Announcement

Collapse
No announcement yet.

Level control failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andretti
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 53
    • kari s alias hurd

    Level control failure

    Voi v...u!!!

    sori, ei tälleen pitäisi aloittaa, mutta... Hankittiin vuosi sitten e61. Luettuani foorumia jo hyvissä ajoin ennen hankintaa tiesin tulevan auton prot ja conit. Yhtenä ns "vakiongelmana" poimin sen kirotun tasonsaadön kompuran. No, auto kävi ensimmäisen kerran nosturilla Lohjalla Lohjanportin autossa. Laitatin silloin kuraläpät tms. ja pyysin samalla tarkastaa sen surullisenkuuluisan letkun. Oli kuulemma kaikki OK.
    Nyt alkuvuodesta aloin huomata, että takapäässä ruksuttaa (surisee) kompura - ihan selvästi kuuluva ääni ja keväämmällä siihen käyntiääneen liittyi myös paineilman sihinältä kuullostava ääni. Soitin samaan paikkaan huollon ja puhelin tästä ilmiöstä. Mainitsin myös, että edellisvuonna oli auto siellä ja juurikin sen kompuran letkun piti tarkastaa. Kas kummaa kun asiasta ei löytynyt mitään mainintaa. On siis syytä epäillä, ettei sitä muistettu tarkistaa. Lupasivat nyt ajaa testit ja katsoa paikat muun huollon ohessa. Hain auton ja kerrottiin, että ajoivat kompuraa edestakaisin (tais siis perää ylös alas) eikä mitään tavallisuudesta poikkeavaa löytynyt. Tänään - parisen viikkoa myöhemmin - kesken kaupunkimatelun tuli LEVEL CONTROL FAILURE. Sammutin auton ja käynnistyksen jälkeen sama. Perä pysyy kyllä ylhäällä, mutta lienee selvä juttu tämä?
    Kysyisinkin jos asiaa tutkineet osaisivat sanoa josko tämä letkuvika (jos siitä kyse) on kuinka helppo huomata? Meinaan on se aika sapettava juttu kun nän lähellä huoltoa paikat hajoo ja erityisesti kun on osoittanut kohdan josta mahdollista vikaa hakea.
    Sitten vielä, että mistä sellaista osaa kannattaisi edullisimmillaan hakea? Sinne puljuun en kaiken sapetuksen keskellä vie kuin korkeintaan asennettavaksi sen. Joku samaa asiaa käsittelevällä threadilla taisi mainita, että tunti mennee vaihtoon?

    Niin ja kaiken kukkuraksi viimekertainen huoltokäynti oli antanut autolle mittarilukemaksi jotain 120tkm vaikka mittarissa on 70tkm ja rapiat. Sanoivat kyllä, että auto näyttää kuntonsa puolesta mittarilukemaa vastaavalta ja että joskus on tällaista käynyt että ilmoittaa vääriä lukemia. Mietin vain, kun auto oli ollut leasing käytössä jossain belgiassa ja Autovalkama oli sen tänne roudannut. Mutta eikös tällaisessa tapauksessa kun moottorinohjausboksi vaihdetaan, tulee kaikkialle uusi mittarilukema, vai?

    että tällaista
    1.Datsun 120A -79 :think 2.Nissan Cherry (sgl?) 1.5 (turbo look) -85 3.BMW 520 E12 -77 :think 4.BMW 316 E30 -85 5.Honda civic CRX 1.6doch kat -90 6.Chevrolet Van Starcraft LX 6.2dsl -87 7.Nissan 200sx 1.8T -90 8.Volvo S40 T4 -99 9.Volvo V40 classic 1.8 -2004 (edelleen kakkosena) 10.BMW 520d E61 2/07
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #2
    Suoraan sanoen en ymmärrä mitä valitat ? Perä pysyy ylhäällä ja letku muka vuotaa ? Anturi/tietokonevika ?
    Käytetty auto, belgian jobbari ottanut mittarista vähän pois

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      #3
      ..........
      Last edited by Raine; 24-06-2013, 01:07.
      ///Motorporot

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Originally posted by andretti View Post
        Niin ja kaiken kukkuraksi viimekertainen huoltokäynti oli antanut autolle mittarilukemaksi jotain 120tkm vaikka mittarissa on 70tkm ja rapiat. Sanoivat kyllä, että auto näyttää kuntonsa puolesta mittarilukemaa vastaavalta ja että joskus on tällaista käynyt että ilmoittaa vääriä lukemia. Mietin vain, kun auto oli ollut leasing käytössä jossain belgiassa ja Autovalkama oli sen tänne roudannut. Mutta eikös tällaisessa tapauksessa kun moottorinohjausboksi vaihdetaan, tulee kaikkialle uusi mittarilukema, vai?

        että tällaista
        Selvääkin selvempi tapaus, mittaria ruuvattu
        Ne mitään vääriä kilometrejä ilmoittele avaimesta. Tieto tulee tehtaan serveriltä kun avain tökätään lukijaan. Voisin veikata että huoltokirja puuttuu?
        DDE:n jos vaihtaa niin vanhat kilsat kyllä säilyy joka paikassa.
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • andretti
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 53
          • kari s alias hurd

          #5
          Mnjaa. Huoltokirja löytyy ja sillä kriittisyydellä millä pystyin omin silmin tarkastelemaan, on ne kaksi ensimmäistä huoltoa tehty ajallaan ja olemassa olevassa merkkihuollossa. Auto on ollut liisattuna, josta se 3v/60tkm on täyttynyt ja sitten myyntiin. No, se siitä kun peli toimii ja kukkuu muuten. Paitsi että viimekesänä laukesi se kirottu kauko-ohjaimen vastaanotin, joka on myös ns. tyyppivikojen listalla Seuraavaksi kai kannattaisi poistaa läpät, ettei siihenkin ansaan lankeaisi.

          Siirryn tästä Rainen vinkkaamaan linkkiin, siitä kiitos. JR66:lta erinomaisen rakentava kommentti. Voineet arvata, että pänni tuo tapaus kun olen kahdesti pyytänyt kompuran ilmanoton tarkistusta mainitulla pajalla ja se on härskisti kai jätetty sikseen. ajettu auton perää puol tuntia ylös alas eikä muuta saatu aikaiseksi. Noh, tämä sillä varauksella, että se kompura on haukannut kuraa.
          1.Datsun 120A -79 :think 2.Nissan Cherry (sgl?) 1.5 (turbo look) -85 3.BMW 520 E12 -77 :think 4.BMW 316 E30 -85 5.Honda civic CRX 1.6doch kat -90 6.Chevrolet Van Starcraft LX 6.2dsl -87 7.Nissan 200sx 1.8T -90 8.Volvo S40 T4 -99 9.Volvo V40 classic 1.8 -2004 (edelleen kakkosena) 10.BMW 520d E61 2/07

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎