Announcement

Collapse
No announcement yet.

vm87 320i Moottorin letkukytkennät?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TemeL
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 424
    • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

    vm87 320i Moottorin letkukytkennät?

    Onkkelma on kun omistaa suomennetunmalfamerin bemari-kirjan missä jakopäänremminvaihtokin neuvotaan tyylii... irroita koppa, löysää kiristinratas jo ota hihna pois :lol: oiskin noin helppoa.

    Eli kun ois tarvis tietää miten se alumiininen neljähaarainen alipaine/vesiletku hässäkkä kytkettiin... ja mitä pirun virkaa sillä imusarja takapuolella olevalla hana/ventiili äpöstuksellä on... toinen letku menee putsariin.. mutta mihin toinen? ilmeisesti sinne neljä haaraiseen?..

    oli letkut murusina.. eikä tullut konetta irroittaessa paljon katottua mihin mikäkin tulee...

    mitenhän lie vedän sitten minkäkin lerssin.. kun turboa alan paikalleen laittamaan...

    ----------------


    M20B20 ahdistusta
  • nemesis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 617
    • kymenlaakso

    #2
    helpottas kovasti kun kertoisit vähän rauhallisemmin ensin mistä on kyse, eli mitä olet tekemässä, ja mitä asioita et tiedä.

    nyt on vähän epäselvää että onko sinulla sähköjohdot vai vesiletkut sekaisin vai mitenkäkö?

    eihän herneitä :?:
    E30 kesä-autona

    Comment

    • TemeL
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 424
      • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

      #3
      ""Eli kun ois tarvis tietää miten se alumiininen neljähaarainen alipaine/vesiletku hässäkkä kytkettiin... ""
      Voikohan tuota tuon rauhallisemmin sanoa
      ----------------


      M20B20 ahdistusta

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Originally posted by TemeL
        ""Eli kun ois tarvis tietää miten se alumiininen neljähaarainen alipaine/vesiletku hässäkkä kytkettiin... ""
        Voikohan tuota tuon rauhallisemmin sanoa
        Eli lisäilmaluisti... Toisesta päästä menee vesiletkut ja toisesta päästä ilmaletkut. Ilmaletkujen on tarkoitus päästää ilmaa kaasuläpän ohi kun moottori on kylmä ja luisti auki. Netti ETK ei näy olevan vedossa joten sieltä ei tähän hätään voi linkittää sinulle kuvia. Pitää ottaa shotteja tavallisesta etkasta mikäli tarve vaatii.

        Henski

        Comment

        • TemeL
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 424
          • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

          #5
          kiitosta! Ne kuvat kyllä kertos paljon...
          Mulla on tämä L-jetronic ja imusarjan takaosassa on myös jonkinlainen venttiili mistä lähtee ilmeisesti putki ilmanputsariin ja sinne lisäilmamuistiin?
          tässä autossa se on rikki ja siihen oli viritetty tavallisen vesiputken pallosulkuventtiili



          vielä on sen verran tuo turbon asennus tietous hukassa.. että pitänee udella..
          tuleeko tuohon lisäilmamuistiin ja sytytyksen alipaine säätöön minkälaisia muutoksia kun turbo asennetaan?
          toimiskohan kun laittas vain sytyn myöhäselle ja tukko alipainesäätäjän.. pilliin... vai pitääkö tosiaan jonkun turbon alipainesäätäjä hommata... vai meneekö pilkun viilaamiseksi...

          huohotin kaasuläpänvierestä tukitaan ja venakopan huohotusreikään putki koneen kylkeä alas....... ja ilmeisesti ilmamäärän mittari systeemi tulee paine puolelle... mutta sitä piti jotenkin vahvistaa.. vai tarvinneeko pikkupaineilla 0,5-0,7 ??

          nuo jutut on vielä epäselviä :roll:
          ----------------


          M20B20 ahdistusta

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Olisko tämä kuva?
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎