Itellä nyt toista talvea kitkat alla,en muista minkä merkkiset,mutta niissä on joku "timantti" rouhe siinä kumiseoksessa,ja ainakin viime talven pärjäsin mainiosti,en ollut kertaakaan pulassa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kitka- ja nastarenkaiden ominaisuudet
Collapse
X
-
Originally posted by biimer327Itellä nyt toista talvea kitkat alla,en muista minkä merkkiset,mutta niissä on joku "timantti" rouhe siinä kumiseoksessa,ja ainakin viime talven pärjäsin mainiosti,en ollut kertaakaan pulassa.
Comment
-
-
Originally posted by ZoMbiEOriginally posted by biimer327Itellä nyt toista talvea kitkat alla,en muista minkä merkkiset,mutta niissä on joku "timantti" rouhe siinä kumiseoksessa,ja ainakin viime talven pärjäsin mainiosti,en ollut kertaakaan pulassa.
Comment
-
-
Originally posted by janino jos ajattelee näin asian että parhaat mahdolliset kitkarenkaan ominaisuudet ja siihen nasta lisäksi, niin eiköhän nastarengas ole silloin varsinki sellaisiin olosuhteisiin paras jäätä on.F11 520dA xDrive -16
F30 320dA xDrive -13 (2019-2021)
E46 316ti -04 (2004-2008)
E21 315 -83 (2001-2002)
Comment
-
-
Originally posted by Scitsoitellä on ollu nokian hakkapeliitta Q ja nyt michelinin maxi icet ja voin sanoo että on varmasti paras rengas toi michelin millä oon ajanu, aivan uskomaton pito myös jäällä, ei mulla kyl oo tommosta kulumis ongelmaa ollu???
Hyvin nuo tuntuu toimivan ja pitävät niin lumella kuin mustalla jäälläkin. Kaveri kehui noita Maxeja, joten uskalsin ensimmäiset kitkat täksi talveksi laittaa, aiemmat talvet meni Hakkapeliitta 2:lla. Täytyy sanoa, että olin positiivisesti yllättynyt pitoon! Katsotaan muuttuuko mielipide talven aikana.540ia m-sport touring -98
Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan
Comment
-
-
Originally posted by HemiKun joskus heittää 360-piruetit ohitustilanteessa voi tuo "paremmat renkaat eteen" mielipide muuttuakkin...tai sitten kuolema korjaa.
Itse laitan paremmat renkaat eteen, en tosin jos toinen pari on kankailla ja toinen kuin uusi. Silloin pitää käydä kumiliikkeessä.
Mitä tulee renkaiden vertailuun täytyy sanoa että jos taho A on testannut renkaita B autossa C, se ei tarkoita että ne toimivat samoin D:n mielestä auto E:ssä. Kuten tiedämme, autoissa on eroja painojakauman, alustan ja vetotavan suhteen. Nämä ja 10^n muuta muuttujaa vaikuttavat kokonaisuuteen. Lisäksi vielä kuskin ajotavat ja mieltymykset.... :roll:2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by EskoOriginally posted by bmwe30touring5 vuotta ajanut kitkoilla ja eilen tuli ensimmäinen yllätys ,kun laitettiin uudet michelin maxi-icet alle. Ei mitään pitoa ja 30 kilsaa ajetuissa kitkoissa on pintaa enää 7mm. Pitäisiköhän se ruveta itsekin miettimään nastarengasta. Edelliset Hakkapeliitta Q oli kyllä loistavat ja yhden talven jälkeen kuin uudet.
Nyt on heitetty renkaille blizzak MZ-01 joiden pitäis olla jämäkämmät ja paremmat ajaa ku perus WS-50 blizzakit mut aika näyttää...toki löytyishän blizzakeista vielä nopeampiin autoihin suunniteltu malli LM-22 mutta ainakin itä-suomen piiriedustaja vakuutti, että ne on tehty keski-euroopan oloihin eikä niillä pääse mihinkään suomen talvessa...
mut tosiaan kitkat on ja pysyy 8)VW sharan 1,8T
e30 318i 4d -89 projekti
e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Mulla on nastarenkaat 185/65/15. Kyljessä lukee Master ja jotain muuta schaibaa. Entinen omistaja ostanut ne tähän autoon uutena viime talvena. Kattelin tarkemmin niitä kumeja asennellessa ja niissä luki, että "PINNOITETTU". Aattelin heti, että voi saatana. Täällä kävi tiet loskalla ja jäällä mutta sen jälkeen on ollu pelkkää asfalttia. Ajoin sitte eka kertaa motarilla niillä renkailla, siis kuivalla asfaltilla. Nostin vauhdin 120:iin ja sitte alko kakattaa. Ei jumalauta meinannu pysyä niillä kahdella kaistalla. Renkaiden rugot ilmeisesti ihan väsähtäneet, koska vaikka on madallettu ja jäykempi alusta niin tuntu niinku ois ajanu 70-luvun jenkillä. Pelottavat kumit. Tunsi, kun ne löllyy ja lelluu alla, vaikka paineet on ojeen mukaiset. Tähän asti oon ajanu vain laadukkailla ja uusilla tai suht. uusilla nastarenkailla ja ero on aivan käsittämätön. Kyllä normaali uudehkolla nastrenkaalla pystyy ajamaan ihan hyvin asfaltilla 120 ilman että pitää ohjata koko ajan ja auto vetelee ihan mihin sattuu ja millon sattuu.
Eli: Älkää kukaan koskaan edes harkitko pinnoitettujen renkaiden ostamista (vaikka tämän melkein jokainen tietääkin jo). Hengenvaarallisia kapistuksia!E61 525d LCI
Comment
-
-
Ei pinnoitettu ole mikään synonyymi paskalle. Minulla on 4-5 todella hyvää kokemusta uusiokumeista ja kaksi huonoa. Encoresta ja marixista vain hyvää ja joskus 10-vuotta sitten huonoa niistä missä luki VAIN pinnoitettu. Saksassa marixeilla ajellaan siinä missä muillakin. Joten ei nyt taas lähdetä yleistämään yhden kokemuksen perusteella jostain kotipinnoitetusta=leivotusta nuljuksesta. Jos pinnoitettu kumi tekee edellisen kuvaileman ilmiön on joku pinnaillut runkovikaisia tms. Ihan renkaan runkoon ne pinnataan, eikä pelkkä pinta aikaansaa ko.ilmiötä. Toisaalta monet nykyiset 205/65-15 "laatu" talvirenkailla ei uskalla e39:llä ajaa edes 100km/h ilman 3bar paineita.
Comment
-
-
Minun mielestäni nastarenkaat pitäisi kieltää lailla myös Suomessa. Jos ei kitkoilla matka etene, ketjut alle ja körökörökirkkoon. Veronmaksajien kakusta lohkeaa mukava siivu teiden kunnostuksiin kun keväisin päästään ihailemaan nastojen ruokahaluja. Vuoden kokemus CVC3:sta takana, ja hyvin niillä edettiin ilman sen suurempia ongelmia / vaaratilanteita. Päivän oli myös Hakkapeliitta 4:t alla; toki todella pitävät kaikissa olosuhteissa (paitsi vedessä/sohjossa), mutta aivan liian kovantuntuiset ja äänekkäät. Eivätkä sovi minun yhteiskunta-ajatteluun. Nuo CVC3:t puolestaan ovat hiljaisemmat kuin esim 225/40/18 SP9000 kesärenkaat. Eikä tarvitse toisia renkaita etsiä alle jos mielii lähteä talvella vaikkapa alpeille autolla.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Originally posted by Esko
Green Dieamond jäi tuulilasin talvirengas vertailussa pitämään perää kitkarengassarjassakin arvosanalla 6+ ku paras kitka sai 8+...ainoa alue missä se sijoittu kitkojen kärkipäähän oli kuiva ja märkä asfaltti...muuten haukkuhuivat lumi- ja jääolosuhteissa keskiverto kitkaakin huonommaksi renkaaksi, että se siitä sun pidosta :lol:
EDIT: Mutta kokemuksia itsellä ei ole, joten... :roll:
Comment
-
-
Originally posted by hate79Originally posted by Scitsoitellä on ollu nokian hakkapeliitta Q ja nyt michelinin maxi icet ja voin sanoo että on varmasti paras rengas toi michelin millä oon ajanu, aivan uskomaton pito myös jäällä, ei mulla kyl oo tommosta kulumis ongelmaa ollu???
Hyvin nuo tuntuu toimivan ja pitävät niin lumella kuin mustalla jäälläkin. Kaveri kehui noita Maxeja, joten uskalsin ensimmäiset kitkat täksi talveksi laittaa, aiemmat talvet meni Hakkapeliitta 2:lla. Täytyy sanoa, että olin positiivisesti yllättynyt pitoon! Katsotaan muuttuuko mielipide talven aikana.
Viime talveksi ostin noi Maxit ja ei ole pahaa sanottavaa,hyvä pito tuli mullekin yllätyksenä.Katsotaan nyt talven kuluessa,että kuinka noi pitää toisena talvena.
Comment
-
-
Originally posted by ZoMbiEOriginally posted by Esko
Green Dieamond jäi tuulilasin talvirengas vertailussa pitämään perää kitkarengassarjassakin arvosanalla 6+ ku paras kitka sai 8+...ainoa alue missä se sijoittu kitkojen kärkipäähän oli kuiva ja märkä asfaltti...muuten haukkuhuivat lumi- ja jääolosuhteissa keskiverto kitkaakin huonommaksi renkaaksi, että se siitä sun pidosta :lol:
EDIT: Mutta kokemuksia itsellä ei ole, joten... :roll:
Comment
-
Comment