Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasumittauksista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupevu
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 10

    Pakokaasumittauksista

    Mikähän lie syynä, että E34 vm-94 HC-arvo tyhjäkäynnillä oli 251 ja normaalikäynnillä 55? Seuraus oli tietenkin hylkäys :( . Mittarilukema!! 214 000. Voiko vuotavat venttiilin ohjurikumit teettää moista? Muita hyviä syitä?
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Venttiiliohjaimien kumit eivät saa tuollaista aikaan. Monesti ollut todistamassa sinistä savua joutokäynnillä pukkaavien autojen mittausta(mm. eräs Audi UR Quattro jossa oli HC 100 ppm) joissa ei ole ollut ongelmia rajojen kanssa.

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Sanoisin että katalysaattori ei ole ollut tarpeeksi lämmin.

      Comment

      • Fabsu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1754

        #4
        Eli kone vaan kuumaksi ja uusintamittaukseen. Käy jossain pikkupajalla uusintamittauksessa, niin tulee vähän halvemmaksi. Jossei tolla polettamisellakaan mene rajoihin, niin sitten ei muuta kuin auto vikatesteriin ja etsimään vikaa. (lambda tai katti)
        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
        e30 318i -88

        Comment

        • sqxo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 902
          • no man's land

          #5
          HC = hiilivetyä = BENSAA!

          Eli bensaa tulee "läpi", kaikki ei pala. Voihan se johtua myös esim. huonosta sytytyksestä, ts. paskat tulpat/tulpanjohdot/joku muu sytkän osa..? Näitäkin kannattaa tutkia jos lämmittelyajot ei auta. :juo

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #6
            Joo eli ne perinteiset: tulpat ja imuvuodot.

            Tuskimpa oli katti kylmä jos kierroksilla kuitenkin ok.
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • hawkki
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 458
              • Vuosaari

              #7
              imuvuoto sanoisin mä.

              Comment

              • steenman
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 86

                #8
                mulla sama ongelma.
                Maahantuoja väittää että Catti ja Lambda...
                uusittiin bemuosassa (käytetty Cat ja tarvike lambda, koska sanoivat että menee arvoihin!)... Eipä menny. Uudet tukimukset hoisi maahanhtuoja (350€) Ja ongelma on että auton katsastus ollut ummessa jo vähän aikaa.
                Täytyy kohta ottaa lakimiehet tai kuluttajan virasto asiaa hoitamaan.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  ...saahan niitä katteja vaihdella vaikka maailman tappiin jos HC:t nyt on vähän korkealla???

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #10
                    Itsellä oli aivan julmetun korkea HC arvo M20B20 L-Jetti koneella joka korjaantui uusilla tulpilla, virranjakajan kannella sekä pyörijällä & sytytyksen kohdalleen säätämisellä. Kaikkea muuta tietty kokeiltiin mutta ei mitään vaikutusta. Ja sitten viimeisenä tuo sytytyksen lampulla säätäminen korvakuulon sijaan.

                    Tietty ne imuvuodot kuntoon ja ilmeisesti mahdolliset ohivirtaukset sylinterien välillä voisi kanssa aiheuttaa moista?

                    Lisätääs nyt pahoittelut teille kun motroniccien kanssa pelaillaan.

                    Comment

                    • steenman
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2004
                      • 86

                      #11
                      Ärsyttää vitusd. Ei haluaisi olla kummankaan lafkan kanssa tekemisissä.

                      Comment

                      • blackrabbit
                        Moderator
                        • Nov 2003
                        • 4854
                        • Espoo

                        #12
                        Minulla oli sama ongelma vm. 93 M50B25:ssä.Syynä hidas lambda ja kulunut ilmamassamittari. ST Motorissa saatiin kuitenkin säädettyä kuntoon, vaikkakin suosittelivat osien vaihtamista jossakin vaiheessa. Sen mitä päästötuloksia katselin, niin kierroksilla HC oli noussut alkuperäisestä mutta pysynyt silti rajoissa.

                        Ennen siis toimi kierroksilla oikein ja tyhjäkäynnillä huonosti, nyt ollaan koko ajan jossakin siellä välimaastossa. Ja osa tehoista tuntuu kuitenkin kadonneen tuon säädön jälkeen (ilmeisesti ennen kävi kierroksilla paremmalla seossuhteella), eli kai se joskus pitäisi uudet osat ostaa, mutta ovat vain todella kalliita mahdolliseen hyötyyn nähden.

                        Myös minulle ehdoteltiin sytysjärjestelmän (tulpat, tulpanjohdot, puolat)tarkistamista (katsastusmies & oma päättely), katalysaattorin vaihtoa (Laakkonen), jne, mutta syy oli ihan muualla. Todella kuumalla katalysaattorilla meni muuten kertaallen läpi katsastuksesta, mutta sehän ei kuitenkaan poistanut ongelman aiheuttajaa ja niinpä kävin ennen seuraavaa vuotta korjauttamassa tuon ongelman.
                        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                        E34 525i

                        Comment

                        • steenman
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2004
                          • 86

                          #13
                          ST motor on missä?
                          Katsastusmies, Tapiolan Esso ja Bemu sanovat kaikki että vika on jossain muualla.
                          Olarinluoma sanoo kalliiden tutkimusten jälkeen, josta ei tule mitään mittaustuloksia että he toimivat ohjeiden mukaan.

                          Mutta vikaa eivät saa selville.
                          "Kat on vajaatehoinen" on heidän määritelmänsä.

                          Ongelman täytyy olla muualla, koska muuten arvot ovat kohdallaan, ainoastaan joutokäynti tyrkkää arvot kohta 300.

                          Kuulostaa tutulta noi selitykset jotka olet saanut.

                          /s

                          Comment

                          • steenman
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2004
                            • 86

                            #14
                            Tulpat vaihdoin vuosi sitten, ja johdot näyttävät oikein terveiltä.
                            Voiskohan suutin vuotaa tai jotain.
                            Vein auton ST motoriin ja katson mitä sanovat.
                            Taidan saada jotain mittaustuloksia sieltä.

                            Kyllä harmitta tuo maahantuojan asenne ja se etteivät neljän tunnin jälkeen saa selville mikä vikana.
                            Eihän kaikkiin ongelmiin voi vastauksena olla Katin vaihto?
                            Kehtaavat vielä pyytää mitään tuloksia näyttämättä 350€ euroa lausunnosta joka ei todennäköisesti pidä paikkaansa.

                            Millähän perusteilla sinne pääsee töihin?

                            Respassa ainakin olevat kaksi kikattavaa likkaa taitavat ainakin olla jonkun pomon sukulaisia.

                            Katsotaan miten tämä menee.
                            Ja perun kaikki sanani ja korjaan asenteeni jos osoittautuu että maahantuoja on oikeassa.

                            Comment

                            • steenman
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2004
                              • 86

                              #15
                              ST Motors korjasi ongelman.

                              Sain sieltä kunnon printit ja tiedot auton moottorista.

                              Veljekset Laakkonen pitäisi haastaa oikeuteen.

                              Katson mitä teen tässä asiassa, ja laitan tästä tapaukssta oman thredin tänne.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎