Minulla olisi oikeastaan melko yksinkertainen kysymys, mutta kun en vain oikein ole selvää vastausta mistään löytänyt, kysyisin asiaa sitten täältä.
ELI: kuuluuko moottorin viskotuulettimen pyöriä aina kun moottori käy?
Omassa autossa (vm. -97 E39 528i) flekti käy koko ajan, alkaen hetkestä kun moottorin käynnistää (vaikka -20 asteen pakkasessa), loppuu kun sammuttaa. Ilmastointia autossa ei ole, joten kyseessähän tosiaan tuo viskokytkimellä varustettu flekti. Ymmärsin että tuuletin osaa pyöriä eri nopeuksilla; omassa autossa sanoisin että tuulettimen kierrosluku on alhainen. Vaikuttaisi silti jotenkin turhalta tuollainen jatkuva pyöriminen..
ELI: kuuluuko moottorin viskotuulettimen pyöriä aina kun moottori käy?
Omassa autossa (vm. -97 E39 528i) flekti käy koko ajan, alkaen hetkestä kun moottorin käynnistää (vaikka -20 asteen pakkasessa), loppuu kun sammuttaa. Ilmastointia autossa ei ole, joten kyseessähän tosiaan tuo viskokytkimellä varustettu flekti. Ymmärsin että tuuletin osaa pyöriä eri nopeuksilla; omassa autossa sanoisin että tuulettimen kierrosluku on alhainen. Vaikuttaisi silti jotenkin turhalta tuollainen jatkuva pyöriminen..
Comment