Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattiko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • konsumies
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1046
    • Turkkussesss

    #16
    Mulla on 2 kpl allut noita kyseisiä e36 325sia, molemmat coupeita ja molemmat automaatteja.

    Oma kokemus on että mitään pienimmäistäkään vikaa ei ollut kummassakaan, kickdownilla saa mukavasti tehoja perssiin alle ja tosiaan kaupunkiajossa ihan kunkku.
    Ja onhan niissä sport-knappi jos haluaa alakierroksille hiukan hönkää.

    Päätä itse kumman haluaisit, molemmissa hyvät ja huonot puolet;
    keppivaihteisissa tuo kytkin on kuulemma ollut ongelma, automaateissa taas 4-vaihteinen on osoittautunut pidemmän päälle huonoksi.

    Kuten sanottu, päätä itse - molempi parempi
    Seat Leon Cupra ST
    F20 116d
    e87 116i

    Comment

    • KariM
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 199
      • Pirkanmaa

      #17
      Missä vuosimallissa automaatti on muuttunut nelipykäläisestä viisipykäläiseksi? Sekä E36 että E34.

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15229
        • Ajamisen Iloa

        #18
        en oo yhteenkään 4 vaihteiseen tomaatti E36 törmännyt tiedä sitten josko jokunen sellainenkin olisi, ehkä 4 pyttysissä? :roll:
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • jankairamo
          Newbiemmer
          • Oct 2004
          • 17
          • Tampere

          #19
          Eihän noi automaatit sit paljoa enempää vie verrattuna manuaaliin.
          Jenkki autoja on ollut pari ja siks tuo automaatti tuntuu "järkevämmältä".
          Noista öljyistä sen verran et toi dexron 3 öljy litrahinnaltaan näyttää olevan halpaa mutta eiks toi esson tomaattiöljy ole tosi kallista?
          Ja jos vaihattaa täällä Tampereella öljyt ja suodattimen laatikkoon,niin missähän olis edullista? Vai maksaako yli 200e ?
          Vanhempien naisten kanssa tulee paremmin toimeen, sama autoissa?

          NYT E23 732i -84
          E30 Touring 325i -88
          E36 Sedan 320i autom. -93

          Comment

          • roadster
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 133

            #20
            Re: Automaattiko?

            Originally posted by jankairamo
            Eli Bemu olis tulossa Saksasta e36 325:nen vuosimallia 91-92.
            Vielä vois päättää et ottaako automaatti vai manuaali version.
            Kyselisin semmosta et onko kellään kokemuksia tuosta automaatista, ja
            mikähän versio noissa vuosimalleissa on? Kaupunki ajoa enimmikseen joten automaatti tuntuis mukavemmalta ajaa. Vai kannattaako unohtaa kokonaan?
            Terve

            Mulla on E36 Coupe vm.-92, automaatti. Maaliskuussa tuotu saksasta. Mittarissä 180 tkm. Ei ole ollut mitään ongelmia automaatin kanssa. Vaihtaa pehmeästi ja kun ajan lähes pelkästään kaupunkialueella ja ruuhkassa, on automaatti ehdoton. Suosittelen.. 8)

            Syksyllä tein kaikki huollot ite, paitsi automaattilootan öljyjä en ole vielä vaihtanut. En oo saanu selvyyttä, mitä öljyä menee ja osaakohan ite vaihtaa. Peräöljyt myös vaihtamatta. Kaikki muut vauhdettu... Moottoriöljyiksi valitsin Shell Helix Ultra 5W-40.
            E36 320iA Coupe, vm.-92

            Comment

            • jam75
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 654
              • Tornio

              #21
              Originally posted by tuunarit14
              Kaveri hommas just tollasen automaatti laatikkoisen e36:sen. Syö aika paljon tehoja verrattuna manuaaliin ja kulutuskin on huippuluokkaa, varsinkin kaupunkiajossa, johon vissiin sitä meinasit ite. Suosittelisin sitä manuaalia..
              Vai että kulutus huippuluokkaa, mitäs se mahtaa tarkoittaa sit? Viimeksi mittasin ihan huvin vuoksi ku talvi tulee ja nastat nyt alla, sekalaista rauhallista ajoa pääasiassa kaupungissa ja kulutus oli 9.87litraa. Tuosta voi kyllä nipistää manuaali jonkun verran pois, mutta siis huippuluokkaa. No jaa... Ja TM-lehdessä oli joskus aikanaan automaatti ja manuaali vertailu. Oli nissania ja mitäs muita siinä olikaan, mutta BMW oli ainoa niistä jossa oli heidänkin mielestä ihmeellisesti tomaatti noin 2desiä pihimpi verrattuna manuaaliin. Auto oli kylläkin siinä 320:nen, mutta sama sportti 5-vaihteinen loota kylläkin. Jeps, tehohävikki on suurempi tomaatissa kuin manuaalissa. Tehtaan arvojen mukaan sekunti tulee turpaan sataseen ja huipuistakin jäädään jonkun verran. Mutta siis bensansyöntiin sillä ei oikeastaan ole kovinkaan suurta merkitystä. Eli ei kannata tuijottaa kulutuksia, siihen se ei ainakaan sais kaatua. Jos automaattiin päädyt, toivottavasi saat ehjän lootan siinä autossa niin et varmaan tule pettymään hankintaan .

              Comment

              • HJP
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1282
                • Helsinki

                #22
                Nyt, joku asiasta tietävä voisi kertoa, että mitä tuo Sport-asento tuossa e36 325:sen 5-vaihteisessa tomaattilaatikossa oikein tekee, jotkut puhuvat että pitää aina yhden vaihteen pienemmän silmässä, jotkut ihan muuta.

                Kiinnostaisi vaan tietää miten oman auton loota tarkalleen toimii!

                Comment

                • S.P.R
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1009
                  • Oulu area

                  #23
                  TM

                  Kyllähän se automaatti syö hiukan enemmän löpöä noin yleensä ottaen, mutta tossa TM:n testissä se 320 automaatti söi tasaisessa matkavauhdissa vähemmän, koska siinä on pidempi välitys.

                  Comment

                  • konsumies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1046
                    • Turkkussesss

                    #24
                    Kuten jo kerran sanoin ;

                    Osta manuaali jos tykkäät ajella keppivaihteisella, osta automaatti jos tykkäät siitä....

                    Kulutus voi olla joitain desejä enemmän, ei mun mielestä olennaista kun tuo BMW ei ole niitä vähänkuluttavia muutenkaan.

                    Mieti itse mitä haluat, tämä topic jatkuu muuten vuoden ja vieläkin ihmettelet "pitäiskö sittenki ottaa se manuaali...eiku...."
                    Seat Leon Cupra ST
                    F20 116d
                    e87 116i

                    Comment

                    • jankairamo
                      Newbiemmer
                      • Oct 2004
                      • 17
                      • Tampere

                      #25
                      Minkähän vuosimallinen se 320 oli siinä TM testissä? Näyttäis siltä et 320 automaatti olis tulossa. Vm -93.On kuulemma lommoton ja virheetön
                      ja ei mitään kolinoita yms.. Ja laatikko toimii niinku pitää. Huoltokirja löytyy, huollettu jopa 193000km asti (sen verran myös ajettu).Mittari vaihdettu (josta kuitit), Eli mittari näyttää nyt about 140000km.
                      Eli tuleeko se verotus ton mittarilukeman mukaan vai uskooko ne sitä huoltokirjaa tai jotain? Ja onko noita 320:siä Vanos koneella ?

                      (ei tullukkaan 325:sta... :juo )
                      Vanhempien naisten kanssa tulee paremmin toimeen, sama autoissa?

                      NYT E23 732i -84
                      E30 Touring 325i -88
                      E36 Sedan 320i autom. -93

                      Comment

                      • konsumies
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1046
                        • Turkkussesss

                        #26
                        Taas lisää vihjeitä...

                        Ota nyt hyvä mies 325 sen 320sen sijaan...

                        -autot suunnilleen saman hintaisia Saksassa
                        -veroissa ei kauheasti eroja
                        -kulutuksessa ei suurta eroa (320 Vanos/325 Vanos)
                        -tehossa/väännössä eroa! (varsinkin automaatilla)
                        -varustetasossa yleisesti suuria eroja
                        -huoltokustannukset käytännössä samat
                        -vakuutuksissa todella pienet erot

                        -ja tuo mittarinvaihto on yksi juttu mikä aina arveluttaa...
                        verosedät varmasti uskovat huoltokirjaa mutta uskotko sinä auton aitouden?!?!
                        -kun hankit perhettä tms syy vaihtaa suurempaan/uudempaan pääset 325sta paremmin eroon ja mittarivaihdettua on todella vaikea myydä tai antaa vaihdossa.

                        Eli jos ei ole kauhea kiire, etsi huoltokirjallinen hyvin varusteltu 325 ja maksa muutama sata euroa enemmän, usko pois se kannattaa.

                        ÄLKÄÄKÄ NYT VETÄKÖ POROJA NOKKAAN!

                        Tämä vain minun mielipiteeni...
                        Seat Leon Cupra ST
                        F20 116d
                        e87 116i

                        Comment

                        • konsumies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1046
                          • Turkkussesss

                          #27
                          ...ja vielä juttua suoltaa...

                          Esimerkki:
                          - hyvä 325 hyvillä varusteilla ja huoltokirjalla Saksassa 5000-6000 euroa
                          - tuontikulut 700-1500 euroa
                          - katsastus ja ajoluvat 150 euroa
                          - huolto ja esim lohkon asennus sisäpistokkeella 500-700 euroa
                          - verot 3000-4000 euroa

                          = 9500 - 11000 euroa ja sulla on varmasti asiallinenpirssi juuri niillä herkuilla kun haluat.

                          Jälleen kerran minun mielipiteeni, 2 e36 325iA:n kokemuksella...

                          Ps 1 entä tämä? Vaikuttaa ainakin asialliselta...


                          Ps 2 oletko jankairamo käynyt Turussa armeijan 1996?
                          Seat Leon Cupra ST
                          F20 116d
                          e87 116i

                          Comment

                          • S.P.R
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1009
                            • Oulu area

                            #28
                            320

                            Se oli joku 91 tai 92 vuoden TM. Ilman vanosta se muistaakseni oli.
                            Niin ja todellakin kannattaa ottaa 325 tai 323:nen. Jos säästät esim. 1000 euroa osto hinnassa niin sitä tuhatta euroa tulet katumaan ja kauan....

                            Comment

                            • jankairamo
                              Newbiemmer
                              • Oct 2004
                              • 17
                              • Tampere

                              #29
                              Edellinen auto oli Opel kadett 1.3s...Eli siihen verrataan...

                              Mutta kiitos vielä kerran noista tiedoista !

                              ps.Kävin vekaralla armeijan 93-94...
                              Vanhempien naisten kanssa tulee paremmin toimeen, sama autoissa?

                              NYT E23 732i -84
                              E30 Touring 325i -88
                              E36 Sedan 320i autom. -93

                              Comment

                              • Suutari
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 3059
                                • Suomi

                                #30
                                Voihan niitä ihan paskoja manuaaliaskejakin olla ja eipä noita valitella kun se on normaalia. Sitten kun automaatti on huollon tarpeessa niin valitellaan et voi mikä paska. Pitäskö automaatin siis kestää ikuisuuksia?

                                Oma mielipide on se et monet turhaan pelkää noita ja nykysellään saa vaihtoaskejakin+osia ihan kohtuu hinnalla. Ite ajoin viime kesänä surullisella ZF24HP22 lootalla 13000km ja EI MITÄÄN VALITTAMISTA!!! Autolla ajettu 180 tkm. Joten ihan sama kait se on kummalla vaan tykkää ajella.

                                Suoraan sanottuna itteä vituttaa ihan saakelisti kyllä tuo kepin vatkaaminen tuon jälkeen talviautolla. Lievänä miinuksena tosiaan nuo pitkät vaihteet, mutta siihenhän voi vaihtaa tiuhemman perän ...vink vink..

                                Osta silti minkä tykkäät ja itelles sopivaks punnitset, varmasti mielipiteitä on niin monta kuin kuulijaa ja jos nyt toteutettas sitä uutta linjaa foorumilla eikä rueta väittelemään kumpi on parempi vaan kerrotaan omia kokemuksia eikä haukuta muitten mielipiteitä niin pysyy asialinjalla keskustelu.

                                (itellekkin ehkä tulossa manuaali johtuen pienestä konerempasta ja ettei ohjausta ole helppo tehä tuohon askiin ilman motronicboksia, muuten ois kiva kokeilla miten paska se oikeasti on)
                                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                                -Official BTCF-Sauna Team-
                                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                                -Team BTCF Top Alcohol-
                                -Team Pimp My Bride-
                                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎