Asennus ei maksa mitään jos tekee ite, mutta osat maksaakin jo vähän enemmän. Jos ite alkaisin laittaa DSP:tä, niin ostaisin sen ainakin käytettynä esim. ebay.de:stä. Se DSP maksaa uutena jotain 800€ ja käytettynä sen saa sitten 50-150 eurolla. Käy kysyy bemariliikkeestä mitä piuhoja tarviit siihen ja pyydä, että ne tulostaa listan hintoineen ja sit katot viel jos löytäsit piuhatkin halvemmalla ebayst tai muualta.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Mitenkähän onnistuu ja mitä maksanee DSP:n "asennus" e39 : iin. Professional on jo olemassa.
Onko sinulla erillinen vahvistin peräkontissa eli Hifi-systeemi? DSP:n liittimet ovat erilaiset ja niitä on yksi enemmän joten pitäisi joko katkoa alkuperäiset johdot ja laittaa DSP:n liitin tilalle tai sitten tehdä adapteri. Tuo siis sille liittimelle missä menee virta ja bassojen johdot, muissa liittimissä riittää kun ostaa sopivat uudet liitinrungot ja siirtää johdot oikeisiin paikkoihin. BMW-varaosaliikkeen kanta asiaan lienee: koko johtosarja uusiksi tai mahdoton tehdä. Sitten sinun pitää ostaa uusi MID jossa on DSP-nappi, tuota ei tietenkään tarvita jos autossa on navi, DSP tulee silloin sen valikkoon. DSP-optio luultavasti pitää koodata huollossa. CD-vaihtajan kaapeli pitää ostaa, se kytketään suoraa DSP:lle digitaaliliitännästä. Ja sitten jos ostat eBaysta DSP:n niin kuulemma vanhimmat DSP:t ei toimi uusien (9/00 jälkeisten) radioiden kanssa, äänet pysyy mykkänä. Minulla on tuolla DSP pahvilaatikossa odottamassa sopivaa asennusinnostusta, luultavasti menee ensi kesään...
Comment