Announcement

Collapse
No announcement yet.

katsastus asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #16
    Originally posted by micke_ View Post
    Jos M5:seen voi verrata niin 343hv. Mutta mites tämä 7kg/Kw sääntö:think
    En usko että hyväksyyvät vertailukohteeksi M5:sen, taitaa olla sama juttu kuin esim E30 M3:sen kanssa. 535i mallisarjan tehokkain?

    Edit: Joskus muistaakseni haaveilinkin tuosta M60B40 koneesta E28:sin pellin alle, mutta tehoraja tais tulla vastaan (211hv+20%). Entäs omavalmiste koneena leimaaminen?
    Last edited by zeneg; 21-02-2011, 18:53.

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      #17
      Originally posted by zeneg View Post
      Edit: Joskus muistaakseni haaveilinkin tuosta M60B40 koneesta E28:sin pellin alle, mutta tehoraja tais tulla vastaan (211hv+20%). Entäs omavalmiste koneena leimaaminen?
      Bingo. Vaihtoi koneeseen sitten kannet, kampiakselin tai ehkä jopa imu-/pakosarjan on kyseessä potentiaalinen omavalmistemoottori, joissa muistaakseni '87 tai vanhempaan riittää pelkkä päästörajojen alittaminen katsastuksessa, sitä uudempien toimitaan kuten turbosovelluksissakin, eli katti putkeen ja homma ok. Vähäpäästöisissä vastassa on tutut ongelmat. Penkkilappu leimalle toki kaiken ikäisissä.
      Last edited by r.w.; 21-02-2011, 19:05.
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • henka
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2011
        • 251
        • inkoo

        #18
        Originally posted by r.w. View Post
        Bingo. Vaihtoi koneeseen sitten kannet, kampiakselin tai ehkä jopa imu-/pakosarjan on kyseessä potentiaalinen omavalmistemoottori, joissa muistaakseni '87 tai vanhempaan riittää pelkkä päästörajojen alittaminen katsastuksessa, sitä uudempien toimitaan kuten turbosovelluksissakin, eli katti putkeen ja homma ok. Vähäpäästöisissä vastassa on tutut ongelmat. Penkkilappu leimalle toki kaiken ikäisissä.
        on nytkin laillinen s38b36 moottorilla (315hv).. jos olen ymmärtänyt oikein niin tällä autolla pitäis olla tehorajattomat paperit?
        F30 LCI 330d M-sport -16

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          #19
          Originally posted by henka View Post
          on nytkin laillinen s38b36 moottorilla (315hv).. jos olen ymmärtänyt oikein niin tällä autolla pitäis olla tehorajattomat paperit?
          Mitä on käytetty vertailukohteena? Ja en ihan heti niele tuota että ois saatu tehorajattomat paperit, mutta saattaahan tuo olla silleenki. Kysy konttorilta/trafilta onko tehorajaton?

          Comment

          • r.w.
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2510
            • Länsirannikko

            #20
            Originally posted by henka View Post
            on nytkin laillinen s38b36 moottorilla (315hv).. jos olen ymmärtänyt oikein niin tällä autolla pitäis olla tehorajattomat paperit?
            Ei se noin toimi. Vaikka nyt lukisi tehojen kohdalla 315hv tai A ja koneen iskutilavuus olisi ihan mitä tahansa, niin mikäli jotain menet muuttamaan ja muutoskatsastamaan, toimitaan nykypykälien mukaan ja lasketaan sallittu teho ja tilavuus tuttuun tapaan vertailumallin perusteella, sekä tietysti muutosprosentit kokonaisuudessaan nykykäytännön mukaan.

            Noita tehorajattomia/prosentittomia koreja on olemassa tasan siitä syystä, että kun ne autot on joskus menneisyydessä leimattu, oli käytäntö vielä, että muutosprosentit ajan myötä nollaantuivat, tehot olivat sitä mitä ilmoitettiin/varmuudella tiedettiin ja jos ei tiedetty, ei ollut mitään mitä otteeseen kirjata. Kun laki ja käytännöt muuttuvat, ei kertaalleen hyväksytyistä autoista voi tehdä laittomia, tai mitään prosentteja takautuvasti lisäillä. Tämä tosin pätee vain ja ainoastaan niin kauan, kun auton kokoonpano pysyy samana.

            edit: Eli pähkinänkuoressa: viritä tappiin saakka vaparina, jonkun kysyessä se on aina ollut noin, polta kumia kaupungilla ja retostele huikealla penkkilapulla ja alhaisella tehopainosuhteella ilman pelkoa. Jos muutoskatsastukseen erehdyt, kohdellaan autoa nykypykälien mukaan kuin mitä tahansa vastaavaa.
            Last edited by r.w.; 21-02-2011, 22:05.
            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

            Comment

            • henka
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2011
              • 251
              • inkoo

              #21
              ok. voihan sitä kuitenkin käydä katsastuskonttorilla kysymässä
              F30 LCI 330d M-sport -16

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                #22
                Originally posted by henka View Post
                ok. voihan sitä kuitenkin käydä katsastuskonttorilla kysymässä
                Voi toki, mutta saman vastauksen ne antaa. En muutenkaan lähtisi hirveästi tollaista autoa muuttamaan, sulla on siinä kullan arvoiset paperit ja paras kone mitä BMW on koskaan tehnyt.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎