Onnistuukohan tuollaisen "rättikaton" maalaus/värjäys millään. Mielessä pyörinyt että mitenköhän jokuin vinyyli maali tai muu vastaava pysyisi sateessa ja auringossa.. Jos jollain olisi jotain tietoa tai kokemusta asiasta olisi mukava kuulla kiitokset jo etukäteen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Cabrioletin katon maalaus??
Collapse
X
-
En ole kokeillut, mutta pieni varoituksen sana. Jos kattoa on hoidettu, niin katon hoito tai kyllästeaineet sisältävät olikohan nyt teflonia. Voi asettaa haasteita maalin pysymiselle.
Vaikka maalin saisikin pysymään, tulisi sen kestää myös mekaanista kulutusta. Tosin sanoen pesua ja katon avaamista ja sulkemista. Noissa rättikatoissa tuppaa katon laskostumien kohdalle muodostua rispaantumat jo maalaamattomallakin katolla. Laskostumilla tarkoitan noita kohtia jotka taittuvat, kun katto lasketaan alas.
-
-
Originally posted by Nipsu View PostEn ole kokeillut, mutta pieni varoituksen sana. Jos kattoa on hoidettu, niin katon hoito tai kyllästeaineet sisältävät olikohan nyt teflonia. Voi asettaa haasteita maalin pysymiselle.
Vaikka maalin saisikin pysymään, tulisi sen kestää myös mekaanista kulutusta. Tosin sanoen pesua ja katon avaamista ja sulkemista. Noissa rättikatoissa tuppaa katon laskostumien kohdalle muodostua rispaantumat jo maalaamattomallakin katolla. Laskostumilla tarkoitan noita kohtia jotka taittuvat, kun katto lasketaan alas.Audi s4 b5
e21 323 (Ikuisuus rojekti)
M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc
Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,
Comment
-
-
Siis esim. vinyyli - ja kangasmaalit imeytyvät värjättävään materiaaliin, joten ei ole mitään normaalissa maalauksessa tulevaa kalvoa. "Pehmeiden" materiaalien maalaus muutenkin on aivan erilaista, kun väri pureutuu syvälle huokosiin. Puhutaan siis enemmän värjäyksestä, kuin maalauksesta, vaikka esim. vinyylimaalilla vaan ruiskisikin.
Kattorätin maalauksesta ei ole itsellä kokemuksia ja varsinkin tuo säävaihtelu, sekä kova kulutuksen kesto on tosiaan kysymysmerkki.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostSiis esim. vinyyli - ja kangasmaalit imeytyvät värjättävään materiaaliin, joten ei ole mitään normaalissa maalauksessa tulevaa kalvoa. "Pehmeiden" materiaalien maalaus muutenkin on aivan erilaista, kun väri pureutuu syvälle huokosiin. Puhutaan siis enemmän värjäyksestä, kuin maalauksesta, vaikka esim. vinyylimaalilla vaan ruiskisikin.
Kattorätin maalauksesta ei ole itsellä kokemuksia ja varsinkin tuo säävaihtelu, sekä kova kulutuksen kesto on tosiaan kysymysmerkki.Audi s4 b5
Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,
Comment
-
-
Kyllä se onnistuu, kun vaan pitää huolta että ne kyllästeaineet on oikeasti pesty pois (muuten tarttuu heikosti). Renovolla on tuohon tuotteet (www.renovointernational.com). Itse myin cabini pois, joten mulla on varalle ostamani käyttämätön pullo sinistä väriainetta sekä Renovon kyllästettä. Renovon puhdistusainetta käytin kun itse värjäsin ja sillä kyllästeet sai kyytiä aika hyvin kun teki ohjeen mukaan (antoi aineen vaikuttaa n. 60 minuuttia)
Jos joku haluaa/tarvitsee tuon sinisen väripullon ja kyllästeen niin saa puoleen hintaan verrattuna Renovon hintoihin (kaupan päälle loppu edellisestä väripullosta ja pesuaineen loput).
Toinen mitä kokeilin oli nahkaväri nahkapenkkeihin ja sekin toimi hiton hyvin. Vaalean harmaista jakkaroista sai kyllä todella hienot. Jos tuollekin tökötille on käyttöä niin saa halvalla, mulla oli kaksi pulloa joista toinen on vielä käyttämättä
Comment
-
-
Originally posted by H-M View PostKyllä se onnistuu, kun vaan pitää huolta että ne kyllästeaineet on oikeasti pesty pois (muuten tarttuu heikosti). Renovolla on tuohon tuotteet (www.renovointernational.com). Itse myin cabini pois, joten mulla on varalle ostamani käyttämätön pullo sinistä väriainetta sekä Renovon kyllästettä. Renovon puhdistusainetta käytin kun itse värjäsin ja sillä kyllästeet sai kyytiä aika hyvin kun teki ohjeen mukaan (antoi aineen vaikuttaa n. 60 minuuttia)
Jos joku haluaa/tarvitsee tuon sinisen väripullon ja kyllästeen niin saa puoleen hintaan verrattuna Renovon hintoihin (kaupan päälle loppu edellisestä väripullosta ja pesuaineen loput).
Toinen mitä kokeilin oli nahkaväri nahkapenkkeihin ja sekin toimi hiton hyvin. Vaalean harmaista jakkaroista sai kyllä todella hienot. Jos tuollekin tökötille on käyttöä niin saa halvalla, mulla oli kaksi pulloa joista toinen on vielä käyttämättäAudi s4 b5
Comment
-
Comment