eiks se rele oo siinä sulaboksissa kiinni ? oranssi tai sitten ratin alla
kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia RIP vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88, ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
_______________________________________
Team BTCF-World Of Pirates sigpic
Bensapumpun rele ei ole sulakerasiassa eikä ratin alla (vilkkurele) vaan konehuoneessa sen pienen mustan muovikannen alla joka on kiinni vasemmassa sisälokasuojassa.
Joo, löytyhän se. Soitin paikalliseen BMW liikkeseen ja siellä kerrottiin että se on rintapellissä kiinni. On väriltään oranssi.
Nyt muuten käsitän miksi ihmiset ei tahdo ostaa tekniikanvaihtoautoja. Tässä minun tapauksessa pensapunpulta tulee jälkiasennettu johto, jossa on sulake ennen relettä!?!?!? Eihän siinä mitään sulakkeita tule olla? No, eni hou, se sulake oli sitten sanonut sopimuksen irti. Sulake oli vielä mukavasti piilotettu siihen releen alle.
No pistettiin siinä samalla uudet akut mittaristoon ja nyt toimii kiekkamittari joka vähän hapotti tuossa viikonloppuna ja kulutusmittarikin heräsi eloon.
"Position One, Position One" Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Niissä tekniikanvaihdoissa on se ongelma että niistä ei tahdo pirukaan ottaa selvää kun tulee ongelmia eteen, ei kukaan muuta kuin se henkilö joka sen on tehnyt. Niitä kun tehdään hyvin ja huonosti. Useimmiten huonosti, ikävä kyllä.
Sähköt on tehty periaatteella "mistä aita on matalin", pääasia että on saatu moottori käyntiin, turvallisuudelle ja/tai käytännöllisyydelle tahi "oikealle" kytkennälle on viitattu kinttaalla. Yms. yms. juttuja.
Mutta jos itse ymmärtää autojen päälle jotain, ja lisäksi jopa itse pystyy kaiken tekemään, voi sellainen olla hyvä vaihtoehto. Jos hinta on sopiva...
Mielestäni tekniikanvaihto tulisi tehdä niin että jos esim perus-negatiivisesti sellaisiin suhtautuva merkkiliikkeen asentaja avaa konepellin ei tämä huomaa mitään eroa alkuperäiseen. Se ei ole edes vaikeata, hieman työläämpää vaan mutta sillä periaatteella olen ainakin itse aikoinaan tekniikanvaihtoni tehnyt.
Samaa mieltä Jacek'in kanssa, jos sen kerran tekee, tekee kunnolla/huolella. Itse en suhtaudu tekniikanvaihtoihin mitenkään "perusnegatiivisesti", olen vain nähnyt niin karmeita esimerkkejä... .
Jos auto on huolella tehty, niin sen korjaaminen/vianetsintä ei poikkea mitenkään "originaalista". Kaikki löytyy sieltä mistä pitääkin.
Useimmiten näin ei kuitenkaan ole. Jos (esimerkiksi) sähkövika tulee, saa kissojen ja koirien kanssa metsästää piuhaa että minne se menee ja mihin se liittyy ja mitä varten se sinne on edes laitettu. Pieneen ja yksinkertaiseenkin vikaan palaa aikaa ja "tupakkia" kohtuuttomasti.
Joo, löytyhän se. Soitin paikalliseen BMW liikkeseen ja siellä kerrottiin että se on rintapellissä kiinni. On väriltään oranssi.
Nyt muuten käsitän miksi ihmiset ei tahdo ostaa tekniikanvaihtoautoja. Tässä minun tapauksessa pensapunpulta tulee jälkiasennettu johto, jossa on sulake ennen relettä!?!?!? Eihän siinä mitään sulakkeita tule olla? No, eni hou, se sulake oli sitten sanonut sopimuksen irti. Sulake oli vielä mukavasti piilotettu siihen releen alle.
No pistettiin siinä samalla uudet akut mittaristoon ja nyt toimii kiekkamittari joka vähän hapotti tuossa viikonloppuna ja kulutusmittarikin heräsi eloon.
Mistä sen releen löysit? Mulla ei ainakaan ole mitään relettä rintapellissä kiinni, tai riippuu kummalla puolella? Sulakerasiassa on kaksi relettä siinä ulkopuolella, iskari tolpassa ei mitään. auto 316i e30 -90. pitäis löytää se rele...
Mistä sen releen löysit? Mulla ei ainakaan ole mitään relettä rintapellissä kiinni, tai riippuu kummalla puolella? Sulakerasiassa on kaksi relettä siinä ulkopuolella, iskari tolpassa ei mitään. auto 316i e30 -90. pitäis löytää se rele...
Joku se oli niistä releistä joita on siinä rintapellissä sellaisen muovisen kuvun alla. Minulla ei tosin sitä kupua ole. En nyt enää kuolemaksenikaan muista ennen kuin tarkistan mikä se niistä releistä on. Mutta oranssi se minulla oli. Luultavammin alkuperäinen. Bosch siinä lukee. Jotain ruskeita tai vihreitä johtoja siihen menee.
Laitan kuvaa jos ei löydy sitä ennen se rele.
"Position One, Position One" Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Laita vaan kuvaa jos, selventäis hiukan. Siellä sulake boxin sisällä on muutama rele, pyyhkijät ja muut sellaiset. Bensapumpun relettä ei löydy mistään, ei korjauskäsikirjoista eikä käyttöohjekirjasta...
Kiitos. Enpä heti olisi arvannut että se on tuon muovin alla. Bmw liikkeessä sanoivat olevan sulakekotelon kyljessä...
Täytyy varmaan kokeilla vaihtaa kun ei aina bensapumppu pyöri... Motonetin sivuilla on releeseen kaksi vaihto ehtoa, tosin mulla ei kumpikaan niistä numeroista osunut... :shock:
Kiitos. Enpä heti olisi arvannut että se on tuon muovin alla. Bmw liikkeessä sanoivat olevan sulakekotelon kyljessä...
Täytyy varmaan kokeilla vaihtaa kun ei aina bensapumppu pyöri... Motonetin sivuilla on releeseen kaksi vaihto ehtoa, tosin mulla ei kumpikaan niistä numeroista osunut... :shock:
Taisivat muistella e36sta, siinä on ainakin sulakeboxin kyljessä releet bensapumppulle, lambdalle ja eculle. Omasta meni pumppu vaihtoon, hakkaamalla pumppua auto jäi vaivoin tyhjäkäynnille kunnes sit hajos lopullisesti. Ei reagoinut enää suoraan sähköönkään, kilometrit tuli vissiin täyteen :( .
Comment