Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vedet karkaa jonnekin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bember
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 479
    • Kirkkonummi

    Vedet karkaa jonnekin

    E32 M30B30. Eli vedet häviää jonnekin ja tutkittiin verstaalla pari tuntia, eikä löydetty vuotoa, mutta huomattiin sellainen ilmiö, että kun nostaa kierrokset yli 2500r/min niin termarin vasemmalta puolelta alas menevä paksu vesiletku "kuristuu" ja menee lyttyyn imusta! Tarkoittaako että silloin imee koneeseen vedet ja kansi palanut? Onko automaattisesti oiottava kansi jos pahvi vaihdetaan?
    Öljykorkki ei ole kermainen.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    Originally posted by bember View Post
    E32 M30B30. Eli vedet häviää jonnekin ja tutkittiin verstaalla pari tuntia, eikä löydetty vuotoa, mutta huomattiin sellainen ilmiö, että kun nostaa kierrokset yli 2500r/min niin termarin vasemmalta puolelta alas menevä paksu vesiletku "kuristuu" ja menee lyttyyn imusta! Tarkoittaako että silloin imee koneeseen vedet ja kansi palanut? Onko automaattisesti oiottava kansi jos pahvi vaihdetaan?
    Öljykorkki ei ole kermainen.
    Juuh, kansi oikaisuun jos irti päästät.

    Onko mitään muita oireita ilmaantunut?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • bember
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 479
      • Kirkkonummi

      #3
      joo, aikaisemmin ei koskaan ole joutunut sahaamaan käyntiin sitä mutta nyt parikertaa aamulla jopa kymmenen sekuntia. Vika ilmeni näitten pakkasten alettua niin että lämpö nousi punaisen tuntumaan mistä sen sai laskemaan kovalla kiihdytyksellä eli nostamalla kierroksia, sillä tippui normaaliksi noin puoleksi minuutiksi ja sitten sama uudelleen. Ajon lopuksi kuitenkin herjas "Kühlwasserstand" ja joutui lisäämään glykoa (-40). Aion vielä kokeilla termarin vaihtoa, kun on sellainen ajatus että jos syylari olis vajaa ja sen takia termarin auettua imee tyhjää ja "kuristaa" vesiletkun.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        #4
        Minusta tuntuisi ihan siltä että autossa on alunperin jäätynyt nesteet. Jos kerran kovemman pakkasen aikaan tullut tuollainen ongelma.

        Koitas katsoa vielä että on nesteet kondiksessa ja riittävästi eikä ole ilmaa järjestelmässä. Jos sittenkin nostaa lämmöt niin jotain on sitten tosiaan jo vialla.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • bember
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 479
          • Kirkkonummi

          #5
          ilmattiin ja lisättiin nesteet pari kertaa eilen mutta hävisivät aina. Tänään sitten vielä kerran ja ajelin niin ettei kierrokset nousseet yli 2000r/min ja pysyivät sitten.Kuitenkin kun olin tilannut termarin ja ajan niin se vaihdettiin äsken jonka jälkeen ajoin 15km ja kierrokset alle 2K niin kaikki hyvin, saas nähdä huomen aamulla jos vielä tuo 2K pätee, sitt pitäisi varmaan vielä kokeilla nostaa kierroksia ja nähdä toistuuko tuo vesien häviäminen, niin sitten kait pahvi on palanut..

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16344
            • Leppävirta

            #6
            Noh, kylläpä kai sen huomaa jos nesteet häviää, meneekö öljyn sekaan. Tai vaikka huomenna startatessa, pitääkö kone kovaa meteliä..? Itsellä teki noin kun 535 pahvi meni, laski nesteet suoraan männän päälle. Meteliä syntyy kun mäntä koittaa sen veden siirtää tieltään. Jos on huomenna tuo tulos niin et sitten aja enempää. Hinaus jonnekkin missä rempan tekee.

            Mutta voi olla että säästyt säikähdykselläkin.

            Edit: Onkos vesipumppua vaihdettu milloin?
            Last edited by Haju69; 17-02-2011, 16:16.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • bember
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 479
              • Kirkkonummi

              #7
              tänään aamulla ei meinannut kännistyä, sahasi ainakin 10 sekuntia ja vasta kun annoin kaasua lähti pötpöttäen käyntiin ja pakokaasut "haisi pahalle", mutta kävi sitten ihan nätisti. Ajoin15km ja kun sammutin niin herjas "Kühlwasserstand". Mutta mutta, löytyi vuoto.Tiputtaa tipan joka kolmas sekunti syylärin vasemmasta alakulmasta, mutten löydä kohtaa.
              Yksi saattaa olla sellainen hydrauliletkun näköinen joka yhdistyy metalliputkeen ja se liitos on puristettu. Noita on kaksi vierekkäin ja toinen on metalliosaltaan puhdas kun toin on jonkin litkun peitossa. Voiko tollaista puriste liitosta puristaa tiiviimmäksi? Jos kattois tulpat niin onko vettä imevän sylinterin tulppa aivan puhdas vai millä lailla erottuu?

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16344
                • Leppävirta

                #8
                Originally posted by bember View Post
                tänään aamulla ei meinannut kännistyä, sahasi ainakin 10 sekuntia ja vasta kun annoin kaasua lähti pötpöttäen käyntiin ja pakokaasut "haisi pahalle", mutta kävi sitten ihan nätisti. Ajoin15km ja kun sammutin niin herjas "Kühlwasserstand". Mutta mutta, löytyi vuoto.Tiputtaa tipan joka kolmas sekunti syylärin vasemmasta alakulmasta, mutten löydä kohtaa.
                Yksi saattaa olla sellainen hydrauliletkun näköinen joka yhdistyy metalliputkeen ja se liitos on puristettu. Noita on kaksi vierekkäin ja toinen on metalliosaltaan puhdas kun toin on jonkin litkun peitossa. Voiko tollaista puriste liitosta puristaa tiiviimmäksi? Jos kattois tulpat niin onko vettä imevän sylinterin tulppa aivan puhdas vai millä lailla erottuu?
                Pötpöttäen? Eli tavallaan vajailla pytyilläkö?

                Pelkään että pahvin vaihto edessä.

                Hydrauliletkun näköisiä letkuja ei pitäisi liittyä jäähdytin järjestelmään.

                Ohjaustehostimen letkuja oisko..? Nekin voi olla visvassa jos liitokset fuskaa.

                Epäilisin että syyläri on porsinut ja sitä kautta muut vaivat nyt tullut tuohon jäähdytinjärjestelmään liittyen.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • bember
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 479
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  kannen tiiviste vaihdettu, ei oiottu, ja nyt toimii.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎