luin GTi magazinestä kaverista joka oli suurentanut 520i:n moottorin. Mulla on ihan samanlainen auto... missä se suurentaminen onnistuu....firmoja...läntisellä Uudenmaalla mieluiten....kokemuksia?? ja hinta??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
moottorin suurentaminen??
Collapse
X
-
Re: moottorin suurentaminen??
Originally posted by BoyScoutluin GTi magazinestä kaverista joka oli suurentanut 520i:n moottorin. Mulla on ihan samanlainen auto... missä se suurentaminen onnistuu....firmoja...läntisellä Uudenmaalla mieluiten....kokemuksia?? ja hinta??
Vuosimalli vähän vaikuttaa, varmaan kuitenkin helpointa vaihtaa koko moottori isompaan. Hakusana "tekniikanvaihto".
-
-
kyllä varmasti edullisin ja ennen kaikkea toimivin viritys on vaihtaa tarpeeksi iso kone entisen tilalle...
jos m5 340 hepan teho ei riitä, niin sitten voi alkaa miettimään koneen virittämistä. tosin silloinki on vaihdettava kyllä pataa... ja eikä ihan ykkös setelit riitä.
uskaltaisin väittää että jos tuollaiset 260 konia ottaa vaparina m20b20 koneesta, on euroja palanut varmasti yhden "S" koneen hinnan verranF33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Re: moottorin suurentaminen??
Originally posted by KyytsisOriginally posted by BoyScoutluin GTi magazinestä kaverista joka oli suurentanut 520i:n moottorin. Mulla on ihan samanlainen auto... missä se suurentaminen onnistuu....firmoja...läntisellä Uudenmaalla mieluiten....kokemuksia?? ja hinta??
Vuosimalli vähän vaikuttaa, varmaan kuitenkin helpointa vaihtaa koko moottori isompaan. Hakusana "tekniikanvaihto".
Toki bensa- ja sytytyspuolelle pitää muutoksia tehdä, kuin myös "hengityspuolelle" (sekä pako- että imupuoli), jos aikoo hyötyä kunnolla kasvaneesta iskutilavuudesta.
Tällöin etuna on se, että "kattastussetä" ei kysele/utele/vaadi mitään, ei jarru, iskari, jousi yms. päivityksiä.
Toki tällekin vaihtoehdolle kertyy hintaa, mutta ainakin siihen sisältyy tekemisen iloa enemmän, kuin pelkälle tekniikan vaihdolle.
t: Timo
Comment
-
-
Originally posted by janiuskaltaisin väittää että jos tuollaiset 260 konia ottaa vaparina m20b20 koneesta, on euroja palanut varmasti yhden "S" koneen hinnan verran
Comment
-
-
Helppo ja halpa tapa on vaihtaa tohon 2.7L alakerta. Sellasenaan tulee 170Hv. 325i/525i imusarja & kaasuläppä lisää vääntöä ja n 5hv lisää tehoa. Noi osat on halpoja & helppoja asentaa.
Muuta en menis tekemään vaan pulttaisin 535i tekniikan kiinni siihen.
272° Schrick -nokka tuo 178hv mutta maksaa ja joudut uusimaan myös keinuvivut ja mahd akselitkin. Ei kannata.
Comment
-
-
Sen verran monta on kyllä noita 2.0-> 2.7L muutoksia tullut tehtyä että uskallan vahvasti väittää näin. Tekemättä mitään muuta muutoksia. 272° Schrick -nokka toi 8hv lisää. Eroa ei ollut tekikö muutoksen LE/2 -Jetronic-malliin tai Motronic -mallin M20B20.
Omaani laitoin aikoinaan portatun 325i kannen, kaasuläpän,imusarjan, 10.2:1 puristussuhteen,penkissä säädetyn motronicin (auto kävi saksassa) ja Hartgen peltisarja-putkiston sekä ison ilmamäärämittarin. Tulos oli 223Hv ja 278Nm 3700k/min. Huipputehon kierroslukua en muista mutta hyvällä tuurilla käyrä on tallessa. Rajotin oli 6200 eikä konetta kannattanu kierrättää yli 6000. Vinkeä peli oli - TTC-107
Comment
-
-
Originally posted by JacekSen verran monta on kyllä noita 2.0-> 2.7L muutoksia tullut tehtyä että uskallan vahvasti väittää näin. Tekemättä mitään muuta muutoksia. 272° Schrick -nokka toi 8hv lisää. Eroa ei ollut tekikö muutoksen LE/2 -Jetronic-malliin tai Motronic -mallin M20B20.
Omaani laitoin aikoinaan portatun 325i kannen, kaasuläpän,imusarjan, 10.2:1 puristussuhteen,penkissä säädetyn motronicin (auto kävi saksassa) ja Hartgen peltisarja-putkiston sekä ison ilmamäärämittarin. Tulos oli 223Hv ja 278Nm 3700k/min. Huipputehon kierroslukua en muista mutta hyvällä tuurilla käyrä on tallessa. Rajotin oli 6200 eikä konetta kannattanu kierrättää yli 6000. Vinkeä peli oli - TTC-107E39 528iA Touring -97
Comment
-
-
Originally posted by JacekOriginally posted by ofbOnko sulla joku oma pulju kun oot noita noin paljon rakennellu????? :roll:
Oletko koskaan pistäny tommoseen m20 2.7l koneeseen läppärunkoja+hestec?
Vaikutus? Läppiksien sopiva koko/pituus? 40mm/130mm?
Tai joku muu säädettävä ruisku missä saa ilmamäärämittarin heittää jordaniaan.
Itselle teen megaruutan- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
Comment