Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasa onkelmia ja mahd palkkio ehjääjälle 730d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Crusader
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 19

    Kasa onkelmia ja mahd palkkio ehjääjälle 730d

    Juu on nyt bemu talvella joutunut kovia kokemaan kaikin puolin.. Esim. puskuri on edestä palasina.. tarttis uus löytää (jos jollain olis ni saa tarjota väri on tommonen tumman sininen / musta metalliväri).

    Muita onkelmia

    1. Kattoluukun on joku pälli vetäny sialla kiinni vaikka mekanismi tuntuis toimivan eli siihen tarttis tiviste saada ja viel osata laittaa paikalleenkin..

    2. Takaovenkahva irtosi yhtäkkiä siis se vaan "tipahti" paikaltaan (ulkopuolelta) ehkä mennyt vettä väliin ja jää irrotti sen.. Miten saan sen takaisin ? ? onko se jotenkin naksauttamalla vai mikä hemmetin sydeemi siinä on?

    3. Lämpötila anturi heittelee lukemia ihan miten sattuu (siis tuo ulkolämpötila anturi) vaikuttaa sisätilojen lämmityksen säätöön melko ikävästi.

    Sitten semmonen kysymys vielä lootaan liittyen..
    Eli onko mahdollista .. Minulta puhkesi rengas ja laitoin vararenkaan toisen eturenkaan tilalle, rengas on vähän eri kokoluokkaa ja sen vaihdon jälkeen alkoi tapahtua kummia, luistonesto vilkuttelee ja oikuttelee, vaihdelaatikko ei vaihda vaihteita ennen kuin vasta ihan tappi kierroksilla (niin kutsutulla manuaali puolella kuitenkin vaihto onnistuu ihan normaalisti) ja lisäksi ABS:n valo syttyy kun ajaa vähän isompaa nopeutta vähän matkaa.. Voiko tämä kaikki johtua renkaasta vai onko voinut käydä niin hyvä tuuri, että nuo kaikki on hajonnut samaan aikaan kun rengas ? (vaihdan toki kohta kun saan niin uuden renkaan mutta kiinnostais silti jo tietää)

    Tulen varmaan editoimaan tähän lisääkin ongelmia kun niitä mieleen juolahtaa ja jos joku on satakunnassa päin kova bemuja laittelemaan niin voisin jollekin ehjääjälle hyvittää korvauksen kun vähän laittelis autoo kesä kuosiin sieltä täältä..
  • Rikke
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 579
    • Paimio

    #2
    Nämä nyt on vähän arvauksia, mutta jos jotain apua olisi:

    3. Lämpötila-anturin johdot on varmaan hapettuneet, jos näyttää että olisi pirusti pakkasta niin ne kannattaa tarkistaa, anturi löytyy varmaankin etupuskurin tienoilta?

    4. Käsittääkseni tuo johtuu renkaiden halkaisijan eroista, abs ja luistonesto molemmat kun tarkkailevat mielestäni eroja pyörimisnopeudessa?

    Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
    Nyk. VW Golf '00
    Nyk. VW Golf '95
    Historiaa:x17 BMW +Muuta

    Comment

    • Crusader
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 19

      #3
      Originally posted by Rikke View Post
      Nämä nyt on vähän arvauksia, mutta jos jotain apua olisi:

      3. Lämpötila-anturin johdot on varmaan hapettuneet, jos näyttää että olisi pirusti pakkasta niin ne kannattaa tarkistaa, anturi löytyy varmaankin etupuskurin tienoilta?

      4. Käsittääkseni tuo johtuu renkaiden halkaisijan eroista, abs ja luistonesto molemmat kun tarkkailevat mielestäni eroja pyörimisnopeudessa?
      kiitti...
      3. Lämpötila vaan tuppaa meneen silleen, että aluks voi näyttää paljoki pakkasta mutta sitten se alkaa nouseen melko nopeeta tahtia ja loppuu johonki 49,5 astetta plussaa siittä ei sitte laskekaan mihinkään...

      4. tuo vois kyl pitää kutinsa mutta entäs se vaihteisto ??

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        #4
        Originally posted by Crusader View Post
        kiitti...
        3. Lämpötila vaan tuppaa meneen silleen, että aluks voi näyttää paljoki pakkasta mutta sitten se alkaa nouseen melko nopeeta tahtia ja loppuu johonki 49,5 astetta plussaa siittä ei sitte laskekaan mihinkään...

        4. tuo vois kyl pitää kutinsa mutta entäs se vaihteisto ??
        Lämpöanturi vaihtoon, tai tarkista ainakin paikka ettei mikään lämmitä sitä, kyseessähän on käytännössä vain ntc tai ptc vastus.

        Vaihteisto-ongelmat selittyvät myös vararenkaalla, eli korjauta vaan rengas ja taas toimii.

        Kattoluukun tiiviste marmoritiskiltä.

        Etupuskurin tapauksessa tarkasta väritiedosta ei haittaa ole.
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          #5
          Originally posted by Crusader View Post
          mutta entäs se vaihteisto ??
          Autosi vaihteisto toimii aivan oikein tuossa varapyörä tilanteessa. Vaihda kehänopeudeltaan samanlaiset renkaat joka nurkkaan, lodjun käytös vakiintuu.
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • Crusader
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 19

            #6
            Originally posted by schwarze View Post
            Autosi vaihteisto toimii aivan oikein tuossa varapyörä tilanteessa. Vaihda kehänopeudeltaan samanlaiset renkaat joka nurkkaan, lodjun käytös vakiintuu.
            Kiitos huojentavasta tiedosta ...

            joo kattoluukun tivisteen saa marmoritiskilta mutta sen asentaminen voikin olla eri juttu... Edelleen kiehuttaa tuo oven kahva mikä roikkuu kivasti valon johdon varassa...

            Etupuskimen tarkkaa väritietoa en senkään takia laittanut, että saahan sen värjättyä vaikka olis ruskee kunhan vaan joku olis

            Sitten hokasin tuossa äsken ajellessa, että olihan tuossa vielä sekin kun nokkapellin ja ikkunan väliin oli jäätynyt köntti lunta ja sen seurauksena apparin puolen pyyhin jumiin ja sen jälkeen se onkin ollut toimintakyvytön. liikkuu käsin liikuteltaessa mutta ei viiksestä...

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Auto on vissii E65??
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Crusader
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 19

                #8
                Originally posted by Dunky View Post
                Auto on vissii E65??
                Käsittääkseni kyllä e38

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  1. http://www.bentleypublishers.com/bmw...ir-manual.html tai BMW TIS löytyy ohjeita. Molemmat voi löytää myös netistä. Varaudu siihen että tiivisteen lisäksi voit tarvita myös mekaanisia osia (jotain voi olla rikki mekanismissa).

                  2. lieneeköhän osa 19 http://www.realoem.com/bmw/showparts...31&hg=41&fg=45
                  vaurioitunut?

                  Comment

                  • Crusader
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 19

                    #10
                    Originally posted by WSE1 View Post
                    1. http://www.bentleypublishers.com/bmw...ir-manual.html tai BMW TIS löytyy ohjeita. Molemmat voi löytää myös netistä. Varaudu siihen että tiivisteen lisäksi voit tarvita myös mekaanisia osia (jotain voi olla rikki mekanismissa).

                    2. lieneeköhän osa 19 http://www.realoem.com/bmw/showparts...31&hg=41&fg=45
                    vaurioitunut?
                    1. Jees tarttee kattoo nätti kevät päivä kun alkaa räplään niin saa vaikka luuku auki haettuu varaosii jos tarve... (luukku kyllä yrittää liikuskella mutta sika ei anna periks...

                    2. Voishan tuo käydä järkeen... ei liene kuitenkaan mahdollista purkaa tuota tsydeemiä ilman repimättä ovipahvii... Ja ne on kans aina semmosia, että kun kerran irrottaa niin vainaa on (rupee repsottaan jostain jne.)

                    Nyt ei paljoo oo jäljellä muutakun osia kasa tarttis saada ja tuo pyyhin homma vähä on auki ...

                    BTW: käyks tohon lämpö anturiks siis käytännös mikä vaan ptc / ntc anturi ? (siellä näemmä onkin joku perus lämpömittarin anturi mut kyl sekin on toiminut) ja eikös se tartte "koteloida" jotenkin ?

                    Comment

                    • Jolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2556
                      • Virolahti

                      #11
                      Originally posted by Crusader View Post
                      BTW: käyks tohon lämpö anturiks siis käytännös mikä vaan ptc / ntc anturi ? (siellä näemmä onkin joku perus lämpömittarin anturi mut kyl sekin on toiminut) ja eikös se tartte "koteloida" jotenkin ?
                      Periaatteessa käy, pitäisi tietää vaan miten vastusarvo muuttuu suhteessa lämpötilaan, sekä koteloida se oikein.

                      Alkuperäinen anturi maksaa n.40eur.
                      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                      PM tavoittaa, puhelimella ei.

                      Comment

                      • ilzzu
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2010
                        • 51
                        • wärriö

                        #12
                        pyyhkiässä lienee sama vika kuin minulla oli eilen e34 eli kiristys pultti löystynyt niin että pyöri akseliltaan..
                        "mä en lähde ollenkaan spekuloimaan sitä, että syökö bensaa se mootori vai auto"

                        Comment

                        • O.J
                          Bimmer Rookie
                          • May 2007
                          • 66
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Crusader View Post

                          1. Kattoluukun on joku pälli vetäny sialla kiinni vaikka mekanismi tuntuis toimivan eli siihen tarttis tiviste saada ja viel osata laittaa paikalleenkin..

                          2. Takaovenkahva irtosi yhtäkkiä siis se vaan "tipahti" paikaltaan (ulkopuolelta) ehkä mennyt vettä väliin ja jää irrotti sen.. Miten saan sen takaisin ? ? onko se jotenkin naksauttamalla vai mikä hemmetin sydeemi siinä on?
                          Jouduin itse jumppaamaan oman e38:n kattoluukun kanssa n. vuosi takaperin ja siihen ei kyllä pelkkä tiivisteen vaihto auttanut eli kannattaa tarkistaa samalla onko muutakin rikki, kun sen irroittaa. Joku syy siihenkin on varmasti ollut, että sitä on yritetty tilkitä. Mulla oli kattoluukun moottorin virtapiuha irroitettu ja kun työnsin sen paikalleen niin luukku lähti kyllä liikkumaan sillä seurauksella että kiinni sitä ei enään saanut. Osat eivät tuohon onneksi ole kovin kalliita, tiiviste muistaakseni kallein n. 65€.

                          Kahvasta sen verran, että itselläni murtui kuskinoven kahva n. kuukausi takaperin ja tilasin uuden, mutta pelkällä kahvan vaihdolla ei siitäkään selvinnyt vaan se kahvan kehys oli löystynyt ja uuden kahvan asennuksen jälkeen ovi ei ulkopuolelta kuitenkaan auennut. Sullakin on ilmeisesti tuo kahva murtunut, koska en oikein käsitä miten se pääsisi vain putoamaan, kun osa kahvasta tulee oven sisälle...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎