Voi v...u!!!
sori, ei tälleen pitäisi aloittaa, mutta... Hankittiin vuosi sitten e61. Luettuani foorumia jo hyvissä ajoin ennen hankintaa tiesin tulevan auton prot ja conit. Yhtenä ns "vakiongelmana" poimin sen kirotun tasonsaadön kompuran. No, auto kävi ensimmäisen kerran nosturilla Lohjalla Lohjanportin autossa. Laitatin silloin kuraläpät tms. ja pyysin samalla tarkastaa sen surullisenkuuluisan letkun. Oli kuulemma kaikki OK.
Nyt alkuvuodesta aloin huomata, että takapäässä ruksuttaa (surisee) kompura - ihan selvästi kuuluva ääni ja keväämmällä siihen käyntiääneen liittyi myös paineilman sihinältä kuullostava ääni. Soitin samaan paikkaan huollon ja puhelin tästä ilmiöstä. Mainitsin myös, että edellisvuonna oli auto siellä ja juurikin sen kompuran letkun piti tarkastaa. Kas kummaa kun asiasta ei löytynyt mitään mainintaa. On siis syytä epäillä, ettei sitä muistettu tarkistaa. Lupasivat nyt ajaa testit ja katsoa paikat muun huollon ohessa. Hain auton ja kerrottiin, että ajoivat kompuraa edestakaisin (tais siis perää ylös alas) eikä mitään tavallisuudesta poikkeavaa löytynyt. Tänään - parisen viikkoa myöhemmin - kesken kaupunkimatelun tuli LEVEL CONTROL FAILURE. Sammutin auton ja käynnistyksen jälkeen sama. Perä pysyy kyllä ylhäällä, mutta lienee selvä juttu tämä?
Kysyisinkin jos asiaa tutkineet osaisivat sanoa josko tämä letkuvika (jos siitä kyse) on kuinka helppo huomata? Meinaan on se aika sapettava juttu kun nän lähellä huoltoa paikat hajoo ja erityisesti kun on osoittanut kohdan josta mahdollista vikaa hakea.
Sitten vielä, että mistä sellaista osaa kannattaisi edullisimmillaan hakea? Sinne puljuun en kaiken sapetuksen keskellä vie kuin korkeintaan asennettavaksi sen. Joku samaa asiaa käsittelevällä threadilla taisi mainita, että tunti mennee vaihtoon?
Niin ja kaiken kukkuraksi viimekertainen huoltokäynti oli antanut autolle mittarilukemaksi jotain 120tkm vaikka mittarissa on 70tkm ja rapiat. Sanoivat kyllä, että auto näyttää kuntonsa puolesta mittarilukemaa vastaavalta ja että joskus on tällaista käynyt että ilmoittaa vääriä lukemia. Mietin vain, kun auto oli ollut leasing käytössä jossain belgiassa ja Autovalkama oli sen tänne roudannut. Mutta eikös tällaisessa tapauksessa kun moottorinohjausboksi vaihdetaan, tulee kaikkialle uusi mittarilukema, vai?
että tällaista
sori, ei tälleen pitäisi aloittaa, mutta... Hankittiin vuosi sitten e61. Luettuani foorumia jo hyvissä ajoin ennen hankintaa tiesin tulevan auton prot ja conit. Yhtenä ns "vakiongelmana" poimin sen kirotun tasonsaadön kompuran. No, auto kävi ensimmäisen kerran nosturilla Lohjalla Lohjanportin autossa. Laitatin silloin kuraläpät tms. ja pyysin samalla tarkastaa sen surullisenkuuluisan letkun. Oli kuulemma kaikki OK.
Nyt alkuvuodesta aloin huomata, että takapäässä ruksuttaa (surisee) kompura - ihan selvästi kuuluva ääni ja keväämmällä siihen käyntiääneen liittyi myös paineilman sihinältä kuullostava ääni. Soitin samaan paikkaan huollon ja puhelin tästä ilmiöstä. Mainitsin myös, että edellisvuonna oli auto siellä ja juurikin sen kompuran letkun piti tarkastaa. Kas kummaa kun asiasta ei löytynyt mitään mainintaa. On siis syytä epäillä, ettei sitä muistettu tarkistaa. Lupasivat nyt ajaa testit ja katsoa paikat muun huollon ohessa. Hain auton ja kerrottiin, että ajoivat kompuraa edestakaisin (tais siis perää ylös alas) eikä mitään tavallisuudesta poikkeavaa löytynyt. Tänään - parisen viikkoa myöhemmin - kesken kaupunkimatelun tuli LEVEL CONTROL FAILURE. Sammutin auton ja käynnistyksen jälkeen sama. Perä pysyy kyllä ylhäällä, mutta lienee selvä juttu tämä?
Kysyisinkin jos asiaa tutkineet osaisivat sanoa josko tämä letkuvika (jos siitä kyse) on kuinka helppo huomata? Meinaan on se aika sapettava juttu kun nän lähellä huoltoa paikat hajoo ja erityisesti kun on osoittanut kohdan josta mahdollista vikaa hakea.
Sitten vielä, että mistä sellaista osaa kannattaisi edullisimmillaan hakea? Sinne puljuun en kaiken sapetuksen keskellä vie kuin korkeintaan asennettavaksi sen. Joku samaa asiaa käsittelevällä threadilla taisi mainita, että tunti mennee vaihtoon?
Niin ja kaiken kukkuraksi viimekertainen huoltokäynti oli antanut autolle mittarilukemaksi jotain 120tkm vaikka mittarissa on 70tkm ja rapiat. Sanoivat kyllä, että auto näyttää kuntonsa puolesta mittarilukemaa vastaavalta ja että joskus on tällaista käynyt että ilmoittaa vääriä lukemia. Mietin vain, kun auto oli ollut leasing käytössä jossain belgiassa ja Autovalkama oli sen tänne roudannut. Mutta eikös tällaisessa tapauksessa kun moottorinohjausboksi vaihdetaan, tulee kaikkialle uusi mittarilukema, vai?
että tällaista
Comment