luin GTi magazinestä kaverista joka oli suurentanut 520i:n moottorin. Mulla on ihan samanlainen auto... missä se suurentaminen onnistuu....firmoja...läntisellä Uudenmaalla mieluiten....kokemuksia?? ja hinta??
moottorin suurentaminen??
Collapse
X
-
Re: moottorin suurentaminen??
2-tapaa. 1. Kasvatetaan iskun pituutta. 2. Kasvatetaan sylinterin halkaisijaa.Originally posted by BoyScoutluin GTi magazinestä kaverista joka oli suurentanut 520i:n moottorin. Mulla on ihan samanlainen auto... missä se suurentaminen onnistuu....firmoja...läntisellä Uudenmaalla mieluiten....kokemuksia?? ja hinta??
Vuosimalli vähän vaikuttaa, varmaan kuitenkin helpointa vaihtaa koko moottori isompaan. Hakusana "tekniikanvaihto".
-
Haha, niin se oli se tyyppi kuka poltti hermonsa täälä kun ei sitä uskottu et sen koneessa on 260hv tehoo
Tässä itse aihe- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
Joo se juttu ei sit ikinä ratkennu lopullisesti, ainakaa siin topikissa. :?Originally posted by Wittu_jooHaha, niin se oli se tyyppi kuka poltti hermonsa täälä kun ei sitä uskottu et sen koneessa on 260hv tehoo
Tässä itse aihe
Comment
-
kyllä varmasti edullisin ja ennen kaikkea toimivin viritys on vaihtaa tarpeeksi iso kone entisen tilalle...
jos m5 340 hepan teho ei riitä, niin sitten voi alkaa miettimään koneen virittämistä. tosin silloinki on vaihdettava kyllä pataa... ja eikä ihan ykkös setelit riitä.
uskaltaisin väittää että jos tuollaiset 260 konia ottaa vaparina m20b20 koneesta, on euroja palanut varmasti yhden "S" koneen hinnan verranF33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Re: moottorin suurentaminen??
Itse asiassa kolmekin tapaa, kuvaamasi kaksi ja sitten se kolmas eli sekä että: kasvatetaan sekä iskunpituutta että sylinterin halkaisijaa.Originally posted by Kyytsis2-tapaa. 1. Kasvatetaan iskun pituutta. 2. Kasvatetaan sylinterin halkaisijaa.Originally posted by BoyScoutluin GTi magazinestä kaverista joka oli suurentanut 520i:n moottorin. Mulla on ihan samanlainen auto... missä se suurentaminen onnistuu....firmoja...läntisellä Uudenmaalla mieluiten....kokemuksia?? ja hinta??
Vuosimalli vähän vaikuttaa, varmaan kuitenkin helpointa vaihtaa koko moottori isompaan. Hakusana "tekniikanvaihto".
Toki bensa- ja sytytyspuolelle pitää muutoksia tehdä, kuin myös "hengityspuolelle" (sekä pako- että imupuoli), jos aikoo hyötyä kunnolla kasvaneesta iskutilavuudesta.
Tällöin etuna on se, että "kattastussetä" ei kysele/utele/vaadi mitään, ei jarru, iskari, jousi yms. päivityksiä.
Toki tällekin vaihtoehdolle kertyy hintaa, mutta ainakin siihen sisältyy tekemisen iloa enemmän, kuin pelkälle tekniikan vaihdolle.
t: Timo
Comment
-
Samaa mieltä! Ei taida tuo m20b20 olla millään tavalla mielekäs virittää vaparina.. rahaa saa meneen niin paljon että sillä hinnalla ostaa jo kerralla paremman pannun. Ja niin kun tässäkin e34:ssa mistä on otettu noi kiistellyt 260 hp, on lähdetty koko homma siitä että on kasvatettu iskutilavuutta eli sama ku siihen ois laitettu ensi m20b25 paitsi et stroukkaamalla tohon b20:seen jää paskempi kansi ku et jos ois suoraan laittanu b25:sen! No tätä vois jatkaa vaikka kuinka kauan ja aina ois sama lopputulos: m20b20 konetta ei kannata virittää vaparina!Originally posted by janiuskaltaisin väittää että jos tuollaiset 260 konia ottaa vaparina m20b20 koneesta, on euroja palanut varmasti yhden "S" koneen hinnan verran
Comment
-
Helppo ja halpa tapa on vaihtaa tohon 2.7L alakerta. Sellasenaan tulee 170Hv. 325i/525i imusarja & kaasuläppä lisää vääntöä ja n 5hv lisää tehoa. Noi osat on halpoja & helppoja asentaa.
Muuta en menis tekemään vaan pulttaisin 535i tekniikan kiinni siihen.
272° Schrick -nokka tuo 178hv mutta maksaa ja joudut uusimaan myös keinuvivut ja mahd akselitkin. Ei kannata.
Comment
-
Eli siis m20b20 l-jet 129hv koneeseen laittaa 2.7 alakerran niin teho nousee 170 hevosvoimaan? öö venaas, ei varmana nouse.Originally posted by JacekHelppo ja halpa tapa on vaihtaa tohon 2.7L alakerta. Sellasenaan tulee 170Hv.
Hyvä esimerkki on tuo Wittu_joon 323.
Comment
-
Sen verran monta on kyllä noita 2.0-> 2.7L muutoksia tullut tehtyä että uskallan vahvasti väittää näin. Tekemättä mitään muuta muutoksia. 272° Schrick -nokka toi 8hv lisää. Eroa ei ollut tekikö muutoksen LE/2 -Jetronic-malliin tai Motronic -mallin M20B20.
Omaani laitoin aikoinaan portatun 325i kannen, kaasuläpän,imusarjan, 10.2:1 puristussuhteen,penkissä säädetyn motronicin (auto kävi saksassa) ja Hartgen peltisarja-putkiston sekä ison ilmamäärämittarin. Tulos oli 223Hv ja 278Nm 3700k/min. Huipputehon kierroslukua en muista mutta hyvällä tuurilla käyrä on tallessa. Rajotin oli 6200 eikä konetta kannattanu kierrättää yli 6000. Vinkeä peli oli - TTC-107
Comment
-
Onko sulla joku oma pulju kun oot noita noin paljon rakennellu????? :roll:Originally posted by JacekSen verran monta on kyllä noita 2.0-> 2.7L muutoksia tullut tehtyä että uskallan vahvasti väittää näin. Tekemättä mitään muuta muutoksia. 272° Schrick -nokka toi 8hv lisää. Eroa ei ollut tekikö muutoksen LE/2 -Jetronic-malliin tai Motronic -mallin M20B20.
Omaani laitoin aikoinaan portatun 325i kannen, kaasuläpän,imusarjan, 10.2:1 puristussuhteen,penkissä säädetyn motronicin (auto kävi saksassa) ja Hartgen peltisarja-putkiston sekä ison ilmamäärämittarin. Tulos oli 223Hv ja 278Nm 3700k/min. Huipputehon kierroslukua en muista mutta hyvällä tuurilla käyrä on tallessa. Rajotin oli 6200 eikä konetta kannattanu kierrättää yli 6000. Vinkeä peli oli - TTC-107E39 528iA Touring -97
Comment
-
Rakentelin noita työkseni n 10v, nyt en ole enään jaksanu n 5v ruuvailla niitä muuten kun joskus kavereiden autoja tai omia.Originally posted by ofbOnko sulla joku oma pulju kun oot noita noin paljon rakennellu????? :roll:
Comment
-
Sulla kun tuntuu olevan kokemusta tosta rakentamisesta.Originally posted by JacekRakentelin noita työkseni n 10v, nyt en ole enään jaksanu n 5v ruuvailla niitä muuten kun joskus kavereiden autoja tai omia.Originally posted by ofbOnko sulla joku oma pulju kun oot noita noin paljon rakennellu????? :roll:
Oletko koskaan pistäny tommoseen m20 2.7l koneeseen läppärunkoja+hestec?
Vaikutus? Läppiksien sopiva koko/pituus? 40mm/130mm?
Tai joku muu säädettävä ruisku missä saa ilmamäärämittarin heittää jordaniaan.
Itselle teen megaruutan- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
Comment