Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valon pohjien kromaus / kromisprayllä maalaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    Valon pohjien kromaus / kromisprayllä maalaus

    Oisko jollain kokemuksia miten onnistuu etuvalojen pohjamuovien kromaus. En siis tarkota niitä heijastinpintoja vaan lyhyiden ja pitkien välissä olevaa muovipalasta. Niitä kromattuja saa kyllä bemarilta isolla tukulla rahaa, mutta tekeekö joku firma näitä kromauksia tai oisko jollain omaa kokemusta kromisprayllä maalailusta. Voiko sprayllä saada ees siedettävää jälkee, vai onks lopputulos sama ku vannehopeel maalais???
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
  • 525tds
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 491
    • Leppäkoski

    #2
    vanne hopealla taitaa melkein saada parempaa jälkeä :shock:
    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • Antti_
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 364

      #3
      kromispraylla ei tule vannehopeeta parempaa , mutta sellanen firma kuin customcoatings tekee kromimaalauksia, kannattaa sieltä sivuilta kattoo työn jälkee tarkemmi.

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Kiitos tiedoista!

        Mielenkiintosen näköstä toimintaa tolla firmalla. Pitää soittaa ja kysyy paljonko talous notkahtaa niitten osien maalauksesta.

        Onko jollain omia kokemuksia tosta firmasta lähinnä pikkuosien hinnottelun suhteen? Sitähän vois kromauttaa samalla jotain muutakin....
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • Antti_
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 364

          #5
          jos jotai kromautat ni laita ihmees tänne hintaa , tarkotus ois itekki joskus jotai kromauttaa tuol mut vielä ei budjetti anna periks.. vois olla ihan mielenkiintonen maalauttaa konepelti tuol thermo maalil..

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Joo laitetaan. Pitää kysyy sielt kyl miten kauan hommaan menee, jottei auto seiso parii viikkoo ko. homman takii. Jos sä vedät konepellin termolla, niin mä voisin vetää koko paskani hohtovärillä
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • xtc
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 2908
              • Heinävesi<->Kuopio

              #7
              Kysyin viime kesänä omien vateiden kromausra ja sieltä annettiin hinnaks noin 400 eiroa. Eli kyseessä on sellaset 5 puolaset 17" vanteet joissa on kaksi puolaa aina samassa.. :wink:
              Pommit:
              BMW 325 cäbi HooCee optik
              Audee Q7
              Vivaro
              2xFL6

              Comment

              • Antti_
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 364

                #8
                se vois olla aika ilosen näkönen pimeessä

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by xtc
                  Kysyin viime kesänä omien vateiden kromausra ja sieltä annettiin hinnaks noin 400 eiroa. Eli kyseessä on sellaset 5 puolaset 17" vanteet joissa on kaksi puolaa aina samassa.. :wink:
                  No ei minun mielestä paha hinta...


                  Ja yksi on että ainakin tiimarissa myydään kromikalvoa/alumiini niin laittaa sitä tulee ihan siisti...
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • Antti_
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 364

                    #10
                    onko toi kalvo mistä puhuit ni millasta? taipuuko tai venyykö? onko miten kestävää? et saako sitä pyöreempii muotoihi ollenkaa laitettuu.. ei varmaa kovi kallista?

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by Antti_
                      onko toi kalvo mistä puhuit ni millasta? taipuuko tai venyykö? onko miten kestävää? et saako sitä pyöreempii muotoihi ollenkaa laitettuu.. ei varmaa kovi kallista?

                      Kyllä se ihan hyvin taipuu, mutta sain sen käsityksen että ei veny ollenkaan.. Kestosta ei ole tietoa kun isoveli tuolla on värkännyt maskia ja homma jäi kesken kun auto jäi talviunille... en tiedä pyöriästä muodosta kun ei ole kuin vasta maskin ripoja laittanut... mutta kokeile sie..

                      se maksaa tiimarissa 2.50ekua ja sitä on 50cm levee ja 5m pitkä rulla, että saa näpertää rauhassa ennekö se loppuu..


                      Ja kuvan autossa on käsittääkseni käytetty saman tyylista kalvoa maskissa ja puskurissa, tai ainakin jälki oli samanlainen kun läheltä katteli..
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • pete81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 2056
                        • .........

                        #12
                        joko on maalauksen hinta selvinny?

                        Comment

                        • Antti_
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 364

                          #13
                          kiinnostas myös että onko joku irrottanu sen lasin siitä valosta? miten se lähtee irti hajoamatta kovin paljoo.. kun vois asentaa enkelit ja kromata samalla kertaa..

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            #14
                            No ei se maalaaminen nyt ihan ilmasta ole!!! Etuvalojen muovipohjien kromimaalaus pohjatöineen (ei voi teettää pelkkää maalausta...) maksaa 200-250€ ja vasta vuoden vaihtees ois aikaa niille. Mahollista ois ostaa sellanen setti, mis ois kaikki tarvittavat primerit/lakat ja 0.5l kromimaalia 360€:lla, mutta taidanpa ostaa tiimarikelmuu vaan.
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • KFZ-Koenig
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2900

                              #15
                              Antti_

                              kiinnostas myös että onko joku irrottanu sen lasin siitä valosta? miten se lähtee irti hajoamatta kovin paljoo.. kun vois asentaa enkelit ja kromata samalla kertaa..

                              Riippuu vähä mistä autosta on kyse. E38:ssa lasit on vaan jollain klipsuilla kiinni ja välissä tavallinen tiiviste, joten siinä ei ainakaan ole ongelmaa ko. homma suhteen. Toisaalta jossain topicissa mainostettiin E30:n valojen lämmittämistä uunissa, jotta tiivistemössöt sulaa silleen, että lasi lähtee ehjänä irti. Kattele searchilla omaan autoos sopivia judansseja.
                              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎