Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattiko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HJP
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1282
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by HJP
    Nyt, joku asiasta tietävä voisi kertoa, että mitä tuo Sport-asento tuossa e36 325:sen 5-vaihteisessa tomaattilaatikossa oikein tarkalleen tekee, jotkut puhuvat että pitää aina yhden vaihteen pienemmän silmässä, jotkut jotain ihan muuta.

    Kiinnostaisi vaan tietää miten oman auton loota tarkalleen toimii!
    Löytyykö tietäviä, vai eikö kukaan jaksa kirjoittaa?

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #32
      mielestäni e36 325i on vielä aika naurettava peli automaattivaihteistolla.. tosin makuasioitahan nämä on. isompimoottorisiin sopii paremmin, esim. 540i malliin.

      mielestäni suurin miinus automaattivaihteisilla on juuri se että laatikot tahtovat syystä tai toisesta hajota. itsellä ainakin näen jo suunnilleen painajaisia noista bmw: laatikoista. totta on että kyllähän manuaali malleissa kytkin kuluu mutta halpa ja yksinkertainen remontti se on yleensä verrattuna automaattilaatikon korjaamiseen.

      miellyttäväähän automaattilaatikolla on ajaa. itse automaattivaihteisia autoja vastaan minulla ei ole mitään. jotenkin vaan bemun automaattilaatikoista, erityisesti e36 ja e34 malleissa on jäänyt huono maku. tietysti eihän ne laatikot enää 10 vuotta vanhoina ja yli 200tkm ajettuna mitään uudenveroisia ole.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        #33
        Originally posted by HJP
        Originally posted by HJP
        Nyt, joku asiasta tietävä voisi kertoa, että mitä tuo Sport-asento tuossa e36 325:sen 5-vaihteisessa tomaattilaatikossa oikein tarkalleen tekee, jotkut puhuvat että pitää aina yhden vaihteen pienemmän silmässä, jotkut jotain ihan muuta.

        Kiinnostaisi vaan tietää miten oman auton loota tarkalleen toimii!
        Löytyykö tietäviä, vai eikö kukaan jaksa kirjoittaa?
        En tiedä että miten tuon voisi selittää.. siis sähköisesti ohjattu laatikkohan noissa on.. eli sellainen tietokoneen aivoboxihan laatikon toimintaa ohjaa aivan kuten moottoriakin ohjaa oma aivoboxinsa eli motronicin / dme:n laatikko.

        Tuossa "sport" asennossa on käytössä erilainen ohjelmointi.. Näkyy vaihtavan herkemmin pienempää pykälää päälle eli ei pidä niin pitkään isoa vaihdetta jos lisätään hieman kaasua. Ja kierrättää pidemmälle konetta ennen seuraavaa vaihdetta? No siis ajamallahan sinä huomaat nuo erot jos sulla tuollainen auto kerta on.. :lol:
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • HJP
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1282
          • Helsinki

          #34
          Tiedän eron, mutta se tarkka selitys puuttui...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎