Olen tuossa ihmetelly tuota autoni kulutusta, en liiemmin huudattele ja ajelen muutenkin normaalisti, mutta en ole päässy alle 10 litran kulutuksella, menee jopa ylikin. Ajotietokone kyllä näyttää jotain 7.5 litran keskikulutusta, mutta kun tripillä olen noita katellu, niin ei tahdo 10 litraa piisata. Öljyn sekaan ei ainakaan aine mene, kun ei lisäänny, mutta olisko jotain muuta esim. maf? Auto pelaa muuten kuin kello, lähtee käyntiin kylmällä(-20) ja vetää tasaisesti. Vikakooditkin olen katellu, eikä sieltä ainakaan mitään ole löytyny.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330da farmari -00 kulutuksesta
Collapse
X
-
Ainakin seuraavat seikat vaikuttavat kulutukseen: Moottorin lämpötila, termostaatit varmasti kunnossa? (lämpömittari on vain "viitteellinen"). Rengaskoko ja paineet, millaiset? Vierintäkehä oikea nopeusmittarin / matkamittarin virheen vuoksi vääristää myös kulutusta jos mittailee kilometri / trippimittarilla. Onko kattotelineet, suksiboksia tms? Auton kuormaus, rontti täynnä tavaraa jne? Jarrut varsinkin satulat liikkuvat herkästi ei saa jumittaa tai laahata yhtään. Ja ylipäätään moottori ja laatikko kunnossa eikä mitään häiriökoodeja muistissa? Ja kaasujalan raskaus kuitenkin vaikuttaa eniten tuohon kulutukseen
-
-
Kokemuksesta voin kertoa että kun termarit on jumissa kulutus on aika huikealla tasolla. Omassa oli moottorin lämmöt max. n.60 ja kulutus kaupunkiajossa rapsakat 14,5L/100km
Termareiden vaihdon jälkeen lämmöt nousi kohdilleen ja kulutus tipahti sellaset 5-6L ns. normaalilukemille
Tarkasta siis ensin tuo moottorin käyntilämpötila
Comment
-
-
Tuon päätermostaatin ostinkin jo(en ole viä vaihtanu), kun ei tahdo oikein lämmetä, tai kyllä lämpiää, mutta kestää aika kauan. Egr termostaattia täs ei ole, vaikka foorumilta olen lukenu, että automaateissa se olisi! Pitää yrittää viikonloppuna vaihtaa toi termari ja katsoa, mitä vaikuttaa kulutukseen.
Comment
-
-
No niin, nyt on sitten termari vaihdettu. Ja termostaatin irroituksen jälkeen paljastui yllätys, ei ollut koko termostaattia, vain kotelo :(. Kotelosta sisältä oli ainakin toinen termarin kiinnityskorva poikki, oliko katkennu tai katkaistu, en tiedä, mutta termari oli ainakin poistettu. Syytä en termarin poistolle tiedä! Ja sitten uusi termostaatti paikalle ja käyntiin. Kauhulla odottelin, että liekö sylinterikansi paskana, kun termari oli poissa, mutta ei mitään hälyttävää tapahtunu. No ei muuta ku paisuntasäiliön korkki paikalle ja paanalle. Lämmöt nousi pystyasentoon jo aikas pienen ajon jälkeen ja pysyi siinä koko ajan. Nyt tulee kapiiniin niin kuumaa, ettei ole koskaan tullu viä mun aikana. No sit ajelin kotia ja katoin viä nesteet, ei ainakaan painetta ole jäähdyttimessä ja nestettäkin oli, joten vissiin turhaan säikähdin. Ajelin sit 60km lenkin rempan päätteeksi, kaikki näyttäis olevan normaalisti, lämmöt ok ja tuntuis, ettei polttoainemittarikaan pahemmin laskenu tuolla matkalla, joten varmasti toi kulutuskin on laskenu normitasolle. Mut viäkin ihmettelen tota termostaatin poistoa, kuka on tehny ja miksi!!
Comment
-
-
Originally posted by janneyliranta View PostMut viäkin ihmettelen tota termostaatin poistoa, kuka on tehny ja miksi!!
Comment
-
Comment