Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin häiriövalo.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AriSi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 80

    Moottorin häiriövalo.

    Kysymyksessä siis 318i 2.0 N42 moottorilla oleva auto. Moottorin häiriövalo syttyy 20-300Km ajon jälkeen. Vikakoodi joka kerta P0171 eli liian laiha seos. Seuraavat toimenpiteet autoon jo tehty:
    -Ilmamäärämittari uusittu (Bosch).
    -Molemmat lampda-anturit uusittu (Bosch).
    -Imusarja / huohotinputkisto tarkastettu imuilmavuotojen varalta.

    Mitä voisi seuraavaksi yrittää?
  • Muumipeikko
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 25
    • Muumimaailma

    #2
    Polttoaineen paine kannattaa tarkistaa, mutta ennemin jossain imuvuoto. Öljykorkki, venttiilikopan tiiviste... Käykö nätisti myös kylmällä koneella?

    Comment

    • AriSi
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 80

      #3
      Originally posted by Muumipeikko View Post
      Polttoaineen paine kannattaa tarkistaa, mutta ennemin jossain imuvuoto. Öljykorkki, venttiilikopan tiiviste... Käykö nätisti myös kylmällä koneella?
      Kyllä käy...

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Imuvuoto tai ei sytytä joka kerta josta lambda tulkitsee palattoman hapen perusteella seoksen olevan laihalla. Onko koodi pelkästään toiselle säätöpankille vai molemmille?
        Onko tuo ainoa vikakoodi?

        EDIT: Vika todennäkösesti kuitenkin imupuolella, on muuten vittumainen tuo neloskoneen imusarja tehdä yhtään mitään huoltotöitä, esim separaattorin vaihto, imusarjan irrotus jne...onnea vaan

        EDIT2: Eihän pakopuolella ole vuotoa?
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • AriSi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 80

          #5
          Originally posted by Supa View Post
          Imuvuoto tai ei sytytä joka kerta josta lambda tulkitsee palattoman hapen perusteella seoksen olevan laihalla. Onko koodi pelkästään toiselle säätöpankille vai molemmille?
          Onko tuo ainoa vikakoodi?

          EDIT: Vika todennäkösesti kuitenkin imupuolella, on muuten vittumainen tuo neloskoneen imusarja tehdä yhtään mitään huoltotöitä, esim separaattorin vaihto, imusarjan irrotus jne...onnea vaan

          EDIT2: Eihän pakopuolella ole vuotoa?

          Joo niin on vittumainen, mutta se on käytetty irti ja tutkittu, viimeisin tarkistuksen kohde oli venttiilikopan tiiviste, mutta eipä sieltäkään löytynyt mitään vikaa...
          Pakopuolella ei ole vuotoa...

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #6
            Originally posted by AriSi View Post
            Joo niin on vittumainen, mutta se on käytetty irti ja tutkittu, viimeisin tarkistuksen kohde oli venttiilikopan tiiviste, mutta eipä sieltäkään löytynyt mitään vikaa...
            Pakopuolella ei ole vuotoa...
            Pakko kysyä että mitä bensaa käytät? E10 on aiheuttanut jossain tapauksessa tuon "liian laiha seos" vikailmoituksen.
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • AriSi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 80

              #7
              Originally posted by antti79 View Post
              Pakko kysyä että mitä bensaa käytät? E10 on aiheuttanut jossain tapauksessa tuon "liian laiha seos" vikailmoituksen.
              Ajan 98 oktaanisella...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎