

    Mittarissa nyt 114tkm ja risat. Ajotietokone näyttää 12600km seur. huoltoon. Edessä siis ilmeisesti inspection I tai II...? Osaaks kukaan sanoa, missä tuo olis hyvä käydä teetättämässä? Ajattelin, että veisin sen ihan bemarin merkkihuoltoon, kun auto on vasta saksasta haettu eikä sille ole vielä tehty Suomessa mitään huoltoja. Vai onko ylireagointia? Vienkö sittenkin vaan esim. Vianorille tai Autoasiin ja tehdään huoltokirjan mukaiset öljyn, suodattimien mikrofilttereiden ym. vaihdot?

    Ku minen tiä näistä vielä oikein mittään..

    Ja kyseessä tää mun ainut ja tähän mennessä ensimmäinen bmw e46 330 d touring -02
    BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by Wille330 View Post
    Mittarissa nyt 114tkm ja risat. Ajotietokone näyttää 12600km seur. huoltoon. Edessä siis ilmeisesti inspection I tai II...? Osaaks kukaan sanoa, missä tuo olis hyvä käydä teetättämässä? Ajattelin, että veisin sen ihan bemarin merkkihuoltoon, kun auto on vasta saksasta haettu eikä sille ole vielä tehty Suomessa mitään huoltoja. Vai onko ylireagointia? Vienkö sittenkin vaan esim. Vianorille tai Autoasiin ja tehdään huoltokirjan mukaiset öljyn, suodattimien mikrofilttereiden ym. vaihdot?

    Ku minen tiä näistä vielä oikein mittään..

    Ja kyseessä tää mun ainut ja tähän mennessä ensimmäinen bmw e46 330 d touring -02
    2002 vuosimallin auto ja merkkiliikkeen huoltokirjalla et saa enää mitään lisäarvoa vs. joku muu paja, tärkeintä on että huollot on tehty ja kirjassa on joku leima...

    Itse olen huollattanut takuun alaisia autojakin muualla kuin merkkiliikkeessä,
    en ole valmis maksamaan 50% merkkilisää. Kannattaa kuitenkin huolehtia että teettää ne huollot sellaisessa paikassa että ne tehdään kunnolla,
    tai tekee osan itse ja vaihdataa ne öljyt jolloin saa kirjaan leiman...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Wille330
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 60
      • Etelä-Suomi

      #3
      Mielelläänhän sitä halvemmalla

      huoltaisi. Ajattelin vaan, että olisko se hyvä käyttää näin alkuun kerran merkkiliikkeessä, jos kerta tekevät perusteellisemman huollon/kuntotarkastuksen? Taitaa ne erot vaan olla sitten jotain tyyliin raitisilmasuodattimen ja pyyhkijän sulkien vaihtoja ym. tilbehööriä, minkä pystyy itsekin tekemään?
      BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by MajorDrake View Post
        2002 vuosimallin auto ja merkkiliikkeen huoltokirjalla et saa enää mitään lisäarvoa vs. joku muu paja, tärkeintä on että huollot on tehty ja kirjassa on joku leima...

        Itse olen huollattanut takuun alaisia autojakin muualla kuin merkkiliikkeessä,
        en ole valmis maksamaan 50% merkkilisää. Kannattaa kuitenkin huolehtia että teettää ne huollot sellaisessa paikassa että ne tehdään kunnolla,
        tai tekee osan itse ja vaihdataa ne öljyt jolloin saa kirjaan leiman...
        Miksi tuo leima on noin tärkeä?
        Itsellä ei ole huoltokirjassa kuin merkinnät ölpän vaihdoista ja oma sigu sekä pvm alla. Tottakai kuitit kaikista vaihdetuista osista (kuittiin myös kilsat ja vaihtopvm kirjoitettu) on tallessa omassa kansiossaan.
        Vieläkö oikeasti joku noista leimoista myöskin sitä extraa viitsii maksaa, jos halvemmallakin vähintään saman tasoista huoltoa saa. En vaan saa leimaa niistä huolloista

        Ja originaalikysyjälle, mites esim. Schmiedmann (kun uudeltamaalta näyt kuitenkin olevan)? Kysäse sieltä Inspection I tarjous. Ainakin halvempi kuin Laakkoset ja kumppanit. Ja tuolla pajalla ei sitten muita merkkejä edes fiksatakaan, kuin Jatkeita
        Myös tämä topic kannattanee vilaista, ellet ole jo tehnyt.
        Last edited by mailman; 04-01-2011, 16:15.
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • Wille330
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 60
          • Etelä-Suomi

          #5
          Todellakin pitää kysästä tuolta Schmiedmanilta! Kiitokset kaikille asiallisista neuvoista..
          BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon

          Comment

          • huppu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 423
            • Rovaniemi

            #6
            Ite käytin omani ensimmäisessä huollossa Wetterillä heti tuotuani Suomeen, kun sattui öljynvaihtokin tulemaan heti eteen. Eihän sillon mitään ymmärtänyt huoltohinnoista. Nyt vasta katoin sitä kuittia tarkemmin ja vertasin erikseen ostamiani öljyjä, suodattimia ym. osia niin tuplahintahan niissä oli! Ei oo pelkoa että käytän jatkossa merkkihuollossa, kun muualla saa huollon paljon nopeammalla varoitusajalla ja jälki on varmasti yhtä hyvää.
            BMW E46 318d 10/04

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              Originally posted by huppu View Post
              Ei oo pelkoa että käytän jatkossa merkkihuollossa, kun muualla saa huollon paljon nopeammalla varoitusajalla ja jälki on varmasti yhtä hyvää.
              Itse kyselin Öljyhuoltoa tuohon -02 E46 320d:n. Paikailliseen merkkiliikkeeseen olisi ollut yli kuukauden jono. Käytin sitten vakiokorjaamolla(http://www.automajor.fi/) jonne sai ajan seuraavaksi päiväksi. Yleensä ostan OEM suodattimen ja haen sopivat öljyt jostain. Nyt en ehtinyt öljyjä hakea niin otin mitä oli tarjolla. Maksoi vähän enemmän toki, olikohan ll-04 luokituksen öljy 16€/l vaihdettuna. Tunnin työt, sisältäen öljyhuollon, alustan tarkastuksen ja takakonttiin vaihdettiin rekisterivalojen lista/kahvaosa. Taisi tuo jäädä muutaman kympin halvemmaksi kuin merkkiliike.

              Tuskin tuo auton arvoon vaikuttaa. Tähänkin asti uudesta suomessa ja pääsääntöisesti leimat ovat pienemmiltä monimerkkikorjaamoilta.

              Tuota korjaamoa voin kyllä suositella. Varsinkin alustarempat ja kulmien säädöt ovat onnistuneet hienosti. Pyytää vaan Mikkoa tekemään kun hän enemmän noita bemareita laittelee. Kulmatkin saa tarvittaessa sellaiset kun tahtoo eli jos on isompaa vannetta/madallettu niin camberit pystyyn jne.
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Wille330
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 60
                • Etelä-Suomi

                #8
                Jepulis!

                Kiitokset kaikille neuvoista. Pitääpä kokeilla ja vertailla, mihin sitten päätyy. Nyt on inspection 1 varattu Schmiedmannilta. Sitä on paljon kehuttu.. vaikka eihän se ihan tos kulmilla ole.. tuleepahan tehtyä se ensimmäinen huolto ja tarkastus täällä Suomen päässä kunnolla, kun ottaa ton koko 1 huollon, niin tietää sitten, mikä on auton kondis tarkemmin..
                BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎